Sprz?g?o
Moderator: Moderator
szkodnik zacznij używać znaków interpunkcyjnych bo nie idzie Cie zrozumieć.. ja dalej nie wiem co masz i co chcesz osiągnąć , jaki Nm ma znieść ?
jako ze pewnie bede zmuszony zakupic nowe kompletne sprzęgło chciał bym sie poradzic co wybrac? a wybór mam taki:
- Exedy standart 470zł
- Valeo 800zł
- Radzikowski 100zł (organiczne, nie spiek)
chetnie poznam opinie o exedy, ktos lata na takim zestawie? Auto to seryjna s13, docelowo bedzie ok 200 kucy, bez szału głownie do jazdy na codzień.
- Exedy standart 470zł
- Valeo 800zł
- Radzikowski 100zł (organiczne, nie spiek)
chetnie poznam opinie o exedy, ktos lata na takim zestawie? Auto to seryjna s13, docelowo bedzie ok 200 kucy, bez szału głownie do jazdy na codzień.
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Mozesz rowniez poszukac dobrej uzywanej seri-tez potrafi duzo zniesc
Dodam swoją opinię. Sprzęgło zaczęło u mnie ślizgać pewnego wieczoru. Kupiłem tarcze exedy, ale nie pomogło - znowu zaczęło poślizgiwać (miałem w tedy bodajże program na ~190-200KM).dziubas pisze:jak do 200 to exedy ci wystarczy miałem takie w s13 210hp i zero slizgu
Zdecydowałem się pójść jeden mały krok dalej - zostawiłem ową tarczę, a seryjny docisk wzmocniłem u pana radzikowskiego. Efekt - NIE DO UWIERZENIA - taki zestaw jeździ ze 2 lata u mnie i na mocach 240, 290 a teraz 330 +407 NM - trzyma jak niedźwiedź łososia. Koszta - nowa tarcza exedy ~200zł; radzikowski ~600zł. I ZAPOMINASZ że masz sprzęgło.
Odnosząc się bezpośrednio do dziubas'a - to zgodzę się, ale pod warunkiem że docisk jest w dobrym stanie (u mnie nie był).
sorry jak to kotlet odgrzany już nie świeży;)
ale bardzo wartościowy
wtrącenie moderatora
Ostatnio zmieniony wt 13 kwie, 2010 19:07 przez MKx, łącznie zmieniany 1 raz.
ACT NS1-HDSS wlasnie kupilem takie sprzeglo, jak bym sie obczytal to najpierw bym rozebral. Tak czy tak teraz musze to zamontowac mechanicy nie chca sie podjac ale do tego sie przyzwyczailem robie wszystko sam. Tylko potrzebuje dobrych rad zeby czegos nie spier...cos tam... mam docisk tarcze lozysko tuleje i paste 2800C jak to poskladac jak wyjme serie? Dziekuje za ew pomoc.
Zamierzam wymienic olej w skrzyni i stoczyć kolo zamachowe. poza tym jestem zielony
Zamierzam wymienic olej w skrzyni i stoczyć kolo zamachowe. poza tym jestem zielony
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Do ściągania/zakładania skrzyni przyda ci się pomoc.
Koła nie tocz - benzyna z turbiną nie ma problemów z wchodzeniem na obroty.
Co to za pasta?
Koła nie tocz - benzyna z turbiną nie ma problemów z wchodzeniem na obroty.
Co to za pasta?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Sam nie wiem moze to uszczelniacz miedzy skrzynia a silnikiem??
chce stoczyc tyle co zniszczone tylko bardziej splanowac toczeniem niz odciazyc. tak z 0,5mm
Uwierzycie w to( tak przy okazji) ze po szutrowym torze kretym z 2 prostymi, ktory od kilku miesiecy staramy sie stworzyc.... Nissanem s14 mialem czas 1;51,3 a peugotem 106 1:44,1 ? taka frajda poraz pierwszy jechalem przednionapedowka i naprawde hamulec skret i bokiem w zakret, nie drift ale mega fajny poslizg :)hihihih Staram sie interesowac motoryzacja w szerokim zakresie ze szczegolna uwaga na nyse. Kiedys nakrece filmik z pokladu i wrzuce na yt jak komus sie spodoba tor to zapraszam do ck pozdro
chce stoczyc tyle co zniszczone tylko bardziej splanowac toczeniem niz odciazyc. tak z 0,5mm
Uwierzycie w to( tak przy okazji) ze po szutrowym torze kretym z 2 prostymi, ktory od kilku miesiecy staramy sie stworzyc.... Nissanem s14 mialem czas 1;51,3 a peugotem 106 1:44,1 ? taka frajda poraz pierwszy jechalem przednionapedowka i naprawde hamulec skret i bokiem w zakret, nie drift ale mega fajny poslizg :)hihihih Staram sie interesowac motoryzacja w szerokim zakresie ze szczegolna uwaga na nyse. Kiedys nakrece filmik z pokladu i wrzuce na yt jak komus sie spodoba tor to zapraszam do ck pozdro
Odgrzewam temat, żeby nie robić kolejnego o sprzęgle, bo i tak jest ich dużo...
