[s13] Sprzęgło zbrojone

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
VłodiSX
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 21
Rejestracja: pn 30 cze, 2008 20:07
Lokalizacja: ŁDZ

Jako ze moje ostatnie sprzeglo wytrzymalo jeden dzien zabawy :evil: mysle nad czyms wytrzymalszym :roll: . Spiek mi sie nie za bardzo widzi bo jezdze samochodem na codzien po miescie. Moc to chyba 190Km (mapa japonska), zaspawany dyfer auto na codzien i do Driftu. Znajomy zaproponowal mi zebym zalozyl sobie sprzeglo zbrojone. Sprzegla te charakteryzuja sie podobno bardzo duza wytrzymaloscia choc sprawnosc ma taka sama jak seryjne. Bedzie wzmocniony troche docisk przez co troche ma ciezej chodzic pedal sprzegla ale nie az tak jak u Radzikowskiego.

sprzeglo zbrojone by Radzikowski --> http://www.sprzegla.com/?id=codzienna

Co o tym myslicie??
BÓG JEŹDZI NISSANEM
Awatar użytkownika
szeni
Stały gość
Stały gość
Posty: 229
Rejestracja: pt 24 lis, 2006 11:28
Lokalizacja: wwa mokotów

odpusc do takiej mocy proponuje EXEDY STANDARD
JEZELI chcesz isc dalej z moca tak do 300-350 proponuje EXEDY STAGE II RACING
ja osobiscie znam jedno sprzeglo od radzika które bylo zrobione tak jak trzeba...


jak costo wal na pw
Awatar użytkownika
Nero
Stały gość
Stały gość
Posty: 440
Rejestracja: sob 22 wrz, 2007 15:49
Lokalizacja: NMR

Co do exedy standart mam mieszane uczucia, ale wcale nie zdziwilbym sie jak na rynku jest dostepne exedy i exedy... czyli niby to samo a jednak zupelnie inne... Wyciagajac sprzeglo stare ktore bylo w aucie ktore zakupilem, bylo tam exedy prawdopodobnie standart, zakupilem rowniez exedy standart i co sie okazalo ze roznia sie budowa :shock:
Stare sprzeglo mialo na tarczy 4 duze sprezyny i w srodku kazdej z nich byla umieszczona jeszcze mniejsza sprezyna, a w nowym zakupionym exedy mialem tylko 4 jakies nedzne sprezyny, nie mialem wyjscia i musialem zalozyc bo auto bylo potrzebne "na wczoraj"... Nie bede komentowal tego nowo zalozonego sprzegla bo szkoda mi nerwow... Takze nie wiem co i jak z tym exedy ale polecam uwazac :) To taka mala ciekaowstka ode mnie :)

Poza tym musisz pomyslec na jaka moc bedziesz oscylowal w aucie i pod to dobierz sobie sprzeglo bo na rynku jest sporo sprzegiel wiec z tym raczej problemow nie bedzie :)
Oo\_____/oO VS Oo\_____/oO
Awatar użytkownika
Konrad
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 954
Rejestracja: czw 31 sie, 2006 14:58
Lokalizacja: Koziegłówki
Kontakt:

Mam w moim S13 tarcze Exedy standard i jestem zadowolony, raz się ślizgło na samym początku użytkowania teraz już działa super.

Tylko jest mały problem, pedał sprzęgła odbija na dwa razy, tzn jak puszczam sprzęgło to pedał idzie w górę do pewnego momentu zatrzymuje się i odbija jeszcze trochę czy to normalne w S13?

Kolejny dylemat to sprzęgło na Stage 2 mojego Nissana, robię drugi silnik CA18, chce żeby po wszystkich modach miał ok 250-280KM, zastanawiam się na sprzęgłem od Mareka Radzikowskiego. Z tego co się dowiedziałem to koszt ok 1200zł i muszę dostarczyć tarczę dwa dociski i koło zamachowe lub ok 1400zł i tarczę, docisk i koło zamachowe. Zrobi z tego tarczę spiekową i wzmocniony docisk.

Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z sprzęgłami tego typu?
Obrazek
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

Też mi odbija na dwa razy przy Exedy. Myślałem, że to tylko u mnie taka przypadłość ale jak widać nie jestem sam :)

Co do Radzikowskiego - słyszałem, że na 10 sprzęgieł jak mu wyjdzie 7 to jest dobrze. Ale to tylko słyszałem - sam nie sprawdzałem więc nie wiem. Może koledzy potwierdzą lub zaprzeczą :) Rafi miał u siebie sprzęgło od Radzikowskiego i nawet wstawił je kiedyś na handel w giełdzie - możesz się jego spytać o jakieś szczegóły.
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”