he he
opcje ma takie jakie daje ECU
Jak cos to znam darkhalfa ktory jest konstruktorem i sprzedawca Nistune (wymienialismy troche informacji miedzy soba).
Nistune to w sumie soft + plytka emulujaca eprom z interfejsem USB...
Dokladnie jesli chodzi o elektronike to jest tam na plytce pamiec nvSRAM (w wersji dla s13 jest to STK11C88, uklad CPLD Xilinx-a robiacy za bufor itd, oraz uklad FTDI zalatwiajacy sprawe USB.
Podlacza sie to tak samo jak moj mod - z tym ze plytka jest mniejsza (nie ma dodatkowych wejsc/wyjsc)...
W sumie o Nistune i innej odmianie Bikirom kiedys wspominalem wielokrotnie - ale nikt tym sie nie jaral
Jak by ktos chcial to moge pogadac z darkhalfem i zalatwic jakies specjalne upusty dla klubowiczow
------------------------------------------------------------------------
A tutaj taki maly psikus jaki zrobilem kiedys darkhalfowi na pewnym forum
For Free
free@devil.com
KEY: AB06-****-****-**** (only for internal use )
ahhh i prosze nie pytac o seriale itp. nie toleruje piractwa...
ani nie bede udzielal odpowiedzi na temat jak zrobic kopie ukladu...
Nistune
Moderator: Moderator
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
A moze ktoś mi napisać co ten czip/komputer/itp daje? wiem ze tym sie stroi ale jakie ma to funkcje i czy jest lepsze d standardowych kompów ?
Sory za głupie pytanie ale ucze się
Sory za głupie pytanie ale ucze się
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Juz o tym pisalem - daje to takie mozliwosci jakie ma ECU i nic pozatym. Do tego software z NisTune ulatwia dzieki niektorym funkcja strojenie... A prawde mowiac to co moze ECU w wiekszosci wypadkow wystarcza. To jest cos pomiedzy swinka, a standalone.Neo2005 pisze:A moze ktoś mi napisać co ten czip/komputer/itp daje? wiem ze tym sie stroi ale jakie ma to funkcje i czy jest lepsze d standardowych kompów ?
Sory za głupie pytanie ale ucze się
Duzo wieksze mozliwosci od swinki, natomiast mniejsze od standalone...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
a dlaczego uwazasz ze to nie SA ?
przeciez to jest dokladnie to co probawales zrobic i wtedy z tego co pamietam nazywales to SA.
EDIT:
jak by mogl ktos to przeniesc do technicznych i tam bedzie mozna prowadzis dyskusje na temat nistune a tu niech sie ludzie zajma zakupami
przeciez to jest dokladnie to co probawales zrobic i wtedy z tego co pamietam nazywales to SA.
EDIT:
jak by mogl ktos to przeniesc do technicznych i tam bedzie mozna prowadzis dyskusje na temat nistune a tu niech sie ludzie zajma zakupami
TO nie jest do konca to co ja zrobilem Jak popatrzysz dokladnie to umnie poza laczem FTDI i pamiecia jest jeszcze elektronika zapewniajaca dodatkowe wejscia i wyjscia (a konkretnie jest to dodatkowy procesor RISC - bardzo podobny do tego co jest w EcuMasterze).Forest pisze:a dlaczego uwazasz ze to nie SA ?
przeciez to jest dokladnie to co probawales zrobic i wtedy z tego co pamietam nazywales to SA.
EDIT:
jak by mogl ktos to przeniesc do technicznych i tam bedzie mozna prowadzis dyskusje na temat nistune a tu niech sie ludzie zajma zakupami
1. Podlaczenie 4 EGT
2. Podlaczenie szerokopasmowego AFR
3.. Sterowanie bostem
4. Procedura startowa z mozliwoscia dorobienia kontroli trakcji
5. Podtrzymanie turba
5. Przelaczane 4 mapy...
i jeszcze sporo wiecej...
Do tego uklad wedlug tych danych wplywa na sterowanie silnikiem itd. itp.
