Zmiana biegów.
Moderator: Moderator
Mam problem ze skrzynia. a dokladniej z wrzucaniem jedynki, dwojki i wstecznego. pozniej jak samochod jedzie to jakos reszta wchodzi. jak myslicie czy to sprzeglo czy cos innego moglo sie zpsuc?
- f_zukowski
- Coś już wiem
- Posty: 191
- Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
- Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
- Kontakt:
wydaje mi sie , że to jest wina synchronizatorów , badz tez oleju w skrzyni , ale wtedy wszystkie chyba nie wchodziłyby dobrze...
naprawa skrzyni sie nie opłaca , lepiej kupic druga używaną i od razu również zmienic sprzegło na np. stage 2 , lepsze przeniesienie kuców na asfalt poprawi Ci samopoczucie
naprawa skrzyni sie nie opłaca , lepiej kupic druga używaną i od razu również zmienic sprzegło na np. stage 2 , lepsze przeniesienie kuców na asfalt poprawi Ci samopoczucie
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
w poniedzialek z Czikiem pogadam to sie zobaczy:P a gdzie moge te lepsze sprzeglo dostac:)
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Pierwsza czynnoscia jaka wykonaj jest odpowietrzenie pompki sprzegla i wysprzeglika
- f_zukowski
- Coś już wiem
- Posty: 191
- Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
- Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
- Kontakt:
sprzegła mozesz dostac np. u kolegi jano86 z forum TK... osobiscie czesto zaopatrzam sie u niego w czesci i jestem b. zadowolony...
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
to teraz pytanie kolejne:) ile zajmie zrobienie sprzegla. co trzeba zrobic itp. trzeba wyjmowac cala skrzynie? jak to czasowo i jaki stopien trudnosci?:P
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Stopien trudnosci- easy
Ale trzeba wyciagnac skrzynie a tu juz jest troszke trudniej.
Jak skrzynie bedziesz miec na glebie to wystarczy klucz o numerze 12,pare srubek i sprzeglo zmienione.
Mi udalo sie to zrobic w 2godziny
Pozdrawiam
Ale trzeba wyciagnac skrzynie a tu juz jest troszke trudniej.
Jak skrzynie bedziesz miec na glebie to wystarczy klucz o numerze 12,pare srubek i sprzeglo zmienione.
Mi udalo sie to zrobic w 2godziny
Pozdrawiam
wlasnie co do wyjmowania skrzyni widzialem ze przewinal sie gdzies niedawno taki temat ale bez konkretow wiec moje pytanie brzmi jak z dostepem do srub czy trzeba szczegolnie na cos uwarzac czy jakies wieksze problemy przy wymianie razem z dociskiem, moze ktos ma fotki pogladowe, sam chcem zmienic sprzeglo na dniach wlasnymi silami.
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Hmm,tak jak pisalem da sie ta operacje wykonac bez wiekszych problemow w 2 godziny.
Wchodzimy do kanalu,zabieramy ze soba klucz oczkowy 10, 12,14 ,17 dla ulatwienia dobrze tez miec gedory.
Na poczatek odkrecamy wał z podporami,przy wyciaganiu wału zacznie sie wylewac olej z skrzyni takze dobrze jest miec przygotowana jakas banke i spuscic juz caly olej.
Wchodzimy do kabiny,sciagamy oslonke lewarka od skrzyni i odkrecamy pokrywke skrzyni razem z lewarkiem-o ile dobrze pamietam 6 srubek na klucz nr 10
Od skrzyni odpinamy wtyczki i zabieramy sie do odkrecania srub laczacych silnik z skrzynia.
Od skrzyni odkrecamy takze wysprzeglik sprzegla.
Utrudniony dostep jest tylko do jednej sruby ale mozna sobie z nia spokojnie poradzic.
Gdy mamy juz odkrecone wszytskie sruby,pozostaje odkrecic podpore skrzyni,chwile sie z nia poszarpac i skrzynka powinna wyjsc.
