Elektrycznie składane lusterka

anteny, oświetlenia deski, centralny, wycieraczki oraw szystko co miga i pipa na 12V bądź 30kV ;)

Moderator: Moderator

skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Witam

Panowie potrzebuje jakiś schemacik podłączenia tych składanych elektrycznie lusterek JDM do S13, a może jakaś szybka instrukcja jak rozebrac takowe lusterko?

Pozdrawiam

EDIT

Rozebrałem lusterka. Kilka spostrzeżeń:

- Dobrze jest na początku zdjąć podstawę lusterka, tę przykręcaną do drzwi. Następnie odkręcić jedną śrubkę trzymającą przewód, oraz trzy śrubki trzymające lusterko. Następnie wyciągnąć piny z wtyczki. najpierw zdejmujemy blokade tą z tyłu, następnie najlepiej agrawką albo igłą wkładając od przodu w szczelinę i manewrując podważyć jakieś plasticzki i piny wychodzą. Czasem wyjdzie łatwo czasem nie. Ja w kilku musiałem zadziałać od tyłu.

- Lusterka zwykłe (na europe) odkręcamy śrubkę pod lusterkiem, wtedy można wyciągnąć wkład czyli lustro oraz silniczki regulacji i poodkręcać pozostałe śrubki trzymające obudowę lusterka.

- Lusterka JDM należy delikatnie podważyć lustro, najlepiej jakimś plastikiem, może być karta z bankomatu. Lustro trzyma się na takim kleju silikonie. Trzeba robić to z wyczuciem i raczej delikatnie. Ja połamałem dwa lustra. Następnie odkręcamy cztery śrubki trzymające mechanizm regulacji lusterka, oraz tą w środku. Potem odkręcamy odsłonięte pozostałe śrubki.

Jak uporamy się z wszystkimi śrubkami, rozpoławiamy obudowę, wyciągamy silniczki wraz z przewodem, zamieniamy i składamy w odwrotnej kolejności.

Środek bez problemu pasuje z jednych do drugich tak że żeby nie malować JDMowych lusterek przełożyłem sobie wnętrza.

Co do sterowania, pokusiłem się o lekkie przerobienie oryginalnego włącznika żeby spełniał funkcję tak jak chciałem, a więc działał jak zwykle plus zamykał z pilota. Wystarczy rozebrać włącznik, wyciągnąć bolczyk na którym chodzi pstryczek od sterowania, usunąć sprężynkę i kulke, zmontować i wsadzić po obu stronach "przesównika" sprężynki np. z długopisu. Uzyskamy wtedy przełącznik któy zawsze wraca na środek do tego odpowiedni schemacik podłączenia i wsio śmiga aż miło. Zdjęcia dodam w wolnej chwili.

Pozdrawiam
Załączniki
Zdjęcie1287.jpg
Zdjęcie1284.jpg
Lusterko JDM, zdejmowanie lustra
Lusterko JDM, zdejmowanie lustra
podstawa lusterka
podstawa lusterka
Ostatnio zmieniony czw 24 lut, 2011 08:49 przez skolimus, łącznie zmieniany 4 razy.
Sendiii
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: pt 16 paź, 2009 17:00
Lokalizacja: lubań

No super. Musisz więcej zdjęć wrzucić. Fajnie że działa super, chętnie zobaczę :mrgreen:
Awatar użytkownika
WARIAT~200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 131
Rejestracja: ndz 03 cze, 2007 17:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Odświeżam temat:

czy do JDM'owych lusterek jest potrzebny przekaźnik? Chciałem podłączyć pod przełącznik, który miałem w zestawie z lusterkami i nic, na sucho pod aku działają...

POMOCY :o
A może by jeździć s13 na co dzień..?!
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Nie potrzeba żadnego przekaznika. Albo masz uszkodzony włącznik, albo kable żle podłączyłeś.
Awatar użytkownika
WARIAT~200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 131
Rejestracja: ndz 03 cze, 2007 17:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

a masz schemat? brzmi śmiesznie, wiem ale coś mi nie idzie...
2 kable od lusterka, są 2 więc daje 4, a w kostce są 3 piny wolne. łącze 4 w 2 i sostaje jeden pin wolny?
A może by jeździć s13 na co dzień..?!
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

TYm sie posilkowałem przy przeróbce. Jak Bedziesz jeszcze miał pytania wal.

http://www.nissantech.pl/index.php?showtopic=2312
Awatar użytkownika
WARIAT~200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 131
Rejestracja: ndz 03 cze, 2007 17:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wszystko ok działa jestem HAPPY :twisted:
Jedno pytanko po co ciąć tego cycka?
A może by jeździć s13 na co dzień..?!
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

WARIAT~200sx pisze:
Jedno pytanko po co ciąć tego cycka?
Dlatego że powinieneś dać naszą podstawę pod lusterko. Jak zostawisz JDM podstawę to będziesz mieć inne kąty w lusterkach, bo one są z prawostronnego auta. I wtedy ten bolec przeszkadza :)
Awatar użytkownika
WARIAT~200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 131
Rejestracja: ndz 03 cze, 2007 17:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zauważyłem, że jak bolca nie ma to lusterko składa się 45" do szyby, a jak bolec jest to składa się o 90" od położenia "normalnego" i uzyskujemy usterko w położeniu równoległym do szyby co bardziej mi się podoba...
Sądząc po tym to jak go wytnę to nie do końca będzie ono się składać ?
A może by jeździć s13 na co dzień..?!
Awatar użytkownika
WARIAT~200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 131
Rejestracja: ndz 03 cze, 2007 17:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wieczorem postaram się wysłać filmik :)
A może by jeździć s13 na co dzień..?!
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

To fakt.. zauważyłem że lewe lusterko dziwnie się składa.. to przez bolca? A jak z widocznością w lusterku jak bolec jest?
Ostatnio zmieniony pt 20 lip, 2012 16:10 przez skolimus, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka ogólna”