Witajcie,
po kilku latach spędzonych na torach w TimeAttack, czas na coś nowego, czyli przesiadkę na drift. Zastanawiam się teraz jak przygotować obecne S13, aby nie spędzić zbyt wielu godzin na ustawianiu auta i nietrafnie wydanej gotówki. Coś tam poczytałem, ale liczę na waszą podpowiedz z jakiego setupu wyjść.
Auto to S13 z CA18DET T28@1.1bar, zawieszenie ISC 14/10, regulowane drążki reakcyjne, VLSD.
Zwiększę skręt podkładkami 5mm, kolejny plan to zakup dyfra S13 i zaspawanie go.
Jak ustawić zawieszenie? Jaki camber, caster, toe?
Jak dobrać opony do takiej mocy? Aktualnie posiadam felgi 16x7.5 i 17x8. Czy na tylną oś opona szerokości 215mm będzie OK, czy może szersza/węższa? Na przednią oś jakiś semislick 225mm?
Auto jest tylko do zabawy, nie jeżdżę nim na co dzień, ale zwróćcie uwagę iż jestem początkujący
Dzięki za wszelkie rady.
Jak przygotowa? auto pod drift?
Moderator: Moderator
zawieszenie :front camber 2.50*, castor 8.00*, toe 0.00*
rear camber 1.10*, toe 0.00*
zaspawany dyfer i klatka jak byś się chciał owinąć wokół czegoś Ogólnie to jak chcesz tylko sobie dla zabawy latać to wystarczy szpera i seryjne auto ewentualnie zawieszenie usztywnić jak już większego skila nabędziesz, no chyba że chcesz Karkosikowi pukać w boczną szybę to musisz całe auto od nowa zrobić
PS. za to logo i podpis w sygnaturze to chyba nikt więcej nie odpowie ;p
rear camber 1.10*, toe 0.00*
zaspawany dyfer i klatka jak byś się chciał owinąć wokół czegoś Ogólnie to jak chcesz tylko sobie dla zabawy latać to wystarczy szpera i seryjne auto ewentualnie zawieszenie usztywnić jak już większego skila nabędziesz, no chyba że chcesz Karkosikowi pukać w boczną szybę to musisz całe auto od nowa zrobić
PS. za to logo i podpis w sygnaturze to chyba nikt więcej nie odpowie ;p
From 0 to bitch in 2,5 seconds
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Najwięcej się dowiesz, czytając np opisy projektów driftowych na forum, zmiany i ulepszenia jakie wprowadzamy przez cały czas użytkowania w drifcie
Co do ustawień, wielkiej magii nie trzeba o ile nie ustawia się już przy jakichs hiper wymyślnych skrętach etc. na początek do podkładek wystarczy seryjne ustawienie przodu, lub ewentualnie podciągnięcie regulowanym drążkiem na tyle by nie obcierało koło, przy kolejnych modach sam dojdziesz do tego - nie ma jednoznacznego przepisu bo każdy mody robi innaczej i innaczej wychodzą.
Tył ustawia się na serię a camber 'na 0' dla lepszej trakcji, ale jak mocy będzie za mało to można zostawić serię.
Zaspawany most to podstawa lub mocno zacieśniona szpera
na przód semislick wskazany jak masz możliwość, szerokości 205-225 od upodobań
Sprzęgło wzmocnione, byś się nauczył kopać
Za 2 tygodnie mamy zlot na torze w Toruniu, zapraszamy, dobry moment by zacząć przygodę, zrobić pierwsze szlify, przejechać się z kilkoma osobami, ewentualnie dać się przejechać swoim (chętnie to uczynię ) i będziesz miał nad czym myśleć przez zimę
Co do ustawień, wielkiej magii nie trzeba o ile nie ustawia się już przy jakichs hiper wymyślnych skrętach etc. na początek do podkładek wystarczy seryjne ustawienie przodu, lub ewentualnie podciągnięcie regulowanym drążkiem na tyle by nie obcierało koło, przy kolejnych modach sam dojdziesz do tego - nie ma jednoznacznego przepisu bo każdy mody robi innaczej i innaczej wychodzą.
Tył ustawia się na serię a camber 'na 0' dla lepszej trakcji, ale jak mocy będzie za mało to można zostawić serię.
