Wiem, ze bylo to wałkowane już ale nawet za duzo i ja nic z tego nie kumam...
Znalazlem taki schemat kiedys:
Wszystko pieknie aaaaaleeeee:
1. Do 30 wchodzi kabel z czujnika i jednoczesnie do akumulatora do +? Tak ma byc?
2. Czarne linie to rozumiem, ze to jest minus przy aku?
3. Jezeli nie mam bezpiecznika chwilowo to cos sie zmieni w podlaczeniu?
Przepraszam za glupie pytania ale jestem kompletnym ignorantem jezeli chodzi o prad.
Wentylator elektryczny
Moderator: Moderator
1. Dokładnie tak ma być.. Przekaźnik w momencie kiedy dostanie masę na 85 i plus na 86, zwiera 30 z 87.
2. Tak to jest minus chociaż z rysunku wynika że akumulator ma dwa plusy
3. W połączeniu nic się nie zmieni, zastępujesz bezpiecznik zworą
Na krótko też się da, ale są potrzebne przełączniki na duży prąd.. chyba że robisz opcje z czujnikiem to bez przekaźnika 'czujnik' pewnie się zjara..
2. Tak to jest minus chociaż z rysunku wynika że akumulator ma dwa plusy
3. W połączeniu nic się nie zmieni, zastępujesz bezpiecznik zworą
Na krótko też się da, ale są potrzebne przełączniki na duży prąd.. chyba że robisz opcje z czujnikiem to bez przekaźnika 'czujnik' pewnie się zjara..
SR13 na ukończeniu
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Ja u siebie po raz kolejny walczę z tą instalacją. Zrobiłem wszystko teraz z głową, peszle, termokurczki, itp. Wsadziłem bezpiecznik 30A i tu pojawia się problem.
Powiedzmy, że 2 lub 3 razy wentylator odpali, ale już kolejny raz kończy się spłynięciem bezpiecznika. Oczywiste jest to, że idzie duży prąd, ale czemu 2,3 razy odpali, a kolejny już nie. Może czas wypróbować jakiś większy bezpiecznik 40A lub 50A. Wentylator pochodzi z Forda 2.5TD (2 wiatraki robiące porządny przeciąg)
Powiedzmy, że 2 lub 3 razy wentylator odpali, ale już kolejny raz kończy się spłynięciem bezpiecznika. Oczywiste jest to, że idzie duży prąd, ale czemu 2,3 razy odpali, a kolejny już nie. Może czas wypróbować jakiś większy bezpiecznik 40A lub 50A. Wentylator pochodzi z Forda 2.5TD (2 wiatraki robiące porządny przeciąg)
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- ...Bartuś...
- Coś już wiem
- Posty: 69
- Rejestracja: pn 22 wrz, 2008 21:57
- Lokalizacja: Warszawskie Hawaje
- Kontakt:
Od świeże temat gdzie można kupić taki przekaźnik lub gdzie on występuje w nissanie??
Skyline R33 GTS-T Auto - S13 Ca18DET Stage 2
Yellow DailyDriver
Yellow DailyDriver
Najlepiej na szrocie z jakiegoś samochodu. Kumpel otatnio wyrwał z 20 prawie gratis. Jak nie masz czasu/szrota blisko to np. tu:Od świeże temat gdzie można kupić taki przekaźnik lub gdzie on występuje w nissanie??
http://allegro.pl/przekaznik-12v-30-40a ... 24436.html
pozdrawiam
Podpinam sie pod temat z pytaniami:
Wlaczajac wentylator na krotko, wystarczy jak zastosuje wlacznik (przycisk) na 30A czy bedzie sie palil, a niestety tylko takie sa na allegro? bo Kamil pisal ze mu sie bezpiecznik 30A pali.
Czy przekaznik w schemacie jest poto aby na czujnik nie szel prad powyzej 30A?