Mozna nazwac po czesci ze jest to SA - ale wiekszos SA ma jeszcze dodatkowe funkcje ktorych w tym wypadku nie uzyjesz bo jestes ograniczony tylko do tego co potrafi ECU. Choc to i tak sporo jak dla wiekszosci...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
scale obrotow oraz obciazenia ustawiasz sobie dowolnie. masz 16 wierszy i kolumn w kazda mozesz wpisac dowolna wartosc
zreszta widac to na jednym ze screenow ze sa zakldki
fuel load scale
fuel rpm scale
w zaplonie tak samo
ign load scale
ign rpm scale
pozdro
zreszta widac to na jednym ze screenow ze sa zakldki
fuel load scale
fuel rpm scale
w zaplonie tak samo
ign load scale
ign rpm scale
pozdro
Zmienic np. tabele obrotow (jest to dodatkowa mapa)...ppp pisze:Btw w Nistune rozdzielczość mapy jest do 6800 obr/min.Moje pytanie brzmi co trzeba zrobić żeby wystroić powyżej ttych obrotów?
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Jest wystarczajaca - program ECU w dosc inteligentny sposob interpoluje sobie wartosci pomiedzy.ppp pisze:To super bo już się bałem,że jednak Nistune ma jakieś wady
Btw czy rozdzielczość mapy 16x16 nie jest za mała czy jednak nie robi to większej różnnicy.No i czy jest czuć przejścia między komórkami w mapie.
Mozna zrobic wieksze mapy - ale dla wiekszosci userow byl by to jedynie wiekszy problem w wystrojeniu. Kiedys na ten temat dyskutowalismy z Jarkiem czy czegos takiego nie wprowadzic - ale doszlismy do wniosku ze nie ma wiekszego sensu...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
1. Afr faktycznie niema wejscia 0-5V ,jedynie mozna korygowac mapy gdy laptop jest podlaczony, jest wtedy nawet fukcja auto tuner ale wiadomo jak one dzialaja we wszystkich SA:)ToM pisze: 1. Podlaczenie 4 EGT
2. Podlaczenie szerokopasmowego AFR
3.. Sterowanie bostem
4. Procedura startowa z mozliwoscia dorobienia kontroli trakcji
5. Podtrzymanie turba
5. Przelaczane 4 mapy...
i jeszcze sporo wiecej...
Do tego uklad wedlug tych danych wplywa na sterowanie silnikiem itd. itp.
Mozna nazwac po czesci ze jest to SA - ale wiekszos SA ma jeszcze dodatkowe funkcje ktorych w tym wypadku nie uzyjesz bo jestes ograniczony tylko do tego co potrafi ECU. Choc to i tak sporo jak dla wiekszosci...
ten brak wejsc jest minusem napewno ale z drugiej strony tak naprawde wykorzystuje sie je przy strojeniu , a potem jesli i tak posiadasz EGT to zegar z warningiem wystarczy
brak EBC to tez minus , ale z drugiej strony nie kazde SA je ma a napewno nie te tansze
procedura startowa i podtrzymanie turbo to w SX taki przerost formy nad trescia , pewnie wykorzystalo by je 10 osob w kraju co na cwiartke startuja , w jezdzie codziennej lub drifcie tego sie nie uzywa.
map tutaj nie mozna przelaczac jesli laptop nie jest podlaczony ale z drugiej strony jesli wystroisz dobrze auto niema sensu zmieniac map bo powinno palic najmneij , oczywiscie potem trzeba to regulowac gazem na miescie
Napewno niema tylu mozliwosci co np AEM , ale wiekszosc uzytkownikow nistune nie wykorzysta jego wszystkich opcji a co dopiero AEMa. Napewno latwiej jest wystroic auto na Nistune gdzie map w necie troche jest, w zasadzie wgrywasz serie i ja korugujesz . Nistune sam przelicza mape paliwa przy zmianie przeplywki lub wtryskow . to spore ulatwienie . do wystrojenia porzadnie silnika wystarczy to co Nistune oferuje.
Najwieksze minusy to wlasnie brak tych dodatkowych wejsc i EBC . chodz majac szerokopasmowke z zegarem to zaden problem .
pozdro
Forest nie muszisz mi mowic co ma Nistune bo znam ten uklad od potrzewki i wiedzialem o nim zanim jeszcze kto kolwiek zaczol o nim glosno mowic (jak byl w trakcie testow).
