Nistune

anteny, oświetlenia deski, centralny, wycieraczki oraw szystko co miga i pipa na 12V bądź 30kV ;)

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

he he

opcje ma takie jakie daje ECU :)

Jak cos to znam darkhalfa ktory jest konstruktorem i sprzedawca Nistune (wymienialismy troche informacji miedzy soba).

Nistune to w sumie soft + plytka emulujaca eprom z interfejsem USB...

Dokladnie jesli chodzi o elektronike to jest tam na plytce pamiec nvSRAM (w wersji dla s13 jest to STK11C88, uklad CPLD Xilinx-a robiacy za bufor itd, oraz uklad FTDI zalatwiajacy sprawe USB.

Podlacza sie to tak samo jak moj mod - z tym ze plytka jest mniejsza (nie ma dodatkowych wejsc/wyjsc)...


W sumie o Nistune i innej odmianie Bikirom kiedys wspominalem wielokrotnie - ale nikt tym sie nie jaral :)

Jak by ktos chcial to moge pogadac z darkhalfem i zalatwic jakies specjalne upusty dla klubowiczow :)

------------------------------------------------------------------------
A tutaj taki maly psikus jaki zrobilem kiedys darkhalfowi na pewnym forum ;)

Obrazek

For Free
free@devil.com
KEY: AB06-****-****-**** (only for internal use :wink: )


ahhh i prosze nie pytac o seriale itp. nie toleruje piractwa...
ani nie bede udzielal odpowiedzi na temat jak zrobic kopie ukladu...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
Neo2005
Sponsor
Sponsor
Posty: 918
Rejestracja: czw 08 maja, 2008 15:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

A moze ktoś mi napisać co ten czip/komputer/itp daje? wiem ze tym sie stroi ale jakie ma to funkcje i czy jest lepsze d standardowych kompów ?

Sory za głupie pytanie ale ucze się ;)
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558

Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251

My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Neo2005 pisze:A moze ktoś mi napisać co ten czip/komputer/itp daje? wiem ze tym sie stroi ale jakie ma to funkcje i czy jest lepsze d standardowych kompów ?

Sory za głupie pytanie ale ucze się ;)
Juz o tym pisalem - daje to takie mozliwosci jakie ma ECU i nic pozatym. Do tego software z NisTune ulatwia dzieki niektorym funkcja strojenie... A prawde mowiac to co moze ECU w wiekszosci wypadkow wystarcza. To jest cos pomiedzy swinka, a standalone.
Duzo wieksze mozliwosci od swinki, natomiast mniejsze od standalone...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

a dlaczego uwazasz ze to nie SA ?
przeciez to jest dokladnie to co probawales zrobic i wtedy z tego co pamietam nazywales to SA.

EDIT:
jak by mogl ktos to przeniesc do technicznych i tam bedzie mozna prowadzis dyskusje na temat nistune a tu niech sie ludzie zajma zakupami
ppp
Stały gość
Stały gość
Posty: 237
Rejestracja: czw 16 lis, 2006 18:33

Btw w Nistune rozdzielczość mapy jest do 6800 obr/min.Moje pytanie brzmi co trzeba zrobić żeby wystroić powyżej ttych obrotów?
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Forest pisze:a dlaczego uwazasz ze to nie SA ?
przeciez to jest dokladnie to co probawales zrobic i wtedy z tego co pamietam nazywales to SA.

EDIT:
jak by mogl ktos to przeniesc do technicznych i tam bedzie mozna prowadzis dyskusje na temat nistune a tu niech sie ludzie zajma zakupami
TO nie jest do konca to co ja zrobilem :) Jak popatrzysz dokladnie to umnie poza laczem FTDI i pamiecia jest jeszcze elektronika zapewniajaca dodatkowe wejscia i wyjscia (a konkretnie jest to dodatkowy procesor RISC - bardzo podobny do tego co jest w EcuMasterze).

1. Podlaczenie 4 EGT
2. Podlaczenie szerokopasmowego AFR
3.. Sterowanie bostem
4. Procedura startowa z mozliwoscia dorobienia kontroli trakcji
5. Podtrzymanie turba
5. Przelaczane 4 mapy...

i jeszcze sporo wiecej...

Do tego uklad wedlug tych danych wplywa na sterowanie silnikiem itd. itp.