Teraz sprzegielko mamy na gorze,o ile dobrze pamietam 6 srub na kluczyk o rozmiarze 12 i odkrecamy docisk,wypada tarcza,zakladamy nowa i skrecamy.
Teraz jest najtrudniejsza czesc zadania,poniewaz skrzynia nie chce wejsc spowrotem.
Ja dzwigalem silnik lewarkiem,zapietym za sam poczatek miski olejowej zeby silnik ukladal sie jak najbardziej pod skosem.
Po chwili szarpania skrzynia powinna wskoczyc i pozostaje nam juz tylko skrecenie wszytskiego do kupy.
Dobrze jest miec kogos do pomocy ponieaz nie wyobrazam sobie wrzucenia skrzynki w pojedynke.
Wchodzimy do kanalu,zabieramy ze soba klucz oczkowy 10, 12,14 ,17 dla ulatwienia dobrze tez miec gedory.
Na poczatek odkrecamy wał z podporami,przy wyciaganiu wału zacznie sie wylewac olej z skrzyni takze dobrze jest miec przygotowana jakas banke i spuscic juz caly olej.
Wchodzimy do kabiny,sciagamy oslonke lewarka od skrzyni i odkrecamy pokrywke skrzyni razem z lewarkiem-o ile dobrze pamietam 6 srubek na klucz nr 10
Od skrzyni odpinamy wtyczki i zabieramy sie do odkrecania srub laczacych silnik z skrzynia.
Od skrzyni odkrecamy takze wysprzeglik sprzegla.
Utrudniony dostep jest tylko do jednej sruby ale mozna sobie z nia spokojnie poradzic.
Gdy mamy juz odkrecone wszytskie sruby,pozostaje odkrecic podpore skrzyni,chwile sie z nia poszarpac i skrzynka powinna wyjsc.
Teraz sprzegielko mamy na gorze,o ile dobrze pamietam 6 srub na kluczyk o rozmiarze 12 i odkrecamy docisk,wypada tarcza,zakladamy nowa i skrecamy.
Teraz jest najtrudniejsza czesc zadania,poniewaz skrzynia nie chce wejsc spowrotem.
Ja dzwigalem silnik lewarkiem,zapietym za sam poczatek miski olejowej zeby silnik ukladal sie jak najbardziej pod skosem.
Po chwili szarpania skrzynia powinna wskoczyc i pozostaje nam juz tylko skrecenie wszytskiego do kupy.
Dobrze jest miec kogos do pomocy ponieaz nie wyobrazam sobie wrzucenia skrzynki w pojedynke.
Pasuje tez dodac o idealnym ustawieniu tarczy sprzegla bo pozniej moga byc problemy z wlozeniem skrzyni mozna pomombinowac z jakimis srubami o odpowiednich grubosciach, mi sie to udalo bez problemow, co do wkladania skrzyni w pojedynke to jest to bez problemu wykonalne, robilem sam. Z tego co pamietam nie moglem wlozyc drazka zmiany biegow do otworu w tunelu, silnik byl przechylany lewarkiem od przodu silnika do tego momentu ze zaczynalo auto podnosic, zalatwilem wtedy sprawe odkrecajac drazek zmiany biegow.
mnie czeka juz dzis albo jutro wymiana calej skrzyni. zobacze jak to jest naprawde z tego co mowicie:P
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 5
- Rejestracja: sob 05 sty, 2008 15:26
- Lokalizacja: z Polski
- Kontakt:
ja miałem to samo... ciężko wchodziła 1 2 no i wsteczny ale podniosłem trochę pedał sprzęgła i jest git majonez. Wsio wchodzi jak z fabryki... I pomyśleć że wystarczyło poluzować i dokręcić dwie śróbki... Pozdro
To nie sztuka zabić muchę o przednią szybę, ale sztuka zabić ją o szybę boczną