Odkąd mam 300zx miałem ten problem . Tzn im więcej nawłączam obciążenia tym bardziej falują obroty i silnik pracuje nierówno. Zwłaszcza dmuchawa oraz wycieraczki. Silnik równo chodzi jak nic nie jest włączone. Już myślałem, że z silnikiem coś nie tak.
Tak poza tym ładowanie jest OK, a z akum. nie mam problemów.
Czyżby masa gdzieś ??? ale gdzie ??? Alternator ??? ale ładowanie jest.
problem falowania obrotów w rytm wycieraczek
Moderator: Moderator
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2015 16:54
- Lokalizacja: Legionowo
Witam jestem nowy na forum, kupiłem marzenie z dzieciństwa czyli nissan 300 zx wersja bez turbo ,w oryginale miał automatyczną skrzynię biegów a teraz manual z tt i hamulce też dzisiaj wracałem do domu i miałem dziwną sytuację zaczęła mrugać kontrolka ABS potem na ułamki sekund odcinało prąd zatrzymałem się zgasiłem auto i szok zero jakiegokolwiek prądu ,żadnej reakcji po otwarciu drzwi chciałem wysiąść ,żeby zajrzeć pod maskę i nagle wszystko wróciło do normy dojechałem do domu bez problemu.Moje pytanie ,klocki mam do wymiany czy to ma coś z tym wspólnego,lub co to mogło być.pozdrawiam.
Szafa - pomiar ładowania Alterantora, jakie masz napięcie ?
Kali 300zx - masz gdzieś jakiś przewód luźny najprawdopodobniej. Zwracaj większa uwagę na składnie. łatwiej zrozumieć co masz na myśli jak budujesz krótsze zdania.
Kali 300zx - masz gdzieś jakiś przewód luźny najprawdopodobniej. Zwracaj większa uwagę na składnie. łatwiej zrozumieć co masz na myśli jak budujesz krótsze zdania.
No więc alternator sprawdzony na stanowisku u elektormecha i jest git .
Następnie powymieniałem i poczyściłem tam gdzie się jeszcze dało wszystkie końcówki wtyczek do wszystkich czujników i wtrysków. Ponad to zamieniłem IACV i AAC
O dziwo problem od kilku dni nie istnieje ale w czym był problem też nie wiem.
Zobaczę dalej co się będzie działo ....
Następnie powymieniałem i poczyściłem tam gdzie się jeszcze dało wszystkie końcówki wtyczek do wszystkich czujników i wtrysków. Ponad to zamieniłem IACV i AAC
O dziwo problem od kilku dni nie istnieje ale w czym był problem też nie wiem.
Zobaczę dalej co się będzie działo ....
SZAFA a ile Ci alternator ładuje?
ja mam też maleńki problem... ale trochę innej natury..
po włączeniu auta mam tak jak by słabe ładowanie ale jak tylko musnę pedał gazu że obrotu podskoczą do 1200rpm to alternator ładuje 14.5V
a przed "muśnięciem" 12,7v
wymieniałem alternator ale tak samo jest..
ja mam też maleńki problem... ale trochę innej natury..
po włączeniu auta mam tak jak by słabe ładowanie ale jak tylko musnę pedał gazu że obrotu podskoczą do 1200rpm to alternator ładuje 14.5V
a przed "muśnięciem" 12,7v
wymieniałem alternator ale tak samo jest..
A jaki stan paska? Czasem pasek wielorowkowy nie wyglada jakos zle, a wymiana ppmaga.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
ja do tej pory nie wiem co zrobiłem, że problem zniknął i mam nadzieje, że nie powróci .
Fakt, że wyciągałem alternator do sprawdzenia, być może mocniej naciągnąłem napinaczem pasek ale wcześniej miernikiem sprawdzałem i miał dobre ładowanie .Poza tym czyściłem wszystkie konektory i niektóre wymieniałem-taki remont wiązki silnika.
Pozostał mi tylko jeden problem, że nie raz wejdzie na obroty 1500 i nie chce zejść dopiero jak wyłącze wszystkie odbiorniki (światła, dmuchawy następnie radio) to moment i spadają do prawidłowych 700. Ponownie włączam odbiorniki i obroty nadal są git .
Fakt, że wyciągałem alternator do sprawdzenia, być może mocniej naciągnąłem napinaczem pasek ale wcześniej miernikiem sprawdzałem i miał dobre ładowanie .Poza tym czyściłem wszystkie konektory i niektóre wymieniałem-taki remont wiązki silnika.
Pozostał mi tylko jeden problem, że nie raz wejdzie na obroty 1500 i nie chce zejść dopiero jak wyłącze wszystkie odbiorniki (światła, dmuchawy następnie radio) to moment i spadają do prawidłowych 700. Ponownie włączam odbiorniki i obroty nadal są git .
Ostatnio zmieniony wt 09 cze, 2015 21:48 przez SZAFA, łącznie zmieniany 3 razy.