Mozna nazwac po czesci ze jest to SA - ale wiekszos SA ma jeszcze dodatkowe funkcje ktorych w tym wypadku nie uzyjesz bo jestes ograniczony tylko do tego co potrafi ECU. Choc to i tak sporo jak dla wiekszosci...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

scale obrotow oraz obciazenia ustawiasz sobie dowolnie. masz 16 wierszy i kolumn w kazda mozesz wpisac dowolna wartosc

zreszta widac to na jednym ze screenow ze sa zakldki

fuel load scale
fuel rpm scale

w zaplonie tak samo

ign load scale
ign rpm scale

pozdro
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ppp pisze:Btw w Nistune rozdzielczość mapy jest do 6800 obr/min.Moje pytanie brzmi co trzeba zrobić żeby wystroić powyżej ttych obrotów?
Zmienic np. tabele obrotow (jest to dodatkowa mapa)...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
ppp
Stały gość
Stały gość
Posty: 237
Rejestracja: czw 16 lis, 2006 18:33

To super bo już się bałem,że jednak Nistune ma jakieś wady :)
Btw czy rozdzielczość mapy 16x16 nie jest za mała czy jednak nie robi to większej różnnicy.No i czy jest czuć przejścia między komórkami w mapie.
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ppp pisze:To super bo już się bałem,że jednak Nistune ma jakieś wady :)
Btw czy rozdzielczość mapy 16x16 nie jest za mała czy jednak nie robi to większej różnnicy.No i czy jest czuć przejścia między komórkami w mapie.
Jest wystarczajaca - program ECU w dosc inteligentny sposob interpoluje sobie wartosci pomiedzy.
Mozna zrobic wieksze mapy - ale dla wiekszosci userow byl by to jedynie wiekszy problem w wystrojeniu. Kiedys na ten temat dyskutowalismy z Jarkiem czy czegos takiego nie wprowadzic - ale doszlismy do wniosku ze nie ma wiekszego sensu...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

ToM pisze: 1. Podlaczenie 4 EGT
2. Podlaczenie szerokopasmowego AFR
3.. Sterowanie bostem
4. Procedura startowa z mozliwoscia dorobienia kontroli trakcji
5. Podtrzymanie turba
5. Przelaczane 4 mapy...

i jeszcze sporo wiecej...

Do tego uklad wedlug tych danych wplywa na sterowanie silnikiem itd. itp.

Mozna nazwac po czesci ze jest to SA - ale wiekszos SA ma jeszcze dodatkowe funkcje ktorych w tym wypadku nie uzyjesz bo jestes ograniczony tylko do tego co potrafi ECU. Choc to i tak sporo jak dla wiekszosci...
1. Afr faktycznie niema wejscia 0-5V ,jedynie mozna korygowac mapy gdy laptop jest podlaczony, jest wtedy nawet fukcja auto tuner ale wiadomo jak one dzialaja we wszystkich SA:)

ten brak wejsc jest minusem napewno ale z drugiej strony tak naprawde wykorzystuje sie je przy strojeniu , a potem jesli i tak posiadasz EGT to zegar z warningiem wystarczy :)

brak EBC to tez minus , ale z drugiej strony nie kazde SA je ma a napewno nie te tansze

procedura startowa i podtrzymanie turbo to w SX taki przerost formy nad trescia , pewnie wykorzystalo by je 10 osob w kraju co na cwiartke startuja , w jezdzie codziennej lub drifcie tego sie nie uzywa.

map tutaj nie mozna przelaczac jesli laptop nie jest podlaczony ale z drugiej strony jesli wystroisz dobrze auto niema sensu zmieniac map bo powinno palic najmneij , oczywiscie potem trzeba to regulowac gazem na miescie :)

Napewno niema tylu mozliwosci co np AEM , ale wiekszosc uzytkownikow nistune nie wykorzysta jego wszystkich opcji a co dopiero AEMa. Napewno latwiej jest wystroic auto na Nistune gdzie map w necie troche jest, w zasadzie wgrywasz serie i ja korugujesz . Nistune sam przelicza mape paliwa przy zmianie przeplywki lub wtryskow . to spore ulatwienie . do wystrojenia porzadnie silnika wystarczy to co Nistune oferuje.

Najwieksze minusy to wlasnie brak tych dodatkowych wejsc i EBC . chodz majac szerokopasmowke z zegarem to zaden problem .

pozdro
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Forest nie muszisz mi mowic co ma Nistune bo znam ten uklad od potrzewki i wiedzialem o nim zanim jeszcze kto kolwiek zaczol o nim glosno mowic (jak byl w trakcie testow).

Moge ci dokladnie powiedziec jak w nim wszystko dziala, jak widziany jest w przestrzeni adresowej ECU itd.

