Szpera, LSD, blokada mostu ró?nicowego itp.

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Krzysiu
Stały gość
Stały gość
Posty: 294
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 00:16
Lokalizacja: W-wa Ursynow

to wez pokrec z jednej strony jak sie kreca w jedna strone obydwa kola to jest szpera a jak nie to nie :)
[scroll][center]*** ORDYNUSS Team *** member # 000,5/06
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę
[/center][/scroll]
Obrazek
koknej

jaki olej do mostu w s13:> niechodzi o fiorme tylko o oznaczenie bo chyba 85w cos tam ale nie pamietam a znaleź ni mogiem:)
pozdro :D
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

85W-90 lub 80W-90 API GL - 5*2

W 240sx wchodzi 1,3l , w 200sx napewno wiecej bo jest chłodnica oleju , sprawdz w serwisówce.
Obrazek
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

juz to gdzies wklejalem ale warto do tego looknac
to ze stronki www.valvoline.pl

Nissan
200 SX
200 SX (S13) (1989-1993)


--------------------------------------------------------------------------------


Engine CA18DET Capacity 3,5 liter
FilterCap 0,4 liter


Use: Normal
Products:
MaxLife 10W-40
Motor Oil 10W-40
Motor Oil 20W-50
VR1 Racing Oil 10W-60
All-Fleet Plus 20W
Check/Change:
Change 10000 km or 6 months

Note:
SAE 5W-30 oils are recommended for use in extremely cold weather conditions only.


Transmission, manual Capacity 2,4 liter


Use: Normal
Products:
SynPower TDL 75W-90
SynPower GL-4 75W-85
DureBlend GL-4 75W-90
Check/Change:
Check 40000 km or 24 months

Note:
For cold and warm areas: 75W-90 for transmission and 80W-90 for differential carrier are preferable. For hot areas: 90 is suitable for ambient temperatures below 40 degrees Celsius.


Differential, rear, (4x2) Capacity 1,8 liter


Use: Normal
Products:
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90
SynPower STX GL-5 75W-90
Check/Change:
Check 40000 km or 24 months



Transmission, automatic Capacity 7,4 liter


Use: Normal
Products:
MaxLife ATF
SynPower ATF
ATF Dexron III/Mercon
Check/Change:
Check 20000 km or 12 months



Power steering Capacity 0,9 liter


Use: Normal
Products:
MaxLife ATF
SynPower ATF
ATF Dexron III/Mercon
Check/Change:
Check 20000 km or 12 months



Hydraulic brakes/clutch system

Use: Normal
Products:
Brake & Clutch Fluid DOT 3/4
Check/Change:
Check 20000 km or 12 months
Change 40000 km or 24 months



Grease points/nipples

Use: Normal
Products:
Click here for your local Valvoline representative
Check/Change:
Check 40000 km or 24 months



Cooling system Capacity 7 liter


Use: Normal
Products:
Coolant Maxlife AF
Coolant AF Extreme
Coolant AF Extra
Check/Change:
Change 40000 km or 24 months



z tego txt wynika ze 1.8l
pozdro
koknej

he teraz tylko 75w 80w czy 85w bo reszsta to to samo
patryk
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 63
Rejestracja: pt 17 lut, 2006 22:09
Lokalizacja: Pruszków

Chciał bym załozyc u siebie w s13 szpere, jezdzilem zeszperowana bmw i w zakretach to niezle sie sprawiała, czy mozna zlozyc ta z s14??? jakie macie szpery, jaki montaz i jakie koszty???
Awatar użytkownika
Barni
Stały gość
Stały gość
Posty: 322
Rejestracja: śr 17 mar, 2004 16:47
Lokalizacja: Olsztyn

mozna
koszt to za ile wyrwiesz szpere od s14 plus koszt montazu(chyba ze sam zrobisz)
szpera w granicach 700-900zl
montaz to kwestia dogadania sie(np wal do jarkowego)
Awatar użytkownika
Krzysiu
Stały gość
Stały gość
Posty: 294
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 00:16
Lokalizacja: W-wa Ursynow

no z pruszkowa do 3miasta na montaz szpery do calkiem niezly pomysl jest.
[scroll][center]*** ORDYNUSS Team *** member # 000,5/06
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę
[/center][/scroll]
Obrazek
patryk
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 63
Rejestracja: pt 17 lut, 2006 22:09
Lokalizacja: Pruszków

ta z s14 pasuje bez przerobek?? trzeba coś zmieniać, czy mogą być piasty z s13 a dyfer z s14, nie chciałbym fel zmiać :)przekłada sie cały mechanizm roznicowy czy tylko graty do mojego dyfra
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Jest już opisane.
Zabieg nie jest trudny.
EMWU is dead
patryk
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 63
Rejestracja: pt 17 lut, 2006 22:09
Lokalizacja: Pruszków

Karrlos gdzie jest to napisane, umiem "szukaj", ale nie moge znalesc...
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

własnie tez niepotrafie znalesc gdzie jest to opisane
Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

Mi też to szukanie nie idzie;/
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Szpera z S14 do S13.
Zdejmujemy wózek, wyciągamy dyfer.
Zdejmujemy dekiel od dyfra S13 i zakładamy do tego z S14 (będzie pasował prawie plug&play do wózka).
Robimy próbę czy pasuje i oczywiście nie pasuje do wózka, więc trzeba wózek klepnąć młotkiem parę razy w ramę.

Pamiętajcie zakupując szperę żeby sprzedający dał wam oryginalne śruby mocujące z S14 z "poduchami". Inaczej będziecie rzeźbić.

Zakładacie to wszystko, wlewacie olej ( ja mam Motul 90PA - polecany na SR).
I jedziecie.
Pamietajcie że oryginalne wtyczki są inne. także jak ktoś chce ABS to też trzeba będzie pozmieniać końcówki.
EMWU is dead
Awatar użytkownika
Airbog
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: wt 15 sie, 2006 21:00
Lokalizacja: Litwa
Kontakt:

Inna opcja - szpera od Sereny 2.0. Jeden facet u nas zalozyl - tanio i dziala. Tylko roboty wiecej niz z ta od S14.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”