Zaspawany most to podstawa lub mocno zacieśniona szpera
na przód semislick wskazany jak masz możliwość, szerokości 205-225 od upodobań
Sprzęgło wzmocnione, byś się nauczył kopać
Za 2 tygodnie mamy zlot na torze w Toruniu, zapraszamy, dobry moment by zacząć przygodę, zrobić pierwsze szlify, przejechać się z kilkoma osobami, ewentualnie dać się przejechać swoim (chętnie to uczynię ) i będziesz miał nad czym myśleć przez zimę
moze faktycznie przydalby sie na stronie poradnik przygotowania driftowozu, w koncu poradnik kupna samochodu tez jest... wiadomo wszystko kwestia wyszukania na internecie, bo na internecie juz wszystko jest, no ale w koncu to forum w glownej mierze o drifcie, wiec czemu nie jakis poradnik...
wiadomo, ze czesc przygotowan setup'u to tajemna wiedza, ale ogolnie moglby ktos cos napisac
wiadomo, ze czesc przygotowan setup'u to tajemna wiedza, ale ogolnie moglby ktos cos napisac
Dróg i możliwości jest tak dużo że jak by chcieć to chociaż po trochu opisać wszystko to powstanie takie dzieło że nikt przez nie nie przebrnie, a jak przebrnie, to dojdzie do wniosku że półśrodków się nie opłaca robić i trzeba od razu kupić gotowe auto
- Furious
- Stały gość
- Posty: 298
- Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Kontakt:
Dzięki za wskazówki.
Co to zlotu w Toruniu za 2 tygodnie, tak po cichu się przymierzam aby się pojawić. Sprawa wyklaruje się pewnie za tydzień.
No dobra, a od jakich opon zaczynać na osi napędowej? Jaka szerokość?
Co to zlotu w Toruniu za 2 tygodnie, tak po cichu się przymierzam aby się pojawić. Sprawa wyklaruje się pewnie za tydzień.
No dobra, a od jakich opon zaczynać na osi napędowej? Jaka szerokość?
Tanich
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
jak chcesz sie bawic to bierz jakiekolwiek smietniki i pompuj duzo powietrza.
Jak to Cie juz znudzi to ogarniaj nowe coraz to przyczepieniejsze opony,tak aby ogarniac fure na pograniczu uslizgu-wtedy zaczyna sie walka z wozem
Co do ustawien,to przy podkladkach z przodu niczego wiecej nie trzeba robic,tylu tez nie musisz narazie ruszac
Jak to Cie juz znudzi to ogarniaj nowe coraz to przyczepieniejsze opony,tak aby ogarniac fure na pograniczu uslizgu-wtedy zaczyna sie walka z wozem
Co do ustawien,to przy podkladkach z przodu niczego wiecej nie trzeba robic,tylu tez nie musisz narazie ruszac
podepnę się troszki pod temat. Z pół roku temu czytałem zdaje mi się tutaj, w sencie na TK temat/artykuł na temat zacieśnianie dyfra od s14 step by step - chodzi mi nie o spaw ale o te podkładki cierne. Było tam wzystko, zdjęcia opisy rozmowy. Szkopuł w tym że niemoge wygrzebać powrotem tego topica, kojarzy ktoś gdzie to było ?
- MEFisto087
- Redaktor
- Posty: 4108
- Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
- Lokalizacja: WM_____
topics29/szperujemy-dyfer-w-s13-vt18166.htm
jest i tutaj tylko trzeba mieć składkę opłaconą
jest i tutaj tylko trzeba mieć składkę opłaconą
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
"If it isn’t broken, don’t fix it"
co do opon to tak jak juz pisali wyzej, ale jest jeszcze sprawa cisnienia,
jak masz za duzo trakcji to dopompuj i patrz co sie dzieje,
jak masz za malo trakcji lub jezdzisz po wodzie to upuszczaj powietrza i sprawdzaj rezultat,
to jest bardzo prosta sprawa w przypadku za przyczepnych opon ktore juz mamy na aucie,
czlowiek pokombinuje z cisnieniem i tez boka zrobi
a tak ogolnie co do szerokosci, profilu to ja z podobnym setupem co twoj jezdze na wszelkich 15/16 ktore dostane za darmo od oponiarzy
jak masz za duzo trakcji to dopompuj i patrz co sie dzieje,
jak masz za malo trakcji lub jezdzisz po wodzie to upuszczaj powietrza i sprawdzaj rezultat,
to jest bardzo prosta sprawa w przypadku za przyczepnych opon ktore juz mamy na aucie,
czlowiek pokombinuje z cisnieniem i tez boka zrobi
a tak ogolnie co do szerokosci, profilu to ja z podobnym setupem co twoj jezdze na wszelkich 15/16 ktore dostane za darmo od oponiarzy
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
sedric, lux, tylko zdjęcia zdechły
MEFisto087, na 99% jestem pewny że ten temat oglądałem na TK, a nie miałem opłaconej składki. czyżby temat został przykastrowany?
MEFisto087, na 99% jestem pewny że ten temat oglądałem na TK, a nie miałem opłaconej składki. czyżby temat został przykastrowany?
no to moze o to ci chodzi?
topics29/elektroszpera-vt9109.htm?highl ... anie+dyfra
topics29/elektroszpera-vt9109.htm?highl ... anie+dyfra
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.