Strona 1 z 1

Komplet powiększania skrętu TDP vs. FAT [200sx s13]

: czw 22 wrz, 2016 12:50
autor: janekk
Jak w tytule.. potrzebna pomoc, bo dylemat nieziemski:

Znalazłem bajońsko drogi zestaw wycięty CNC (wygląda super), ma 2 wersje do s13 i s14 (za ok. 7500 PLN)
http://www.tdp.ie/index.php/tdp-product ... front-kit/

oraz jest tańsza wersja made in Poland:
http://allegro.pl/show_item.php?item=63 ... 62#thumb/5
która dodatkowo posiada sanki i przesuwa maglownicę :)
(za ok 3500PLN)

na razie (jestem laikiem) doszedłem do tego, że zamontował bym belkę od FAT a reszte od TDP. Co mnie wyjdzie ok 7500+450... czyli bardzo sporo

przy czym chce przy okazji upiec na jednym ruszcie chcę przejść z 4 na 5 śrub oraz założyć lepsze hamulce (Willwood ? lub po taniości z z32/s14)

moje pytanie jest na tyle trudne, że od tygodnia nie mogę uzyskać jednoznacznej odpowiedzi...

Wiem, że jeżeli zakupię jeden czy drugi zestaw do s13 to będę musiał kupować na eBayu adaptery za 1800 komplet lub posiłkować się rozwiązaniami pokroju tył-piasta z Primery na przód S13 ( +dystanse za 400/500 para + łożysko ze zwrotnica za ok 260 para)

Sklep Tomson radzi podkupić zestaw do s14 bo nie będzie trzeba adapterów ale tu pojawia się kolejne pytania:
-jak zestaw do s14 to piasty od s14
-jak zestaw od s14 to hamulce od s14 lub adaptery (koleny wydatek)
- podejrzewam, że gwinty też będa musiały być od s14..
-i najważniejsze to chyba to, że maglownice są różne czyli jak wezmę belkę od TDP to ona musi być jednak pod s13 bo mam s13 i czy ta belka od s13 będzie pasowała do kompletu TDP tj. czy mocowanie wahaczy jest w s13 i s14 takie samo ? no i czy to wpłynie na kąt skrętu czy maglownica w s13 musi też być przesunięta (położenie wahaczy, drążków w jednej linii blokuje kola) czy jednak wóżek brac od s14 bo i tak będzie pasował do s13 ?

Co robić, jak żyć ?

: czw 22 wrz, 2016 13:04
autor: MEFisto087
Napisz do Boriego z pytaniem o kit skrętu do s13 i on rozwiąże twoje wątpliwości co ot stosowanych rozwiązań, i na zestawach od niego jeździ już trochę aut.

: pt 23 wrz, 2016 09:54
autor: Binio_
dokladnie
kit skretu od boriego kosztuje pomizej 3k i wiekszosc aut a pl na tym jezdzi
ogarnie ci tez belke i konwersjr

: sob 24 wrz, 2016 09:01
autor: sebant
Ja kolego od 2 lat mam kit skrętu od FAT przy swojej s13 i polecam z całego serducha. wszystko działa jak trzeba. Solidnie wykonane. Skręt 73 stopnie. Wszystko można dokładnie ustawić. za tą cenę nie ma lepszego zestawu. pozdro.

: ndz 25 wrz, 2016 20:53
autor: Saqu
Fat ma chyba w swojej ofercie komplet skrętu + zwrotnice na 5 śrubek + to jest zestaw pod tarcze 345mm. Ale to już musiałbyś się chłopaków dopytać co dokładniej mają.

: ndz 25 wrz, 2016 23:16
autor: Binio_
Bori też ma zestaw z belką i piastami 5x114 pod dowolną tarczę od 257mm do 360mm i pod kilka różnych zacisków

Nigdy nie było problemów z kopią Wisefaba, u mnie i u innych 40 osób które w PL na tym jeżdzą też problemu nie było ;)

: śr 28 wrz, 2016 21:53
autor: domino
FAT to FUNO?? jeśli tak to porozmawiajcie z Damianem z tego forum jak bardzo jest niezadowolony...

: czw 29 wrz, 2016 14:30
autor: Kanarek
domino, te pierwsze zestawy od FUNO, były ponoć jakieś słabe, ale teraz te nowe są już ponoć ulepszone :wink:

: pt 30 wrz, 2016 19:59
autor: Saqu
z tego co mi wiadomo to pierwsze zestawy Funo czyli FAT (Funo auto tuning) robił z blaszki 8mm, a te nowe są już z 22mm czy jakoś tak.