Zamek centralny na pilota

anteny, oświetlenia deski, centralny, wycieraczki oraw szystko co miga i pipa na 12V bądź 30kV ;)

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Paweł
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: pn 24 lis, 2003 19:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Witam,

Mam pytanie czy ktoś z was zamontował u siebie w 200sx S13 centralny zamek uruchamiany z pilota najlepiej tego od alarmu?
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

ja mam dolozony centralny na pilota
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

Założyłem taki u siebie. Najprostszy sposób - wykorzystujesz wszystko co już masz w drzwiach, dokładasz tylko jeden siłownik w drzwi kierowcy.
Ostatnio zmieniony pt 10 lut, 2012 10:28 przez mysza, łącznie zmieniany 1 raz.
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Awatar użytkownika
Paweł
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: pn 24 lis, 2003 19:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

mysza pisze:Założyłem taki u siebie. Najprostszy sposób - wykorzystujesz wszystko co już masz w drzwiach, dokładasz tylko jeden siłownik w drzwi kierowcy.
Czyli już zamontowany oryginalny siłownik w drzwiach pasażera można wykorzystać?
Jeżeli tak to czy ten siłownik z lewych drzwi oryginalny również będzie pasował do prawych?
Po prostu lepiej chyba zamontować oryginalny nissanoski niż nie najlepiej wyglądające te z allegro.
Ostatnio zmieniony pt 10 lut, 2012 12:05 przez Paweł, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

ja się nie bawiłem w żadne przekładki - założyłem taki a'la allegro niby najmocniejszy i śmiga. Alarm u mnie ma sterownik do centralnego. Steruje on tylko tym jednym siłownikiem który sobie dokupiłem i założyłem w drzwiach kierowcy. Dla oryginalnego centralnego symuluje to otwarcie drzwi z kluczyka - tym samym sterownik oryginalny "myśli", że przekręciłem kluczyk i otwiera i zamyka mi drzwi od pasażera. Prościej się nie da ;)
Jak byś chciał przekładać od drzwi pasażera to po pierwsze nie wiem czy będzie pasował, po drugie będą ci się otwierać drzwi kierowcy, a pasażera nie. Poza tym musiałbyś jakoś kombinować w podpinanie się pod seryjny sterownik... Nie ma to sensu jak dla mnie.
Taki allegrowy wystarczy w zupełności jak dla mnie ;) Takie rozwiązanie ma swoje plusy (szybki montaż, bez kombinowania), ale na pewno ma też minusy (np. zamykając od środka drzwi pasażera, nie zamkną się z automatu drzwi od kierowcy). Jednak taka funkcjonalność mi pasuje.

Jedynym problemem jaki można napotkać to takie ustawienie nowego siłownika w drzwiach kierowcy, żeby cięgna pracowały na całej długości (jak nie szły do końca to drzwi pasażera nie otwierały/zamykały się) Ja się z tym namęczyłem trochę, ale teraz jest ok, wszystko śmiga i nic się nie przestawiło od maja.

BTW w lewych drzwiach nie ma w ogóle siłownika (seria auto) - także zakup jednego Cię nie ominie.
Ostatnio zmieniony pt 10 lut, 2012 12:24 przez mysza, łącznie zmieniany 3 razy.
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Awatar użytkownika
Paweł
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: pn 24 lis, 2003 19:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dziękuję bardzo Mysza za obszerne wyjaśnienie.

Pozdrawiam Paweł
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

Luzik. Przenoszę do elektryki ogólnej ;)
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
laser
Stały gość
Stały gość
Posty: 246
Rejestracja: czw 23 lip, 2009 12:02

Faktycznie proste! W dotychczasowych rozważaniach na ten temat pojawiał się problem czy istniejacy sterownik fabryczny wydoli z prądem na dwa siłowniki.

Czy mógłbyś podać więcej informacji na temat Twojego siłownika (może linka na Allegro?) i jego zamocowania? Tzn. w którym miejscu, czy wierciłeś jakieś dziury na sruby, itp?

Pozdrawiam,
Marcin
240sx s13
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

laser pisze:Faktycznie proste! W dotychczasowych rozważaniach na ten temat pojawiał się problem czy istniejacy sterownik fabryczny wydoli z prądem na dwa siłowniki.
Temat był już parę razy omawiany. Nie wiem co masz na myśli mówiąc sterownik.. W nissanie jest proste rozwiązanie. w drzwiach kierowcy jest przełącznik który kontroluje siłownik w drzwiach pasażera.

Jeśli przekręcisz kluczyk to ustawiasz ten przełącznik w jedną lub drugą pozycję, któa jednoczesnie otwiera lub zamyka drzwi pasażera.

Jak chcesz z pilota to jedynie DOKŁADASZ siłownik w drzwi kierowcy, łączysz go drutem z zestawu z np. cięgłem od zamykania drzwi od środka. Podłączasz ten siłownik do centralki z alarmu i wsio.