Moge ci dokladnie powiedziec jak w nim wszystko dziala, jak widziany jest w przestrzeni adresowej ECU itd.
Zreszta wiekszosc z tunerow smiala sie wtedy z ECU i roznych modyfikacje jakie wtedy powstawaly (BikiRom, Jarka i moje pomysly) - ale to w sumie juz inna sprawa...
Generalnie takie same mozliwosci mial Jarek tworzac Chip-y, tylko najpierw uzywal emulatora i na koniec strojenia zapisywal zawartosc w EPROMIE.
NisTune to w sumie wlasnie emulator EPROM z softem ktory znacznie ulatwia strojenie.
Ja u siebie mam to co uwazalem za potrzebne dla mnie. Sam zegar EGT to nie wszystko u mnie jest kontrola na kazdy gar i ecu potrafi zareagowac jak dzieje sie cos nie ten tego, tak aby nie uszkodzic silnika.
Podtrzymanie turba owszem nie kazdy stosuje, ale mi nie chodzi o taki jak na 1/4... tylko ALS taki jak stosowany jest na rajdach.
Zreszta swiat SX-a nie konczy sie na 1/4 czy Drifcie... ja lubie szybka jazde po zakretach wiec pewne z tych systemow sa mi przydatne...
Na postawie szerokopasmowki tez jest stala kontrola poza wskazaniami ECU potrafi jej uzywac i na jej podstawie korygowac mieszanke. Do tego jeszcze pare innych patentow - ale to juz zmiana oryginalnego softu nissana...
Zreszta jak bede mial czas napisac wkoncu jakas aplikacje pod windowsa do zarzadzania calym bajzlem (taka aby kazdy wiedzial o co chodzi) to opublikuje reszte na forum.
Narazie obsluga mojego wynalazku wymaga dosc duzej wiedzy i glownie jest to klepanie w lini komend wiec nie wyglada tak ladnie i kolorowo jak NisTune...
W sumie w ukladzie od ostatniego posta sporo sie zmienilo, ale nie mialem czasu dodawac informacji do watku o przerobce.
Moge ci dokladnie powiedziec jak w nim wszystko dziala, jak widziany jest w przestrzeni adresowej ECU itd.
Zreszta wiekszosc z tunerow smiala sie wtedy z ECU i roznych modyfikacje jakie wtedy powstawaly (BikiRom, Jarka i moje pomysly) - ale to w sumie juz inna sprawa...
Generalnie takie same mozliwosci mial Jarek tworzac Chip-y, tylko najpierw uzywal emulatora i na koniec strojenia zapisywal zawartosc w EPROMIE.
NisTune to w sumie wlasnie emulator EPROM z softem ktory znacznie ulatwia strojenie.
Ja u siebie mam to co uwazalem za potrzebne dla mnie. Sam zegar EGT to nie wszystko u mnie jest kontrola na kazdy gar i ecu potrafi zareagowac jak dzieje sie cos nie ten tego, tak aby nie uszkodzic silnika.
Podtrzymanie turba owszem nie kazdy stosuje, ale mi nie chodzi o taki jak na 1/4... tylko ALS taki jak stosowany jest na rajdach.
Zreszta swiat SX-a nie konczy sie na 1/4 czy Drifcie... ja lubie szybka jazde po zakretach wiec pewne z tych systemow sa mi przydatne...
Na postawie szerokopasmowki tez jest stala kontrola poza wskazaniami ECU potrafi jej uzywac i na jej podstawie korygowac mieszanke. Do tego jeszcze pare innych patentow - ale to juz zmiana oryginalnego softu nissana...
Zreszta jak bede mial czas napisac wkoncu jakas aplikacje pod windowsa do zarzadzania calym bajzlem (taka aby kazdy wiedzial o co chodzi) to opublikuje reszte na forum.
Narazie obsluga mojego wynalazku wymaga dosc duzej wiedzy i glownie jest to klepanie w lini komend wiec nie wyglada tak ladnie i kolorowo jak NisTune...
