Witam,
Mam pytanie czy ktoś z was zamontował u siebie w 200sx S13 centralny zamek uruchamiany z pilota najlepiej tego od alarmu?
Zamek centralny na pilota
Moderator: Moderator
Założyłem taki u siebie. Najprostszy sposób - wykorzystujesz wszystko co już masz w drzwiach, dokładasz tylko jeden siłownik w drzwi kierowcy.
Ostatnio zmieniony pt 10 lut, 2012 10:28 przez mysza, łącznie zmieniany 1 raz.
Przedszkole Montessori FaSolLa
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Czyli już zamontowany oryginalny siłownik w drzwiach pasażera można wykorzystać?mysza pisze:Założyłem taki u siebie. Najprostszy sposób - wykorzystujesz wszystko co już masz w drzwiach, dokładasz tylko jeden siłownik w drzwi kierowcy.
Jeżeli tak to czy ten siłownik z lewych drzwi oryginalny również będzie pasował do prawych?
Po prostu lepiej chyba zamontować oryginalny nissanoski niż nie najlepiej wyglądające te z allegro.
Ostatnio zmieniony pt 10 lut, 2012 12:05 przez Paweł, łącznie zmieniany 2 razy.
ja się nie bawiłem w żadne przekładki - założyłem taki a'la allegro niby najmocniejszy i śmiga. Alarm u mnie ma sterownik do centralnego. Steruje on tylko tym jednym siłownikiem który sobie dokupiłem i założyłem w drzwiach kierowcy. Dla oryginalnego centralnego symuluje to otwarcie drzwi z kluczyka - tym samym sterownik oryginalny "myśli", że przekręciłem kluczyk i otwiera i zamyka mi drzwi od pasażera. Prościej się nie da
Jak byś chciał przekładać od drzwi pasażera to po pierwsze nie wiem czy będzie pasował, po drugie będą ci się otwierać drzwi kierowcy, a pasażera nie. Poza tym musiałbyś jakoś kombinować w podpinanie się pod seryjny sterownik... Nie ma to sensu jak dla mnie.
Taki allegrowy wystarczy w zupełności jak dla mnie Takie rozwiązanie ma swoje plusy (szybki montaż, bez kombinowania), ale na pewno ma też minusy (np. zamykając od środka drzwi pasażera, nie zamkną się z automatu drzwi od kierowcy). Jednak taka funkcjonalność mi pasuje.
Jedynym problemem jaki można napotkać to takie ustawienie nowego siłownika w drzwiach kierowcy, żeby cięgna pracowały na całej długości (jak nie szły do końca to drzwi pasażera nie otwierały/zamykały się) Ja się z tym namęczyłem trochę, ale teraz jest ok, wszystko śmiga i nic się nie przestawiło od maja.
BTW w lewych drzwiach nie ma w ogóle siłownika (seria auto) - także zakup jednego Cię nie ominie.
Jak byś chciał przekładać od drzwi pasażera to po pierwsze nie wiem czy będzie pasował, po drugie będą ci się otwierać drzwi kierowcy, a pasażera nie. Poza tym musiałbyś jakoś kombinować w podpinanie się pod seryjny sterownik... Nie ma to sensu jak dla mnie.
Taki allegrowy wystarczy w zupełności jak dla mnie Takie rozwiązanie ma swoje plusy (szybki montaż, bez kombinowania), ale na pewno ma też minusy (np. zamykając od środka drzwi pasażera, nie zamkną się z automatu drzwi od kierowcy). Jednak taka funkcjonalność mi pasuje.
Jedynym problemem jaki można napotkać to takie ustawienie nowego siłownika w drzwiach kierowcy, żeby cięgna pracowały na całej długości (jak nie szły do końca to drzwi pasażera nie otwierały/zamykały się) Ja się z tym namęczyłem trochę, ale teraz jest ok, wszystko śmiga i nic się nie przestawiło od maja.
BTW w lewych drzwiach nie ma w ogóle siłownika (seria auto) - także zakup jednego Cię nie ominie.
Ostatnio zmieniony pt 10 lut, 2012 12:24 przez mysza, łącznie zmieniany 3 razy.
Przedszkole Montessori FaSolLa
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Dziękuję bardzo Mysza za obszerne wyjaśnienie.
Pozdrawiam Paweł
Pozdrawiam Paweł
Luzik. Przenoszę do elektryki ogólnej
Przedszkole Montessori FaSolLa
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Faktycznie proste! W dotychczasowych rozważaniach na ten temat pojawiał się problem czy istniejacy sterownik fabryczny wydoli z prądem na dwa siłowniki.