Jeśłi chodzi o siłownik to pierwszy lepszy z brzegu da rade

http://allegro.pl/najtaniej-na-allegro- ... 81993.html


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt 09 mar, 2012 14:23 przez skolimus, łącznie zmieniany 1 raz.
laser
Stały gość
Stały gość
Posty: 246
Rejestracja: czw 23 lip, 2009 12:02

Chodzi mi o sterownik centralnego zamka na pilota.

Jeśli miałbym dalej otwierać kluczykiem, a nie pilotem, to po co siłownik od strony kierowcy? :-)
240sx s13
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

Skolimus ci to wszystko dobrze opisał.

W drzwiach kierowcy musisz mieć siłownik - jak je inaczej otworzysz z pilota? Seria nie ma tam wogóle siłownika. Siłownikiem z drzwi kierowcy będziesz sterował z alarmu - prościej się nie da... Tym samym ruch kluczyka w zamku zamienisz na ruch siłownika - ten ruch siłownika będzie wzbudzany ze sterownika centralnego, który masz w alarmie. Teraz wszystkie alegrowe alarmy obsługują centralny więc montując alarm masz automatycznie w nim sterownik do centralnego, ktory daje sygnal na silowniki.
Ja się nawet nie bawiłem w żadne mastery. U siebie mam to:
http://allegro.pl/silownik-master-slave ... 79308.html - wersję slave z dwoma kablami. Sterownik z alarmu rusza mi tym siłownikiem w drzwiach kierowcy, a resztą (czyli drugimi drzwiami) zajmuje się już elektryka, która była w aucie.

Żadnego wiercenia nie było w drzwiach - rozbierz je najpierw, zobacz które to cięgno i moment ogarniesz miejsce mocowania siłownika. Trzeba go dobrze ustawić i podgiąć ten drut z zestawu tak, żeby cięgno (te które jest ruszane kluczykiem) chodziło maksymalnie w przód i w tył bo inaczej drzwi pasażera nie będą się otwierać/zamykać.

W skrócie co potrzeba aby to chodziło:
- alarm obsługujący centralny
- siłownik typu slave
- czytasz instrukcje alarmu
- podpinasz slave'a pod centralny w alarmie - na tym etapie z pilota powinieneś już sterować siłownikiem
- slave'a montujesz w drzwi kierowcy tak aby ruszał cięgnem kluczykowym
- koniec - masz centralny na pilota w drzwiach kierowcy i pasażera.
Jeszcze tylko wyprowadzić gdzieś migającą diodkę od alarmu (bardzo popularne są teraz niebieskie oczojebne) i finito - szał pał :D

P.S. jak masz ostro wyrobiony kluczyk od auta (gdzieś nadłamany) to po montażu takiego siłownika dorób od razu drugi kluczyk do auta (albo zrób to przed montażem) - montaż siłownika powoduje to, że kluczyk w drzwiach chodzi z większą siłą - jak ci padnie akumulator to nie chciałbyś złamać wyrobionego kluczyka w tym zamku :D
Ostatnio zmieniony pn 12 mar, 2012 11:57 przez mysza, łącznie zmieniany 1 raz.
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Majkelll
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 726
Rejestracja: czw 23 wrz, 2010 22:15
Lokalizacja: Pułtusk

A jaki masz Mysza alarm u siebie? Bo jak patrzę na Alledrogo to te piloty są trochę wiejskie. Poza tym nie chce mi się płacić za alarm 120zł tylko po to żeby mieć centralny z pilota :? Nie da się tego jakoś inaczej ogarnąć, bez alarmu?
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Nie.. bez alarmu z allegro nie da rady bo z kąd weźmiesz pilot i sterownik?
120 włożone w nyskę to dużo? :lol:


Zakładałem takie coś kiedyś w starej Vectrze, tylko tam mimo że nie było centralnego z pilota to siłownik w drzwiach kierowcy był.. Podpinałem się tylko pod jakieś dwa kable sygnałowe i śmigało..

Więc tak apropo.... nie wiem jak w s14a EU ale w moim były siłowniki w obu drzwiach więc jak by ktoś chciał pilot w s14 to tam obejdzie się bez siłownika... :wink:


.
Ostatnio zmieniony wt 13 mar, 2012 19:32 przez Bast, łącznie zmieniany 2 razy.
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Proszę coś takiego:

http://allegro.pl/markowy-sterownik-cen ... 46395.html

piloty nie tragiczne, ot normalne i cena.. 50 zł nie zabija :)
Ostatnio zmieniony wt 13 mar, 2012 22:15 przez skolimus, łącznie zmieniany 1 raz.
laser
Stały gość
Stały gość
Posty: 246
Rejestracja: czw 23 lip, 2009 12:02

Postanowione - kupuje. Widzę, że parę zł droższe centralki mają funkcję "domykania okien". Czy ktoś wie jak to działa i czy będzie można uzyć w naszych smaochodzikach?

Ze schematu serwisówki wynika, że przełacznik 'szyba w górę/szyba w dół' to dwa druty, które w zależności od wymaganego kieru zwiera się do masy.

Czy tak działająten centralki? Tzn. dają zwarcie na swoim wyjściu czy jakieś napięcia?

ml
240sx s13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka ogólna”