Głośna skrzynia biegów i wibracje

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Boss

Witam !
Jestem nowy i odrazu mam pytanie techniczne.
Mam do kupienia s14 piękne czarne w niezlym stanie lecz z malymi wadami. Jako ze jest to auto znajomych mojego znajomego to moglem nim pojeździć przez weekend i je poznać.
Oto problemy:
1. Skrzynia biegów "wyje". Nie jest to głośne, ale wyraźnie słyszalne, szczególnie 1 i 2 bieg. 3 jest dość cicho, 4 zupełna cisza (bieg bezpośredni) i na piątce też w zasadzie cisza. Biegi załączają się bardzo dobrze, bez zgrzytów ani żadnych dziwnych historii, pod tym względem jest idealnie, ale wyje troche. Co można z tym zrobić ? To pewnie jakieś łożysko w środku skrzyni. Da się to naprawić ? Ile części mogą kosztować ? A może używana skrzynia biegów, jeśli tak to ile ona kosztuje ?

2. Problem też związany ze skrzynią biegów. Np. jadę na 2 biegu powolutku, powiedzmy 1500 rpm, puszczam gaz i da sie slyszec takie ciche grzechotanie, trwa moze sekunde, ten sam dźwięk jest w momencie dodania gazu, nawet delikatnego, czyli hamuje silnikiem na 2 biegu obroty spadaja ,powiedzmy ze jest 1500rpm i dodaje gazu nawet leciutko i znowu slychac to grzechotanie przez 1 sekunde i potem jest cisza. Ten dzwiek jest tylko przy dodawaniu albo odpuszczaniu gazu, na załączonym biegu i tylko przez sekunde, takie jakby grzechotanie. Ale tylko jak bieg jest wrzucony, nawet na postoju jak auto stoi wrzucam np. 1 , trzymam sprzeglo to w momencie dodawania gazu i jego puszczania slychac takie grzechotanie. Co to za grzechotka ? :) Na luzie nic takiego nie występuje więc to nie w silniku.

3. Przy okolo 3100 rpm czuc wyrazne wibracje, wysokiej czestotliwosci, takie ze az lusterko drży tak ze nic nie widac ;) Mechanicy ogladali od spodu auto i niby wszystko jest ok, poduszki cacy. Ktos mi powiedzial ze to moze wydech wpada w takie wibracje bo nie ma złącza elastycznego, a tam jest jakiś sportowy tłumik założony (ale jest cichy). Podobne wibracje tylko dużo mniejsze są przy około 2100 rpm.

Prosiłbym o pomoc bo auto mi się podoba i poza tymi wadami jest w zasadzie bez zarzutu.

[ Dodano: Sob Mar 04, 06 13:41 ]
naprawdę nie macie pomysłu jak pomóc przyszłemu turbokillersowi ? :(
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

jeśli szukasz skrzyni to użytkownik Cziko powninien pomóc

co do reszty to nie wiem, spróbować można inny olej wlać do skrzyni z jakimś dodatkiem, może zmniejszy wycie
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
cziko

juz koledze odpisłem w pw ze mam super skrzyneczke z przelotem 40tysi do sprzedania za 1000zł

a co do twoich objawów to trudno cos konkretnego z tego grzechotania wywnioskowac :roll:
ChEsTeR

A propo grzechotania to mialem podobny przypadek. W zasadzie wszysko bylo ok tylko podczsz chamowania silnikiem grzechotalo (na lucie togo nie bylo) i wystepowaly wibracje na 5-tce od 115-125 km. Po rozebranu okazlo sie ze nie wystepowalo lozysko walka posredniego. Wycie na poszczegolnych biegach oznacza zly luz miedzyzebny lub tez przesuniecie zebatek wzgledem siebie co robniez wskazuje na luz na jakims lozysku dodam ze na waku posrednim sa 3 albo 2 lozyska
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

W 3 punkcie stawiam na podporę wału lub krzyżaki . A może wał jest krzywy. :?
Oczywiście jeśli się to dzieje kiedy jedziesz. Jeżeli te wibracje są gdy stoisz i gazujesz, to nie wiem.
DRL

Podłączę się do starego tematu bo mam podobny problem. Wymieniał mi mechanik ostatnio sprzęgło w 200SX S13 i po tym zauważyłem ze jak spuszcze z gazu, od 3tyś. obrotów zaczyna coś dość głośno wyć i są lekkie wybracje, poniżej 2,5tyś przestaje. Jaka może być przyczyna. Podejżewam że coś zostało spaprane podczas wymiany, tylko co?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”