Pompka i przeplywka na jednym przekazniku...

anteny, oświetlenia deski, centralny, wycieraczki oraw szystko co miga i pipa na 12V bądź 30kV ;)

Moderator: Moderator

laser
Stały gość
Stały gość
Posty: 246
Rejestracja: czw 23 lip, 2009 12:02

Tak jak pisalem w innym watku zamierzam wlaczyc dodatkowy przekaznik odcinajacy pompe paliwe kiedy jade na gazie (tak, znam rozne opinie na ten temat, ale decyzja podjeta).

Na schemacie zauwazylem, ze wyjscie z przekaznika pompy idzie na pompe i zasilanie przeplywomierza. Czy dzialanie przeplywomierza jest brane pod uwage przez instalacje gazowa? Kiedy wyjme bezpiecznik pompy jest ok - silnik odpala i dziala normalnie. Ciekawi mnie tylko czy przez fakt, ze nie dziala przeplywomierz nie pali za duzo lub ma gorsze parametry.

Pewnie w koncu umieszcze przekaznik przy pompie, ale jesliby sie okazalo, ze przeplywomierz do LPG nie jest potrzebny to moze i lepiej odcinac takze i to. Po co grzac nadaremno?

Marcin
240sx s13
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 514
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Ja bym dorzucił przekaźnik w bagażniku przy samych kablach od pompy i sterowaniem zająłby się elektrozawór w butli od LPG, jak działa na LPG to pompę wyłączy i odwrotnie. Z tym że nie wiem jak zareaguje auto na takie przełączenie czy nie przygaśnie/szarpnie w takim momencie.
CA18
Awatar użytkownika
Hrum
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 124
Rejestracja: ndz 12 wrz, 2010 13:55
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

Gdy chodzi na gazie to bierze i wartosci z przeplywki i z sondy
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Jakiś przekaźnik zwłoczny załatwi sprawe i będzie bezpiecznie. 30s po otwarciu zaworu w butli. Nic nie będzie szarpać, a pompa nadaremnie chodzić nie będzie.
Ostatnio zmieniony pn 23 wrz, 2013 12:32 przez GRAQ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 514
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Do takiego czegoś wystarczy mały kondensator na sterowaniu przekaźnika ale..
Co w momencie kiedy gaz się skończy, przerzuci na benzynę, której nie ma w obiegu? Niby przekaźnik działa odrazu ale zawsze tam jakieś ms miną zanim to będzie. Trzeba by to sprawdzić w praktyce jak działa.

Mam sekwencję w drugim aucie i jak skończy się gaz przy pełnym bucie nie jest to fajne uczucie jak tak szarpnie, a nie ma tam wyłączanej pompy...
CA18
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Zatem trzeba zawsze lać lpg do pełna i się nie martwić. Fakt zawsze szarpnięcie jest jak się lpg kończy. Tego się raczej nie przeskoczy. Ale właśnie mię oświeciło. Przecież te diódki można programować, nie wiem z jaką dokładnością, ale można ustawić że np. ostatnia, czyli czerwona, zapali się jak będzie 2%lpg w butli i włączy pompę. Trzeba tylko dobrać się do sygnału z owej diódki i odpowiednie w sterowniku podłubać. Dobrze kombinuję?
Ostatnio zmieniony pn 23 wrz, 2013 13:08 przez GRAQ, łącznie zmieniany 1 raz.
laser
Stały gość
Stały gość
Posty: 246
Rejestracja: czw 23 lip, 2009 12:02

Dziekuje wszystkim za informacje, choc bardziej mi chodzilo o to czy mozna odciac zasilanie od pompy i przeplywomierza przy jezdzie na gazie, a nie jak i kiedy.

Hrum: no wlasnie nie wiem. Zapomnialem dodac, ze mam BLOSA. Gdzies wyczytalem, ze BLOS to taki gazniko-mikser-przeplywomierz w jednym, w dodatku czysto mechaniczne urzadzenie chodzace bez pradu. Czyli wynikaloby z tego, ze wiesci z przeplywomierza i sondy lambda sa mu zupelnie nieprzydatne. Ale takich roznych opisow to sa setki i nie wiem, ktory prawdziwy.
240sx s13
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 514
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

laser, z ciekawości zapytam jak sx chodzi Ci na tym blosie?

GRAQ, nie wiem jak w innych wskaźnikach ale np. w stagu jest to sterowane napięciem, rezerwa się zapala bodajże przy 1.5V, sygnał ma brany skądś w butli dokładnie nie wiem jak.
Podsunąłeś mi dobry pomysł, chyba coś takiego wykombinuję tylko jeszcze nie mam pomysłu jak.
CA18
laser
Stały gość
Stały gość
Posty: 246
Rejestracja: czw 23 lip, 2009 12:02

Jezdzi dobrz, ale nie mam za bardzo porowniania, bo od razu byl gaz, silnik leciwy, w dodatku KA24E, a nie CA.

Nie bylo nigdy problemow z paleniem, nawet, na probe, po nocy na -18'C na gazie. Ostatnio byl na regulacji mieszanki, a chwile potem padla mi pompa paliwa, wiec dopiero za jakis czas powiem Ci co regulacja dala. Na pewno dluzej kreci przy odpalaniu zimnego.

A blos - jest ok.
240sx s13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka ogólna”