Kupijac taki czujnik z nexi http://allegro.pl/wlacznik-termowlaczni ... 11961.html wpinamy go w obwod, a gdy temp osiagnie 92 st. czujnik zwiera obwod i plynie do wentylatora prad? Dobrze to rozumiem?
Wlaczajac wentylator na krotko, wystarczy jak zastosuje wlacznik (przycisk) na 30A czy bedzie sie palil, a niestety tylko takie sa na allegro? bo Kamil pisal ze mu sie bezpiecznik 30A pali.
Czy przekaznik w schemacie jest poto aby na czujnik nie szel prad powyzej 30A?
Kupijac taki czujnik z nexi http://allegro.pl/wlacznik-termowlaczni ... 11961.html wpinamy go w obwod, a gdy temp osiagnie 92 st. czujnik zwiera obwod i plynie do wentylatora prad? Dobrze to rozumiem?
tak, takie termowylaczniki montuje sie na plusie od aku do wentylatora, to jest jedna opcja
a druga opcja to przekaznik,
przekazniki sie montuje po to, ze one znosza wiekszy prad niz wylaczniki,
a na sam wylacznik sterujacy cewka w przekazniku idzie maly nie szkodliwy prad
tak po nie elektronicznemu piszac
bezpieczniki, przekazniki nalezy dobierac w zaleznosci od tego jaki mamy wiatrak,
w sumie ktos kto sie choc troche na elektronice zna ci to policzy, ja sie nie znam
a druga opcja to przekaznik,
przekazniki sie montuje po to, ze one znosza wiekszy prad niz wylaczniki,
a na sam wylacznik sterujacy cewka w przekazniku idzie maly nie szkodliwy prad
tak po nie elektronicznemu piszac
bezpieczniki, przekazniki nalezy dobierac w zaleznosci od tego jaki mamy wiatrak,
w sumie ktos kto sie choc troche na elektronice zna ci to policzy, ja sie nie znam
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
A czy przez wlacznik wg schematu nie idzie wysokie natezenie? w koncu to ten sam przewod ktorym idzie prad do przekaznika na ktorym powinen byc bezpiecznik 60A a sam przekaznik tez powinen wytrzymac 60 A zgadza sie?
Nie. Tak jak na schemacie jest dobrze.DiLGT pisze:A czy przez wlacznik wg schematu nie idzie wysokie natezenie? w koncu to ten sam przewod ktorym idzie prad do przekaznika na ktorym powinen byc bezpiecznik 60A a sam przekaznik tez powinen wytrzymac 60 A zgadza sie?
wysokie natezenie bedzie w obwodzie gdzie jest duzy odbiornik o duzej mocy (P=U*I I=P/U u=const.) wiec im wieksza moc tym wiekszy prad,
cewka w przekazniku pomimo podpiecia do tego samego przewodu potrzebuje duzo mniejszego natezenia i starczaja cienkie przewody,
w sumie cale auto ma instalacje polaczona w calosc, a grube przewody ida tylko do "urzadzen" o duzej mocy.
elektrycy/elektronicy mozecie poprawiac
cewka w przekazniku pomimo podpiecia do tego samego przewodu potrzebuje duzo mniejszego natezenia i starczaja cienkie przewody,
w sumie cale auto ma instalacje polaczona w calosc, a grube przewody ida tylko do "urzadzen" o duzej mocy.
elektrycy/elektronicy mozecie poprawiac
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Szaman dobrze prawi.
Obwód sterujący przekaźnika nie musi być na grubym kablu, wystarczy taki o powierzchni 1mm2.
Obwód sterowany przekaźnika (np. wentylator) musi iść na odpowiednio grubym przewodzie + odpowiedni bezpiecznik.
Trzeba być świadomym tego, że wentylator charakteryzuje się 2 wartościami natężenia prąd.
1). Prąd nominalny pracy (można łatwo policzyć z mocy wentylatora)
2). Prąd rozruchowy, który jest głównym problemem, bo jest znacznie większy niż prąd nominalny. Czasami podawany jest prąd rozruchowy, ale dość rzadko.
