Jak przygotowa? auto pod drift?

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Witajcie,
po kilku latach spędzonych na torach w TimeAttack, czas na coś nowego, czyli przesiadkę na drift. Zastanawiam się teraz jak przygotować obecne S13, aby nie spędzić zbyt wielu godzin na ustawianiu auta i nietrafnie wydanej gotówki. Coś tam poczytałem, ale liczę na waszą podpowiedz z jakiego setupu wyjść.
Auto to S13 z CA18DET T28@1.1bar, zawieszenie ISC 14/10, regulowane drążki reakcyjne, VLSD.

Zwiększę skręt podkładkami 5mm, kolejny plan to zakup dyfra S13 i zaspawanie go.
Jak ustawić zawieszenie? Jaki camber, caster, toe?
Jak dobrać opony do takiej mocy? Aktualnie posiadam felgi 16x7.5 i 17x8. Czy na tylną oś opona szerokości 215mm będzie OK, czy może szersza/węższa? Na przednią oś jakiś semislick 225mm?

Auto jest tylko do zabawy, nie jeżdżę nim na co dzień, ale zwróćcie uwagę iż jestem początkujący :)
Dzięki za wszelkie rady.
Ostatnio zmieniony śr 01 paź, 2014 08:18 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
180SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 357
Rejestracja: czw 17 mar, 2011 09:43
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

zawieszenie :front camber 2.50*, castor 8.00*, toe 0.00*
rear camber 1.10*, toe 0.00*

zaspawany dyfer i klatka jak byś się chciał owinąć wokół czegoś :) Ogólnie to jak chcesz tylko sobie dla zabawy latać to wystarczy szpera i seryjne auto ewentualnie zawieszenie usztywnić jak już większego skila nabędziesz, no chyba że chcesz Karkosikowi pukać w boczną szybę to musisz całe auto od nowa zrobić :)

PS. za to logo i podpis w sygnaturze to chyba nikt więcej nie odpowie ;p
From 0 to bitch in 2,5 seconds

Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Najwięcej się dowiesz, czytając np opisy projektów driftowych na forum, zmiany i ulepszenia jakie wprowadzamy przez cały czas użytkowania w drifcie ;)

Co do ustawień, wielkiej magii nie trzeba o ile nie ustawia się już przy jakichs hiper wymyślnych skrętach etc. na początek do podkładek wystarczy seryjne ustawienie przodu, lub ewentualnie podciągnięcie regulowanym drążkiem na tyle by nie obcierało koło, przy kolejnych modach sam dojdziesz do tego - nie ma jednoznacznego przepisu bo każdy mody robi innaczej i innaczej wychodzą.

Tył ustawia się na serię a camber 'na 0' dla lepszej trakcji, ale jak mocy będzie za mało to można zostawić serię.

Zaspawany most to podstawa lub mocno zacieśniona szpera

na przód semislick wskazany jak masz możliwość, szerokości 205-225 od upodobań

Sprzęgło wzmocnione, byś się nauczył kopać :D
Za 2 tygodnie mamy zlot na torze w Toruniu, zapraszamy, dobry moment by zacząć przygodę, zrobić pierwsze szlify, przejechać się z kilkoma osobami, ewentualnie dać się przejechać swoim (chętnie to uczynię :D ) i będziesz miał nad czym myśleć przez zimę ;)
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

moze faktycznie przydalby sie na stronie poradnik przygotowania driftowozu, w koncu poradnik kupna samochodu tez jest... wiadomo wszystko kwestia wyszukania na internecie, bo na internecie juz wszystko jest, no ale w koncu to forum w glownej mierze o drifcie, wiec czemu nie jakis poradnik...

wiadomo, ze czesc przygotowan setup'u to tajemna wiedza, ale ogolnie moglby ktos cos napisac ;-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Dróg i możliwości jest tak dużo że jak by chcieć to chociaż po trochu opisać wszystko to powstanie takie dzieło że nikt przez nie nie przebrnie, a jak przebrnie, to dojdzie do wniosku że półśrodków się nie opłaca robić i trzeba od razu kupić gotowe auto :P :P
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Dzięki za wskazówki.
Co to zlotu w Toruniu za 2 tygodnie, tak po cichu się przymierzam aby się pojawić. Sprawa wyklaruje się pewnie za tydzień.

No dobra, a od jakich opon zaczynać na osi napędowej? Jaka szerokość?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Tanich ;)
Awatar użytkownika
karols
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 204
Rejestracja: pt 21 mar, 2014 10:13
Lokalizacja: Warszawa

Co do opon, odwiedź warsztaty i wulkanizatorów, mają "zużyte" opony które mają trafić na śmietnik, niektórzy oddadzą Ci za darmo i będą mieli problem z ich utylizacją z głowy ;)
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

jak chcesz sie bawic to bierz jakiekolwiek smietniki i pompuj duzo powietrza.
Jak to Cie juz znudzi to ogarniaj nowe coraz to przyczepieniejsze opony,tak aby ogarniac fure na pograniczu uslizgu-wtedy zaczyna sie walka z wozem :)
Co do ustawien,to przy podkladkach z przodu niczego wiecej nie trzeba robic,tylu tez nie musisz narazie ruszac
Awatar użytkownika
Tofik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 187
Rejestracja: ndz 17 lis, 2013 12:57
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

podepnę się troszki pod temat. Z pół roku temu czytałem zdaje mi się tutaj, w sencie na TK temat/artykuł na temat zacieśnianie dyfra od s14 step by step - chodzi mi nie o spaw ale o te podkładki cierne. Było tam wzystko, zdjęcia opisy rozmowy. Szkopuł w tym że niemoge wygrzebać powrotem tego topica, kojarzy ktoś gdzie to było ?
sedric
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 33
Rejestracja: wt 22 wrz, 2009 15:35
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4107
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

topics29/szperujemy-dyfer-w-s13-vt18166.htm
jest i tutaj tylko trzeba mieć składkę opłaconą :wink:
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

co do opon to tak jak juz pisali wyzej, ale jest jeszcze sprawa cisnienia,
jak masz za duzo trakcji to dopompuj i patrz co sie dzieje,
jak masz za malo trakcji lub jezdzisz po wodzie to upuszczaj powietrza i sprawdzaj rezultat,

to jest bardzo prosta sprawa w przypadku za przyczepnych opon ktore juz mamy na aucie,
czlowiek pokombinuje z cisnieniem i tez boka zrobi ;)

a tak ogolnie co do szerokosci, profilu to ja z podobnym setupem co twoj jezdze na wszelkich 15/16 ktore dostane za darmo od oponiarzy ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Tofik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 187
Rejestracja: ndz 17 lis, 2013 12:57
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

sedric, lux, tylko zdjęcia zdechły :?

MEFisto087, na 99% jestem pewny że ten temat oglądałem na TK, a nie miałem opłaconej składki. czyżby temat został przykastrowany?
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”