Czy mógłbyś podać więcej informacji na temat Twojego siłownika (może linka na Allegro?) i jego zamocowania? Tzn. w którym miejscu, czy wierciłeś jakieś dziury na sruby, itp?
Pozdrawiam,
Marcin
Czy mógłbyś podać więcej informacji na temat Twojego siłownika (może linka na Allegro?) i jego zamocowania? Tzn. w którym miejscu, czy wierciłeś jakieś dziury na sruby, itp?
Pozdrawiam,
Marcin
240sx s13
Temat był już parę razy omawiany. Nie wiem co masz na myśli mówiąc sterownik.. W nissanie jest proste rozwiązanie. w drzwiach kierowcy jest przełącznik który kontroluje siłownik w drzwiach pasażera.laser pisze:Faktycznie proste! W dotychczasowych rozważaniach na ten temat pojawiał się problem czy istniejacy sterownik fabryczny wydoli z prądem na dwa siłowniki.
Jeśli przekręcisz kluczyk to ustawiasz ten przełącznik w jedną lub drugą pozycję, któa jednoczesnie otwiera lub zamyka drzwi pasażera.
Jak chcesz z pilota to jedynie DOKŁADASZ siłownik w drzwi kierowcy, łączysz go drutem z zestawu z np. cięgłem od zamykania drzwi od środka. Podłączasz ten siłownik do centralki z alarmu i wsio.
Jeśłi chodzi o siłownik to pierwszy lepszy z brzegu da rade
http://allegro.pl/najtaniej-na-allegro- ... 81993.html
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt 09 mar, 2012 14:23 przez skolimus, łącznie zmieniany 1 raz.
Skolimus ci to wszystko dobrze opisał.
W drzwiach kierowcy musisz mieć siłownik - jak je inaczej otworzysz z pilota? Seria nie ma tam wogóle siłownika. Siłownikiem z drzwi kierowcy będziesz sterował z alarmu - prościej się nie da... Tym samym ruch kluczyka w zamku zamienisz na ruch siłownika - ten ruch siłownika będzie wzbudzany ze sterownika centralnego, który masz w alarmie. Teraz wszystkie alegrowe alarmy obsługują centralny więc montując alarm masz automatycznie w nim sterownik do centralnego, ktory daje sygnal na silowniki.
Ja się nawet nie bawiłem w żadne mastery. U siebie mam to:
http://allegro.pl/silownik-master-slave ... 79308.html - wersję slave z dwoma kablami. Sterownik z alarmu rusza mi tym siłownikiem w drzwiach kierowcy, a resztą (czyli drugimi drzwiami) zajmuje się już elektryka, która była w aucie.
Żadnego wiercenia nie było w drzwiach - rozbierz je najpierw, zobacz które to cięgno i moment ogarniesz miejsce mocowania siłownika. Trzeba go dobrze ustawić i podgiąć ten drut z zestawu tak, żeby cięgno (te które jest ruszane kluczykiem) chodziło maksymalnie w przód i w tył bo inaczej drzwi pasażera nie będą się otwierać/zamykać.
W skrócie co potrzeba aby to chodziło:
- alarm obsługujący centralny
- siłownik typu slave
- czytasz instrukcje alarmu
- podpinasz slave'a pod centralny w alarmie - na tym etapie z pilota powinieneś już sterować siłownikiem
- slave'a montujesz w drzwi kierowcy tak aby ruszał cięgnem kluczykowym
- koniec - masz centralny na pilota w drzwiach kierowcy i pasażera.
Jeszcze tylko wyprowadzić gdzieś migającą diodkę od alarmu (bardzo popularne są teraz niebieskie oczojebne) i finito - szał pał
P.S. jak masz ostro wyrobiony kluczyk od auta (gdzieś nadłamany) to po montażu takiego siłownika dorób od razu drugi kluczyk do auta (albo zrób to przed montażem) - montaż siłownika powoduje to, że kluczyk w drzwiach chodzi z większą siłą - jak ci padnie akumulator to nie chciałbyś złamać wyrobionego kluczyka w tym zamku
W drzwiach kierowcy musisz mieć siłownik - jak je inaczej otworzysz z pilota? Seria nie ma tam wogóle siłownika. Siłownikiem z drzwi kierowcy będziesz sterował z alarmu - prościej się nie da... Tym samym ruch kluczyka w zamku zamienisz na ruch siłownika - ten ruch siłownika będzie wzbudzany ze sterownika centralnego, który masz w alarmie. Teraz wszystkie alegrowe alarmy obsługują centralny więc montując alarm masz automatycznie w nim sterownik do centralnego, ktory daje sygnal na silowniki.
