Miało być prosto.. wyszło jak zwykle
Auto: S13 polift
Cel: konwersja piast na 5 śrub
Wymagania: działający ABS
Wymyśliłem sobie konwersje na 5 śrub. Z tyłu było prosto, kupiłem piasty z 300ZX, obciąłem niepotrzebnie wystający diwajs u góry i wszystko pasuje, ładnie, pięknie.
Z przodu pod górkę
Kupiłem przednie piasty z S14 - wszędzie czytałem że będzie plug&play tylko tulejki trzeba dorobić z 34mm na 30mm.
Niestety przy próbie montażu napotkałem 2 problemy.
1. pierścień ABS jest inny, myślę.. dobra, przełożę go. No i kurza stopa jak zwykle.. inna średnica pierścieni. No ale dobra, to ogarnę jakoś, zrobię kolejną tulejkę na pierścień.
2. piasta z S14 nie chowa sie cała jak to miało miejsce w oryginale. Piasta z S13 miała zagłębienie od wewnętrznej strony. Ta S14 jest płaska przez co nie dochodzi do końca.
W efekcie nie da się założyć podkładki z tymi nacięciami bo cała piasta jest za bardzo wysunięta. Nie wydaje mi się to być bezpieczne.
Co powinienem zrobić/kupić aby założyć to tak jak trzeba?
Czy zakup takiego kitu z ebay załatwia wszystkie problemy?
http://www.ebay.com/itm/Ichiba-Front-5- ... 76&vxp=mtr
A może wystarczy założyć zwrotnice z S14? Czy z tego nie wynikną inne problemy? Nie wiem.. nie pasujące zawieszenie - potrzebny inny gwint czy coś? I co z ABSem? Czujnik będe mógł przełożyć?
Pomóżcie.... ma być dobrze, bezpiecznie i relatywnie tanio...
Konwersja piast na 5 śrub - problemy
Moderator: Moderator
Kup zwrotnice z s14 i po problemie
Nissan s13 x4 - sprzedane wszystkie
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
I do tego odrazu wahacz albo sworzen od s14;)
- Furious
- Stały gość
- Posty: 298
- Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Kontakt:
A to przednie sworznie nie są takie same w S13 i S14? Na allegro sprzedają je jako do obydwu aut.
No dobra to jakie mam opcje?
A. zwrotnice S14 plus sworzeń S14
B. co z tą konwersją piasty z ebay`a? ktoś tego próbował?
edit:
znalezione w sieci:
"S14 front hubs take some work to fit. First, you need to get a S14 lower ball joint, then the S14 front kuckle and then either drill out your strut mounts or put spacers/sleeves into the new S14 knuckle."
Nic w tych nissanach nie jest proste A miało być szybko/łatwo/tanio..
No dobra to jakie mam opcje?
A. zwrotnice S14 plus sworzeń S14
B. co z tą konwersją piasty z ebay`a? ktoś tego próbował?
edit:
znalezione w sieci:
"S14 front hubs take some work to fit. First, you need to get a S14 lower ball joint, then the S14 front kuckle and then either drill out your strut mounts or put spacers/sleeves into the new S14 knuckle."
Nic w tych nissanach nie jest proste A miało być szybko/łatwo/tanio..
Ostatnio zmieniony czw 05 gru, 2013 16:02 przez Furious, łącznie zmieniany 2 razy.
- SKYLINE R34
- Stały gość
- Posty: 311
- Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
- Lokalizacja: Bogatynia
A większość twierdzi ze jest p&p. Dobrze wiedzieć że wcale nie jest p&p bo bede to robil na wiosne u siebie.
Jak przełożysz zwrotnice to daj znać czy miałeś jeszcze jakieś problemy.
Jak przełożysz zwrotnice to daj znać czy miałeś jeszcze jakieś problemy.
Było s13
Jest s14a
Jest s14a
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Robisz problemy z niczego.
W nissanach wszystko jesr proste,latwe i przemyslane!!
calkowicie plug and play jest przekrecenie kompletnych zwrotnic z s14`stki.
coprawda sworznie na wachaczach sie roznia,ale mozna to przykrecic na sworzniach z s13`stki i nic nie odpadnie!!
Co do twojego problemu to:
zwrotnica z s14`stki nie ma juz tej podkladki z wycieciami wiec tgo nie jest zaden problem.D
okrecasz ta piaste i bedzie trzymac !
W nissanach wszystko jesr proste,latwe i przemyslane!!
calkowicie plug and play jest przekrecenie kompletnych zwrotnic z s14`stki.
coprawda sworznie na wachaczach sie roznia,ale mozna to przykrecic na sworzniach z s13`stki i nic nie odpadnie!!
Co do twojego problemu to:
zwrotnica z s14`stki nie ma juz tej podkladki z wycieciami wiec tgo nie jest zaden problem.D
okrecasz ta piaste i bedzie trzymac !
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
jak tak bardzo chcesz miec ten abs to pisales ze wystarcz tulejeke dorobic zeby ten pierscien z s13`stki osadzic
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
ale poczekaj,to wkoncu chcesz przekrecac cale zwrotnice z s14`stki? bo juz nie rozumiem
- Furious
- Stały gość
- Posty: 298
- Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Kontakt:
Dobra, podsumujmy. To plan jest taki że trzeba przełożyć zwrotnice S14 z piastą S14.
Pierścień ABSu jest inny w S13 i S14. Zakładam że da rade dorobić tulejke i przełożyć pierścień z piasty S13 do S14.
Pozostaje kwestia czujnika ABSu który jest w zwrotnicy, czy sa takie same? A jeśli nie to czy jest możliwosć ich przekręcenia - czy sa te same mocowania w zwrotnicy S13 i S14?
Pierścień ABSu jest inny w S13 i S14. Zakładam że da rade dorobić tulejke i przełożyć pierścień z piasty S13 do S14.
Pozostaje kwestia czujnika ABSu który jest w zwrotnicy, czy sa takie same? A jeśli nie to czy jest możliwosć ich przekręcenia - czy sa te same mocowania w zwrotnicy S13 i S14?
Ostatnio zmieniony pt 06 gru, 2013 11:49 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
ale po co ta rzeźba ?
przekładasz całość podłączasz czujnik które już są w zwrotnicach od s14 i wszystko działa.
wahacze też można przełożyć od razu i wtedy sworznie też idealnie pasują
wahacze od s14 są dłuższe o 1,5cm od s13 wiec też spoko
przekładasz całość podłączasz czujnik które już są w zwrotnicach od s14 i wszystko działa.
wahacze też można przełożyć od razu i wtedy sworznie też idealnie pasują
wahacze od s14 są dłuższe o 1,5cm od s13 wiec też spoko
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
odchodzą mi juz wody
Michu
Nie tylko tobie
Tak będzie Ci skuteczniej działać ABS bo najprawdopodobniej ma większa ilość zębów (Nie liczyłem bo i po co) Komp od ABS-u ogarnie.
Nie tylko tobie
Tak będzie Ci skuteczniej działać ABS bo najprawdopodobniej ma większa ilość zębów (Nie liczyłem bo i po co) Komp od ABS-u ogarnie.