Wspomagania elektryczno-hydrauliczne (pompa z Astry)

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Zaciekawił mnie temat zastąpienia seryjnego hydraulicznego wspomagania kierownicy na elektryczno-hydrauliczne czyli np poprzez zastosowanie pompy wspomagania z Opel Astra II. Chciałbym rozwinąć temat, może wypowie się ktoś to używa takiego rozwiązania.
Kwestie nad którymi się zastanawiam:
1. chłodzenie oleju
Seryjny układ hydrauliczny w S13 ma mocno rozbudowany układ chłodzenia. Z tego co FUNO już gdzieś napisał, przy pompie z Astry układ działa ze stałymi obrotami więc olej aż tak się nie grzeje. Czy ktoś to może potwierdzić z doświadczenia?
2. pobór prądu
samo zasilanie pompy z Astry przechodzi przez bezpiecznik 80A, więc można zakładać że pobór prądu może dochodzić do 30-40A? Czy alternator z CA ogarnie temat? Dodam że w moim przypadku jest jeszcze mały akumulator 19Ah. Znalazłem info iż alternator CA jest 80A, a ten z SR 90A. Czy one są zamienne i można bez problemu założyć alternator z SR`a do CA?
3. wady i zalety
Z zalet widze redukcje masy(ktoś wie o ile?), odciążenie układu korbowo-tłokowego i troche porządku pod maska. Z wad większą awaryjność układu, coś jeszcze?

Czy ktoś używa takiego rozwiązanie i może opisać swoje doświadczenia?
thx
winiar18
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 69
Rejestracja: śr 27 cze, 2007 18:59
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Tez sie zastanawialem nad takim ukladem lecz chodzilo mi o mniejsze straty mocy przez pompe wspomy. Pytanie z mojej strony: ile koni w takim przypadku zabierze alternator? Sprawdzal ktos takie mody na hamowni przed i po montazu eletrycznej pompy?
zakit
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 3
Rejestracja: śr 11 gru, 2013 10:53
Lokalizacja: Szn

zerknij na forum nissantech, tam masz info na temat takiego rozwiazania w dziale DIY
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Na nissantechu nie ma nic więcej, więc chce rozwinąć temat.
Do do wzrostu mocy bez paska pompy, to kiedyś hamowaliśmy 200konną Honde Integre. Po odpięciu paska wspomagania był 1KM więcej :)
Awatar użytkownika
mielnik
Stały gość
Stały gość
Posty: 409
Rejestracja: śr 20 kwie, 2011 17:56
Lokalizacja: Wrocław

ja bym raczej martwił się o inne odczuwanie kierownicy i oporów na niej przy elektrycznym.
Dawid3017
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: sob 04 kwie, 2009 20:07
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Ja miałem tą pompe w s13 a dokładnie w 1uz-fe i mogę polecić mi się dobrze jeździło.
Profesor
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 68
Rejestracja: pn 02 wrz, 2013 00:04
Lokalizacja: Opole/Lubliniec

Furious pisze:Na nissantechu nie ma nic więcej, więc chce rozwinąć temat.
Do do wzrostu mocy bez paska pompy, to kiedyś hamowaliśmy 200konną Honde Integre. Po odpięciu paska wspomagania był 1KM więcej :)
A jak wyglądały straty mocy ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”