Zreszta wiekszosc z tunerow smiala sie wtedy z ECU i roznych modyfikacje jakie wtedy powstawaly (BikiRom, Jarka i moje pomysly) - ale to w sumie juz inna sprawa...

Generalnie takie same mozliwosci mial Jarek tworzac Chip-y, tylko najpierw uzywal emulatora i na koniec strojenia zapisywal zawartosc w EPROMIE.

NisTune to w sumie wlasnie emulator EPROM z softem ktory znacznie ulatwia strojenie.

Ja u siebie mam to co uwazalem za potrzebne dla mnie. Sam zegar EGT to nie wszystko u mnie jest kontrola na kazdy gar i ecu potrafi zareagowac jak dzieje sie cos nie ten tego, tak aby nie uszkodzic silnika.

Podtrzymanie turba owszem nie kazdy stosuje, ale mi nie chodzi o taki jak na 1/4... tylko ALS taki jak stosowany jest na rajdach.

Zreszta swiat SX-a nie konczy sie na 1/4 czy Drifcie... ja lubie szybka jazde po zakretach wiec pewne z tych systemow sa mi przydatne...

Na postawie szerokopasmowki tez jest stala kontrola poza wskazaniami ECU potrafi jej uzywac i na jej podstawie korygowac mieszanke. Do tego jeszcze pare innych patentow - ale to juz zmiana oryginalnego softu nissana...

Zreszta jak bede mial czas napisac wkoncu jakas aplikacje pod windowsa do zarzadzania calym bajzlem (taka aby kazdy wiedzial o co chodzi) to opublikuje reszte na forum.

Narazie obsluga mojego wynalazku wymaga dosc duzej wiedzy i glownie jest to klepanie w lini komend ;) wiec nie wyglada tak ladnie i kolorowo jak NisTune...

W sumie w ukladzie od ostatniego posta sporo sie zmienilo, ale nie mialem czasu dodawac informacji do watku o przerobce.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

heh Tom wiem ze Ty wiesz ale wiekszosc niewie.

wiem ze ALS to fajna sprawa ale biorac pod uwage jak turbina od tego dostaje nikt by tego normalnei nie stosowal , wiadomo ze w rajdach turbine wymienia sie co rajd i potem wykorzystuje sie je na treningach . nikt korzystajacy, w wiekszosci do amatorskich zabaw, z nissana by sobie na to nie pozwolil .

Wiekszosc posiadaczy 200sx niema jednej termopary a gdzie 4 na kazdy gar. niestety w polskich realiach ciezko wszystkie te mozliwosci wykorzystac. choc kontrola kazdego gara pod wzgledem egt i odrazu korekcja to mega dobra opcja , rozwiazania zajebiste, do sportu ogien.

licze ze uda CI sie kiedys ukonczyc projekt, a sam go wtedy chetnie potestuje , tyle ze do tego czasu moge miec juz rb pod maska a to znowu inny sterownik.

Ja generalnie nie namawiam do kupna niech kazdy zrobi jak uwaza , ja przeliczylem cene zakupu i to co oferuja inni i stwierdzilem ze nic za te pieniadze nie daje tyle mozliwosci .

pozdro
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

No ja tylko powiem ze NissTune to fajna sprawa i jak sie nie ma kasy na SA to jest to nieporownywalnie lepsze wyjscie niz swinka.

Co do mojego projektu to jak narazie jest zbyt hardcore dla zwyklego usera :) ale glownie to teraz sprawa softu bardziej przyjaznego dla uzytkownika bo elektronika jest juz prawie finalna. Choc jeszcze chce zredukowac pewne koszty i chyba zrobie pare zmian.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
ppp
Stały gość
Stały gość
Posty: 237
Rejestracja: czw 16 lis, 2006 18:33

Sry ,że znowu wyskakuje z durnym pytaniem :) ale co z tym Bikirom?Porównywalne to do Nistune czy raczej szkoda $$?Jeszcze taka oczywistość czy w Nistune można ustawiać dwell na cewki?

Btw wg mnie sporym plusem Nistune'a jest Consult w CA,co powinno ułatwić szukanie usterek w aucie (czy;i można podpiąć się pod interfejs :D )

A Als to spora przesada w amatorskim pokonywaniu zakrętów.Padają turbiny,klękaja zawory wydechowe i pękają kolektory.Można też zapomnieć o wspomagania hamulców.Ale musi być ciekawie :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka ogólna”