Jak minimalnie obniżyć zawieszenie w s14 ?

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

Ale tylko z przodu, o jakieś 10-15mm ? Tylko nie mówcie żebym gwinta kupił i sobie tak wyregulował bo to dużo zadroga opcja :D Twardość seryjnej zawiechy mi odpowiada, ale przód mógłby ciut niżej siedzieć :) Jest jakiś prosty bezpieczny i niedrogi sposob ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Najlepiej kupić niższe sprężynki, ale jak Cię nie stać albo trudno dostać to masz dwie opcje, które średnio się ludzią podobają:

1. Obciąć jeden zwój sprężyny, najlepiej nie ten który pracuje, tylko "bierny" (że tak się wyrażę) czy progresywny, który opiera się o kielich z góry bądź z dołu. Autko delikatnie siądzie i będzie twardsze.

2. Możesz kupić tzw. ściskacze do lin i ścisnąć ze sobą dwa zwoje (po przeciwnych stronach). Plusem tego jest to, że w każdej chwili możesz to ściągnąć np. jak Ci się źle jeździ albo na zimę.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

kupno sprężynek troche zadrogo wyjdzie jak na taką pierdołe jak 1cm ;) pozatym z tego co widze to sprezyny przewaznie obnizaja 25-40mm a to juz zaduzo
obciecie zwoju ? hmmm troche sie boje :) gdybym mial drugi komplet sprezyn oryginalnych to moze bym sprawdzil tę opcje
ściskacze - czy to jest pewny sposob ? w sumie uszkodzic tym sie nic nie uszkodzi chyba ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
Krzysiu
Stały gość
Stały gość
Posty: 294
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 00:16
Lokalizacja: W-wa Ursynow

sciskacze, obcinanie sprezyn :lol: a Ty sie smiejesz z dorabianych dystansow :lol:
[scroll][center]*** ORDYNUSS Team *** member # 000,5/06
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę
[/center][/scroll]
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Obetnij i dognij u pana co robi springi najlepsza opcja lo budget :)
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Krzysiu pisze:sciskacze, obcinanie sprezyn :lol: a Ty sie smiejesz z dorabianych dystansow :lol:
No i z czego rżysz! Napisałem, że obniża się przez wymianę sprężyn, a jak się nie ma sałaty to se można najwyżej tak posadzić auto i nie napisałem że to polecam! Zacznij pisać wkońcu konkrety i na temat bo póki co to tylko wazeline ładujesz! Jak coś masz to dawaj na priv bo nie będę tu gnoju rozrzucał!

Sorry za OT.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
drv
Stały gość
Stały gość
Posty: 208
Rejestracja: ndz 27 lis, 2005 18:01
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

IceMan pisze:kupno sprężynek troche zadrogo wyjdzie jak na taką pierdołe jak 1cm ;) pozatym z tego co widze to sprezyny przewaznie obnizaja 25-40mm a to juz zaduzo
obciecie zwoju ? hmmm troche sie boje :) gdybym mial drugi komplet sprezyn oryginalnych to moze bym sprawdzil tę opcje
ściskacze - czy to jest pewny sposob ? w sumie uszkodzic tym sie nic nie uszkodzi chyba ?
O takich sposobach nawet nie myśl tu chodzi o bezpieczeństwo. Kiedyś próbowałem ściskaczy w punto i poważna kiepa, aż dziwi że to sprzedają. Jak masz małe odstępy miedzy zwojami to bedzie biło między zwojem a ściskaczem. Jaśli chcesz obniżyć o 1cm to chyba gra nie warta świeczki.

[ Dodano: Czw Kwi 13, 06 18:25 ]
Rafi pisze:Obetnij i dognij u pana co robi springi najlepsza opcja lo budget :)
Ciekawe czy pan co robi springi daje do nich polise na życie gratis
200SX RS13 CA18DET T25 + 2 cale przelot
Wywalony ABS
Wywalony środek:)
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

czyli jak narazie wychodzi że nie ma opcji budżetowego obniżenia tylko o 1 cm
jedynie ściskacze wydają się jakąś opcją, w końcu nie naruszam w żaden sposób konstrukcji sprężyny, nie ingeruję w materiał, ale może się myle
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
drv
Stały gość
Stały gość
Posty: 208
Rejestracja: ndz 27 lis, 2005 18:01
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Jaki masz odstęp miedzy zwojami w S14 :?:
200SX RS13 CA18DET T25 + 2 cale przelot
Wywalony ABS
Wywalony środek:)
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

muszę zobaczyć, ale z tego co pamiętam to chyba nie są to sprężyny z gęstymi zwojami
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
drv
Stały gość
Stały gość
Posty: 208
Rejestracja: ndz 27 lis, 2005 18:01
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Obniżenie na ściskaczach jest o tyle ile odstęp między jednym zwojem a drugim.

Jeśli te odstępy są małe to może obijać o ścigacz.

[ Dodano: Czw Kwi 13, 06 19:22 ]
Poczytaj sobie:
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
200SX RS13 CA18DET T25 + 2 cale przelot
Wywalony ABS
Wywalony środek:)
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

dzięki za tego linka, szkoda tylko że mowa tam jest o dużym obniżeniu 30-40mm a mnie interesuje tylko (aż ?) 10mm :) Gdybym chciał obniżać 30mm to nawet bym nie myślał o skracaniu sprężyn czy klamrach, ale chce tylko 10mm i zabardzo nie ma opcji :? napiszę do mikołaja, może do grudnia wyrobi się z zakupem gwincika jakiegoś :D
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

Ja kupiłem auto z obciątymi spręzynami z przodu własnie o około 1cm. I jak do tej pory jeżdze juz 1.5 roku i nie zauwazyłem nic niepokojącego. Jak podnosze auto to spręzyna siedzi twardo i nie lata w kielichu.
Co do sciskaczy to osobiscie bym sie tego bał , bo niedaj Boze pusci Ci jeden w czasie jazdy, auto nagle podskoczy i moze byc zonk. Ale nie uzywałem tago i nie wiem , moze sciskacze nie puszczają :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

10 mm nawet nie zauważysz.
Zglebuj całego o 20-25 mm.
EMWU is dead
chajs

Ja obcinalem sprezyny co prada nie byl to nissan ale obciolem nie o jeden zwoj a o 3 bo chcialem zobaczyc jak sie zglebi i jak bedzie sie jezdzilo. No wiec samochod wygladal extra nisko i wogole ale prowadzil sie masakrycznie. Byl miekki jak by wogole sprezyn nie bylo cos okropnego. Tak wiec obcinanie sprezyn z mojego doswiadczenia nie ma najwiekszego sensu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”