W sumie w ukladzie od ostatniego posta sporo sie zmienilo, ale nie mialem czasu dodawac informacji do watku o przerobce.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
heh Tom wiem ze Ty wiesz ale wiekszosc niewie.
wiem ze ALS to fajna sprawa ale biorac pod uwage jak turbina od tego dostaje nikt by tego normalnei nie stosowal , wiadomo ze w rajdach turbine wymienia sie co rajd i potem wykorzystuje sie je na treningach . nikt korzystajacy, w wiekszosci do amatorskich zabaw, z nissana by sobie na to nie pozwolil .
Wiekszosc posiadaczy 200sx niema jednej termopary a gdzie 4 na kazdy gar. niestety w polskich realiach ciezko wszystkie te mozliwosci wykorzystac. choc kontrola kazdego gara pod wzgledem egt i odrazu korekcja to mega dobra opcja , rozwiazania zajebiste, do sportu ogien.
licze ze uda CI sie kiedys ukonczyc projekt, a sam go wtedy chetnie potestuje , tyle ze do tego czasu moge miec juz rb pod maska a to znowu inny sterownik.
Ja generalnie nie namawiam do kupna niech kazdy zrobi jak uwaza , ja przeliczylem cene zakupu i to co oferuja inni i stwierdzilem ze nic za te pieniadze nie daje tyle mozliwosci .
pozdro
wiem ze ALS to fajna sprawa ale biorac pod uwage jak turbina od tego dostaje nikt by tego normalnei nie stosowal , wiadomo ze w rajdach turbine wymienia sie co rajd i potem wykorzystuje sie je na treningach . nikt korzystajacy, w wiekszosci do amatorskich zabaw, z nissana by sobie na to nie pozwolil .
Wiekszosc posiadaczy 200sx niema jednej termopary a gdzie 4 na kazdy gar. niestety w polskich realiach ciezko wszystkie te mozliwosci wykorzystac. choc kontrola kazdego gara pod wzgledem egt i odrazu korekcja to mega dobra opcja , rozwiazania zajebiste, do sportu ogien.
licze ze uda CI sie kiedys ukonczyc projekt, a sam go wtedy chetnie potestuje , tyle ze do tego czasu moge miec juz rb pod maska a to znowu inny sterownik.
Ja generalnie nie namawiam do kupna niech kazdy zrobi jak uwaza , ja przeliczylem cene zakupu i to co oferuja inni i stwierdzilem ze nic za te pieniadze nie daje tyle mozliwosci .
pozdro
No ja tylko powiem ze NissTune to fajna sprawa i jak sie nie ma kasy na SA to jest to nieporownywalnie lepsze wyjscie niz swinka.
Co do mojego projektu to jak narazie jest zbyt hardcore dla zwyklego usera ale glownie to teraz sprawa softu bardziej przyjaznego dla uzytkownika bo elektronika jest juz prawie finalna. Choc jeszcze chce zredukowac pewne koszty i chyba zrobie pare zmian.
Co do mojego projektu to jak narazie jest zbyt hardcore dla zwyklego usera ale glownie to teraz sprawa softu bardziej przyjaznego dla uzytkownika bo elektronika jest juz prawie finalna. Choc jeszcze chce zredukowac pewne koszty i chyba zrobie pare zmian.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Sry ,że znowu wyskakuje z durnym pytaniem ale co z tym Bikirom?Porównywalne to do Nistune czy raczej szkoda $$?Jeszcze taka oczywistość czy w Nistune można ustawiać dwell na cewki?
Btw wg mnie sporym plusem Nistune'a jest Consult w CA,co powinno ułatwić szukanie usterek w aucie (czy;i można podpiąć się pod interfejs )
A Als to spora przesada w amatorskim pokonywaniu zakrętów.Padają turbiny,klękaja zawory wydechowe i pękają kolektory.Można też zapomnieć o wspomagania hamulców.Ale musi być ciekawie
Btw wg mnie sporym plusem Nistune'a jest Consult w CA,co powinno ułatwić szukanie usterek w aucie (czy;i można podpiąć się pod interfejs )
A Als to spora przesada w amatorskim pokonywaniu zakrętów.Padają turbiny,klękaja zawory wydechowe i pękają kolektory.Można też zapomnieć o wspomagania hamulców.Ale musi być ciekawie