Ja się nawet nie bawiłem w żadne mastery. U siebie mam to:
http://allegro.pl/silownik-master-slave ... 79308.html - wersję slave z dwoma kablami. Sterownik z alarmu rusza mi tym siłownikiem w drzwiach kierowcy, a resztą (czyli drugimi drzwiami) zajmuje się już elektryka, która była w aucie.
Żadnego wiercenia nie było w drzwiach - rozbierz je najpierw, zobacz które to cięgno i moment ogarniesz miejsce mocowania siłownika. Trzeba go dobrze ustawić i podgiąć ten drut z zestawu tak, żeby cięgno (te które jest ruszane kluczykiem) chodziło maksymalnie w przód i w tył bo inaczej drzwi pasażera nie będą się otwierać/zamykać.
W skrócie co potrzeba aby to chodziło:
- alarm obsługujący centralny
- siłownik typu slave
- czytasz instrukcje alarmu
- podpinasz slave'a pod centralny w alarmie - na tym etapie z pilota powinieneś już sterować siłownikiem
- slave'a montujesz w drzwi kierowcy tak aby ruszał cięgnem kluczykowym
- koniec - masz centralny na pilota w drzwiach kierowcy i pasażera.
Jeszcze tylko wyprowadzić gdzieś migającą diodkę od alarmu (bardzo popularne są teraz niebieskie oczojebne) i finito - szał pał
P.S. jak masz ostro wyrobiony kluczyk od auta (gdzieś nadłamany) to po montażu takiego siłownika dorób od razu drugi kluczyk do auta (albo zrób to przed montażem) - montaż siłownika powoduje to, że kluczyk w drzwiach chodzi z większą siłą - jak ci padnie akumulator to nie chciałbyś złamać wyrobionego kluczyka w tym zamku
Ostatnio zmieniony pn 12 mar, 2012 11:57 przez mysza, łącznie zmieniany 1 raz.
Przedszkole Montessori FaSolLa
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
A jaki masz Mysza alarm u siebie? Bo jak patrzę na Alledrogo to te piloty są trochę wiejskie. Poza tym nie chce mi się płacić za alarm 120zł tylko po to żeby mieć centralny z pilota Nie da się tego jakoś inaczej ogarnąć, bez alarmu?
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
Nie.. bez alarmu z allegro nie da rady bo z kąd weźmiesz pilot i sterownik?
120 włożone w nyskę to dużo?
Zakładałem takie coś kiedyś w starej Vectrze, tylko tam mimo że nie było centralnego z pilota to siłownik w drzwiach kierowcy był.. Podpinałem się tylko pod jakieś dwa kable sygnałowe i śmigało..
Więc tak apropo.... nie wiem jak w s14a EU ale w moim były siłowniki w obu drzwiach więc jak by ktoś chciał pilot w s14 to tam obejdzie się bez siłownika...
.
120 włożone w nyskę to dużo?
Zakładałem takie coś kiedyś w starej Vectrze, tylko tam mimo że nie było centralnego z pilota to siłownik w drzwiach kierowcy był.. Podpinałem się tylko pod jakieś dwa kable sygnałowe i śmigało..
Więc tak apropo.... nie wiem jak w s14a EU ale w moim były siłowniki w obu drzwiach więc jak by ktoś chciał pilot w s14 to tam obejdzie się bez siłownika...
.
Ostatnio zmieniony wt 13 mar, 2012 19:32 przez Bast, łącznie zmieniany 2 razy.
Proszę coś takiego:
http://allegro.pl/markowy-sterownik-cen ... 46395.html
piloty nie tragiczne, ot normalne i cena.. 50 zł nie zabija
http://allegro.pl/markowy-sterownik-cen ... 46395.html
piloty nie tragiczne, ot normalne i cena.. 50 zł nie zabija
Ostatnio zmieniony wt 13 mar, 2012 22:15 przez skolimus, łącznie zmieniany 1 raz.
Postanowione - kupuje. Widzę, że parę zł droższe centralki mają funkcję "domykania okien". Czy ktoś wie jak to działa i czy będzie można uzyć w naszych smaochodzikach?
Ze schematu serwisówki wynika, że przełacznik 'szyba w górę/szyba w dół' to dwa druty, które w zależności od wymaganego kieru zwiera się do masy.
Czy tak działająten centralki? Tzn. dają zwarcie na swoim wyjściu czy jakieś napięcia?
ml
Ze schematu serwisówki wynika, że przełacznik 'szyba w górę/szyba w dół' to dwa druty, które w zależności od wymaganego kieru zwiera się do masy.
Czy tak działająten centralki? Tzn. dają zwarcie na swoim wyjściu czy jakieś napięcia?
ml
240sx s13