Witam. Ostatnio postanowiłem podłączyć radio w mojej s13. Rozgryzłem wszystkie przewody co i jak i po podłączeniu wszystko elegancko działało, aż po jakichś 15 minutach grania podczas wkładania radia do wnęki wszystko ucichło. Winny okazał się przewód 12v po stacyjce(pozycja ACC/AAC??) zniknęło z niego napięcie. Zamiast tego znalazłem inne 12v i radio znowu grało.
Po odpaleniu silnika po jakichś 20 sekundach zaczęło się dymić, prawdopodobnie upaliły się kable od masy. Radio oczywiście nie działa, ale pytanie co spowodowało takie zachowanie? czy wychodzi na to że jakieś inne urządzenie w samochodzie "skorzystało" z kabla masowego od radia i spowodowało przeciążenie?
Dodatkowo występuje u mnie dziwna sprawa (działo się to już przed podłączaniem radia) , że po włączeniu świateł podczas otwierania lamp obrotomierz spada do 0, po czy znowu zaczyna działać, ale zawyża w dziwny sposób wskazania(skacze i wgl) Dodatkowo nie działa prędkościomierz i wgl. zegary świrują czasem jest podświetlenie czasem nie ma. Czy to wina słabej kondycji wtyczek, czy coś powiązanego z spaleniem się masy od radia, kiedyś wszystko działało.
Problem z mas??
Moderator: Moderator
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz 10 sie, 2014 12:17
- Lokalizacja: Pabianice
I got 99 problems with my Nissan car!
tak, to są słabe masy, przemierz ich konduktancje to się dowiesz
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz 10 sie, 2014 12:17
- Lokalizacja: Pabianice
Dobra, dzięki. Tak czy siak miałem w planach położenie nowej masy bo już nie w głowie mi kolejny sprint do akumulatora i walka z klemami
To może wiecie jeszcze co z tymi zegarami? To może być wina zużytych wtyczek od zegarów czy też gdzieś gubię masę? Generalnie przewody masowe sprawdzałem i przejście jest, ale kumpel mówi, że jest na nich zbyt duża rezystancja.
Może po prostu wymienić wszystkie kable masowe na nowe, uprzednio sprawdzając konduktancje?
To może wiecie jeszcze co z tymi zegarami? To może być wina zużytych wtyczek od zegarów czy też gdzieś gubię masę? Generalnie przewody masowe sprawdzałem i przejście jest, ale kumpel mówi, że jest na nich zbyt duża rezystancja.
Może po prostu wymienić wszystkie kable masowe na nowe, uprzednio sprawdzając konduktancje?
I got 99 problems with my Nissan car!
Radio moze brac mase z samej anteny, u mnie tak jest i wszystko dziala. co do zegarow, sprawdz czy czarnego kabla w wiazce nie podlaczyles wlasnie jako mase do radia. To NIE JEST MASA, tylko właczenie podswietlania radia przy wlaczaniu swiatel. przynajmniej tak bylo w moim aucie
Ostatnio zmieniony ndz 19 lip, 2015 21:31 przez Golec, łącznie zmieniany 1 raz.