W moim przypadku było tak, że można było uruchomić wentylator z bezpiecznikiem 30A, ale wystarczyło na chwilę go wyłączyć i zaraz włączyć to od razu leciał bezpiecznik. Przyczyną tego był właśnie prąd rozruchowy.
EDIT:
Przykładowy wentylator:
http://allegro.pl/wentylator-chlodnicy- ... 88617.html
Ma 2 wartości mocy 60W oraz 300W. Czyli przy normalnej pracy płynie prąd 5A, a przy rozruchu 25A.
Obwód sterujący przekaźnika nie musi być na grubym kablu, wystarczy taki o powierzchni 1mm2.
Obwód sterowany przekaźnika (np. wentylator) musi iść na odpowiednio grubym przewodzie + odpowiedni bezpiecznik.
Trzeba być świadomym tego, że wentylator charakteryzuje się 2 wartościami natężenia prąd.
1). Prąd nominalny pracy (można łatwo policzyć z mocy wentylatora)
2). Prąd rozruchowy, który jest głównym problemem, bo jest znacznie większy niż prąd nominalny. Czasami podawany jest prąd rozruchowy, ale dość rzadko.
W moim przypadku było tak, że można było uruchomić wentylator z bezpiecznikiem 30A, ale wystarczyło na chwilę go wyłączyć i zaraz włączyć to od razu leciał bezpiecznik. Przyczyną tego był właśnie prąd rozruchowy.
EDIT:
Przykładowy wentylator:
http://allegro.pl/wentylator-chlodnicy- ... 88617.html
Ma 2 wartości mocy 60W oraz 300W. Czyli przy normalnej pracy płynie prąd 5A, a przy rozruchu 25A.
Ostatnio zmieniony czw 03 kwie, 2014 18:22 przez kamilp1908, łącznie zmieniany 1 raz.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
Chce rozwiac swoje watpliwosci: Czyli podczas rozruchu idzie te 25A od + AKU poprzez bezpiecznik styk 30 i od 87 do wentylatora, ale na tym samym przewodzie tj od stylku 30 do 86 idzie wlacznik lub czujnik. Nie ma ryzyka ze sie spali wlacznik/czujnik?
Generalnie kupilem wentylator z mondeo MK2 ten podwojny (chyba ze wziac ten ojedynczy http://allegro.pl/show_item.php?item=4106812356) ale zamierzam narazie podlaczyc tylko jeden wentylator a drugi ewentalnie jak jeden nie bedzie wydalal, do tego taki przekaznik wg tego co piszecie powinen wystarczyc http://allegro.pl/przekaznik-z-podstawa ... 97955.html
Ok i jeszcze jedno:
na aukcji jest informacja ze przekaznik pobiera 1.1W-1.6W Pod jaki kabel sie podlaczyc aby prad dawal tylko gdy bedzie stacyjna na zaplonie??
Generalnie kupilem wentylator z mondeo MK2 ten podwojny (chyba ze wziac ten ojedynczy http://allegro.pl/show_item.php?item=4106812356) ale zamierzam narazie podlaczyc tylko jeden wentylator a drugi ewentalnie jak jeden nie bedzie wydalal, do tego taki przekaznik wg tego co piszecie powinen wystarczyc http://allegro.pl/przekaznik-z-podstawa ... 97955.html
Ok i jeszcze jedno:
na aukcji jest informacja ze przekaznik pobiera 1.1W-1.6W Pod jaki kabel sie podlaczyc aby prad dawal tylko gdy bedzie stacyjna na zaplonie??
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Obwód wysoko prądowy : +12V bezpiecznik-> 30 87 wentylator masa
Obwód z włącznikiem : +12V 85 86 przełacznik masa
Obwód z włącznikiem : +12V 85 86 przełacznik masa
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować