Elektryczny wiatrak chłodnicy...

anteny, oświetlenia deski, centralny, wycieraczki oraw szystko co miga i pipa na 12V bądź 30kV ;)

Moderator: Moderator

marcopolo130
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 122
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 21:55
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

nismo250 pisze:
marcopolo130 pisze:
dokladnie to,a kupic mozna na www.apexperformance.co.uk...i nie chce wiatrakow z innego auta...nowy nie kosztuje majatku wiec po co kombinowac od innych aut?
wlasnie!

wiesz cos wiecej na ten temat?
np. czy mozna regulowac temperature (moment wlaczenia wiatraka
np.85-91stopni)
jak bedziesz ciagnol to dla siebie to pomysl omnie
spoko...co do regulacji to wiem ze sie zalacza duzo,ale to duzo wczesniej niz normalny...a czy mozna to jeszcze regolowac to pewnie tak jesli jest to elektronika (no bo jak nie ma tej opcji fabrycznie to na pewno mozna to zrobic poprzez maly zabieg)
Awatar użytkownika
geniula1
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 642
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 21:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Jeśli już koniecznie chcesz wiatraki. To mam na zbyciu dwa wiatraki w ładnej obudowie od nissana prairie. Pwinny podpasować do s13-ski. Jutro ci mogę podesłać foty i rozmiary całej zabudowy.
N/A-LPG KILLER ;)

Japan Auto
edek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 92
Rejestracja: śr 01 paź, 2008 12:34
Lokalizacja: słupca

Po co ten diwajs z Apexa? Za duzo kasy macie? Mam u siebie założona rurkę 5 cm w dolnym wężu,wspawana nakrętka pasująca do normalnego czujnika 92-87 st. Z zestawem od Forda schładza w 10 sek. z 92 na 87 st.
Awatar użytkownika
Bobekk
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 04 cze, 2007 09:32
Lokalizacja: Szczecin

edek pisze:Po co ten diwajs z Apexa? Za duzo kasy macie? Mam u siebie założona rurkę 5 cm w dolnym wężu,wspawana nakrętka pasująca do normalnego czujnika 92-87 st. Z zestawem od Forda schładza w 10 sek. z 92 na 87 st.
Jak mam tak samo zrobione tylko że w górnym wężu. Czy jest jakaś różnica? Znaczy się, gdzie jest lepiej montować? Na górnym wężu czy na dolnym?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

zamontuj na dolnym, to silnik moment ugotujesz..

Diwajs Apexa (czy jakikolwiek podobny) ma tę zaletę że steruje obrotami płynnie (nie wiem czy wszystkie modele tak mają) - zwykły czujnik ma dwa położenia... niektórych może denerwować że wiatrak się włącza co jakiś czas (albo cisza, albo szum na full)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Taki plynny sterownik obrotow mozna zrobic za grosze nawet na plytce uniwersalnej za grosze na scalaku np ne555.Uklady tego typu sa bajecznie proste.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Jak się ma wiedzę to wszystko jest proste ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

ja mam takiego scalaka na wiatraku do kompa kreci się szybciej jak temperatura rośnie koszt 10pln myślę ,ze większy tez da się zrobić jak się wie tak już robalus napisał
mack1
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 195
Rejestracja: ndz 06 lut, 2005 20:04
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

revotec NIE REGULUJE plynnie obrotow.
mozna ustawic nim plynnie temperature przy ktorej wlancza wentylatory zaczynajac od okolo 70C w gore. najlepiej montowac to na gornym wezu.
mialem kilka problemow z czujnikami z innego samochodu (za pozno wlanczaly sie wentylatory) nie chcialo mi sie szukac innych ukladow i dlatego dalem revoteca.
narazie nie jezdzilem z tym, ale na postoju dziala idealnie (a o to wlasnie chodzi)
Awatar użytkownika
nismo250
Stały gość
Stały gość
Posty: 479
Rejestracja: śr 17 gru, 2008 21:07
Lokalizacja: OKOCIM(mocne)
Kontakt:

mack1 pisze:revotec NIE REGULUJE plynnie obrotow.
mozna ustawic nim plynnie temperature przy ktorej wlancza wentylatory zaczynajac od okolo 70C w gore. najlepiej montowac to na gornym wezu.
mialem kilka problemow z czujnikami z innego samochodu (za pozno wlanczaly sie wentylatory) nie chcialo mi sie szukac innych ukladow i dlatego dalem revoteca.
narazie nie jezdzilem z tym, ale na postoju dziala idealnie (a o to wlasnie chodzi)
i o taka odpowiedz mi chodzilo wielkie dzieki mack
marcopolo kiedy to kupujesz ja musze miec na swieta a wlasciwie nieco przed
czesci do nissanów 889643199
[center]Obrazek[/center]
marcopolo130
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 122
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 21:55
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

nismo250 pisze:
mack1 pisze:revotec NIE REGULUJE plynnie obrotow.
mozna ustawic nim plynnie temperature przy ktorej wlancza wentylatory zaczynajac od okolo 70C w gore. najlepiej montowac to na gornym wezu.
mialem kilka problemow z czujnikami z innego samochodu (za pozno wlanczaly sie wentylatory) nie chcialo mi sie szukac innych ukladow i dlatego dalem revoteca.
narazie nie jezdzilem z tym, ale na postoju dziala idealnie (a o to wlasnie chodzi)
i o taka odpowiedz mi chodzilo wielkie dzieki mack
marcopolo kiedy to kupujesz ja musze miec na swieta a wlasciwie nieco przed
mysle,ze bede zamawial pod koniec marca lub na poczatku kwietnia
mack1
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 195
Rejestracja: ndz 06 lut, 2005 20:04
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

na waszym miejscu zastanowilbym sie nad innym kontrolerem, szczegolnie jezeli macie dwa wentylatory i chcecie ustawic dwa progi wlanczajace np wentylator nr 1 przy 87C, a nr 2 przy 91C
minusem revoteca jest tez jego regulacja (mala srubka przy czujniku montowanym na wezu).
biliona mozna regulowac z kabiny, sa tez wersje z sekwencyjnym sterowaniem.
marcopolo130
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 122
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 21:55
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

mack1 pisze:na waszym miejscu zastanowilbym sie nad innym kontrolerem, szczegolnie jezeli macie dwa wentylatory i chcecie ustawic dwa progi wlanczajace np wentylator nr 1 przy 87C, a nr 2 przy 91C
minusem revoteca jest tez jego regulacja (mala srubka przy czujniku montowanym na wezu).
biliona mozna regulowac z kabiny, sa tez wersje z sekwencyjnym sterowaniem.
osobiscie mysle nad jednym wiatrakiem w rozmiarze 14" ,wiec problem z rozdzieleniem mialbym z glowy
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Tu nie chodzi o problem z rozdzieleniem sygnału, tylko o progresję chłodzenia zależną od temperatury cieczy chłodzącej. Montaż czujnika WYŁĄCZNIE na górnym wężu - czyli tam gdzie wypływa woda z bloku - mierzenie temperatury po przejściu przez chłodnicę jest bez sensu (pasywna wydajność chłodnicy nie jest stała - zależy np. od prędkości samochodu, od gęstości, wilgotności i temp. powietrza).
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
nismo250
Stały gość
Stały gość
Posty: 479
Rejestracja: śr 17 gru, 2008 21:07
Lokalizacja: OKOCIM(mocne)
Kontakt:

roball pisze:Tu nie chodzi o problem z rozdzieleniem sygnału, tylko o progresję chłodzenia zależną od temperatury cieczy chłodzącej. Montaż czujnika WYŁĄCZNIE na górnym wężu - czyli tam gdzie wypływa woda z bloku - mierzenie temperatury po przejściu przez chłodnicę jest bez sensu (pasywna wydajność chłodnicy nie jest stała - zależy np. od prędkości samochodu, od gęstości, wilgotności i temp. powietrza).
wiec co proponujesz
czesci do nissanów 889643199
[center]Obrazek[/center]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka ogólna”