Niedawno, przy gwałtowniejszym przyśpieszaniu, zaczęło mi się ślizgać seryjne sprzęgło. Zacząłem szukać jakieś lepszego rozwiązaniu i stwierdziłem, że najlepsze będzie w stylu tego które ma MKx czyli tarcza exedy lub oddanie seryjnej do radzika żeby przerobił ja na organiczną + wzmocnienie docisku. I teraz mam pytania:
1. Próbował ktoś jeszcze jeździć na takim zestawieniu jak zasugerowane powyżej ? Jeśli tak to jak się spisuje ? Podajcie może jakie macie sprzęgłowe setupy, moc w autach i jak to wam działa ?
2. Z tego co wyczytałem to radzik wzmacnia docisk podwajając liczbę sprężynek, a co za tym idzie siła z jaką trzeba wcisnąć sprzęgło jest x2. A co z układem sterowania sprzęgłem w s13 ? Da radę znieść większe obciążenie ??? Wiem, że w niektórych autach po wzmocnieniu docisku nie dawała rady pompa sprzęgła albo przewody z płynem puchły, a wysprzęglik nie miał siły pchnąć łapy i trzeba było go przerabiać.
Moje auto to s13 z ca18det, planowana moc to jakies 240KM/340NM, użytkowane trochę do jazdy po mieście troche do driftu.
Niedawno, przy gwałtowniejszym przyśpieszaniu, zaczęło mi się ślizgać seryjne sprzęgło. Zacząłem szukać jakieś lepszego rozwiązaniu i stwierdziłem, że najlepsze będzie w stylu tego które ma MKx czyli tarcza exedy lub oddanie seryjnej do radzika żeby przerobił ja na organiczną + wzmocnienie docisku. I teraz mam pytania:
1. Próbował ktoś jeszcze jeździć na takim zestawieniu jak zasugerowane powyżej ? Jeśli tak to jak się spisuje ? Podajcie może jakie macie sprzęgłowe setupy, moc w autach i jak to wam działa ?
2. Z tego co wyczytałem to radzik wzmacnia docisk podwajając liczbę sprężynek, a co za tym idzie siła z jaką trzeba wcisnąć sprzęgło jest x2. A co z układem sterowania sprzęgłem w s13 ? Da radę znieść większe obciążenie ??? Wiem, że w niektórych autach po wzmocnieniu docisku nie dawała rady pompa sprzęgła albo przewody z płynem puchły, a wysprzęglik nie miał siły pchnąć łapy i trzeba było go przerabiać.
Moje auto to s13 z ca18det, planowana moc to jakies 240KM/340NM, użytkowane trochę do jazdy po mieście troche do driftu.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Podbijam, bo temat na czasie u mnie. Jeszcze się nie ślizga ale długo nie pożyje. Chciałem włożyć zestaw jak kolega, tarcza exedy(mam teraz, chwale sobie) i wzmocniony docisk od radzika. Ile bierze za taki docisk? Planowana moc jak wyżej może ciut więcej, zależy ile t28 dmuchnie z zaspawanym westgatem:D
Widziałem gdzieś kiedyś wzmocnione wysprzęgliki lub/i pompy sprzegła do s13. Zmianiały przełożenie na takie po którym nie jest się inwalidą na starość
Widziałem gdzieś kiedyś wzmocnione wysprzęgliki lub/i pompy sprzegła do s13. Zmianiały przełożenie na takie po którym nie jest się inwalidą na starość
Hej
Ja wysyłam tarcze do obicia organikiem + docisk na wzmocnienie i się umówiliśmy wstępnie na 1000 PLN, jeśli wyślę mu dwa dociski( z których zrobi jeden ) to będzie jakieś 150 taniej, czas oczekiwania to niestety około 3 tygodnie ... ale ja w tym czasie będę robił blacharkę w aucie Nie wiem niestety ile kosztuje sam docisk
Masz trochę więcej info na temat tych przeróbek sterowania sprzęgłem ? Bo zastanawiam się jak to najlepiej zrobić.
Ja wysyłam tarcze do obicia organikiem + docisk na wzmocnienie i się umówiliśmy wstępnie na 1000 PLN, jeśli wyślę mu dwa dociski( z których zrobi jeden ) to będzie jakieś 150 taniej, czas oczekiwania to niestety około 3 tygodnie ... ale ja w tym czasie będę robił blacharkę w aucie Nie wiem niestety ile kosztuje sam docisk
Masz trochę więcej info na temat tych przeróbek sterowania sprzęgłem ? Bo zastanawiam się jak to najlepiej zrobić.
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
w gruncie rzeczy to z tego co wiem nic nie trzeba przerabiac w sterowaniu sprzeglem-takze nie zawracajcie tym sobie glowy.
a po co spawac WG? nie wystaczy zdjac wezyk?PiotrekŁDZ pisze:Podbijam, bo temat na czasie u mnie. Jeszcze się nie ślizga ale długo nie pożyje. Chciałem włożyć zestaw jak kolega, tarcza exedy(mam teraz, chwale sobie) i wzmocniony docisk od radzika. Ile bierze za taki docisk? Planowana moc jak wyżej może ciut więcej, zależy ile t28 dmuchnie z zaspawanym westgatem:D
Widziałem gdzieś kiedyś wzmocnione wysprzęgliki lub/i pompy sprzegła do s13. Zmianiały przełożenie na takie po którym nie jest się inwalidą na starość
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Wystarczy, ale jaki lans jak powiesz że zaspawałeś westgate To taka przenośnia tylko była
hehe luzik
Ostatnio zmieniony pn 20 wrz, 2010 14:01 przez Ban0ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM