Sprz?g?o

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

szkodnik zacznij używać znaków interpunkcyjnych bo nie idzie Cie zrozumieć.. ja dalej nie wiem co masz i co chcesz osiągnąć , jaki Nm ma znieść ?
Awatar użytkownika
sobi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 96
Rejestracja: sob 12 gru, 2009 17:34
Lokalizacja: otwock_WOT
Kontakt:

jako ze pewnie bede zmuszony zakupic nowe kompletne sprzęgło chciał bym sie poradzic co wybrac? a wybór mam taki:

- Exedy standart 470zł
- Valeo 800zł
- Radzikowski 100zł (organiczne, nie spiek)

chetnie poznam opinie o exedy, ktos lata na takim zestawie? Auto to seryjna s13, docelowo bedzie ok 200 kucy, bez szału głownie do jazdy na codzień.
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

jak do 200 to exedy ci wystarczy miałem takie w s13 210hp i zero slizgu
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Mozesz rowniez poszukac dobrej uzywanej seri-tez potrafi duzo zniesc
Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

dziubas pisze:jak do 200 to exedy ci wystarczy miałem takie w s13 210hp i zero slizgu
Dodam swoją opinię. Sprzęgło zaczęło u mnie ślizgać pewnego wieczoru. Kupiłem tarcze exedy, ale nie pomogło - znowu zaczęło poślizgiwać (miałem w tedy bodajże program na ~190-200KM).
Zdecydowałem się pójść jeden mały krok dalej - zostawiłem ową tarczę, a seryjny docisk wzmocniłem u pana radzikowskiego. Efekt - NIE DO UWIERZENIA - taki zestaw jeździ ze 2 lata u mnie i na mocach 240, 290 a teraz 330 +407 NM - trzyma jak niedźwiedź łososia. Koszta - nowa tarcza exedy ~200zł; radzikowski ~600zł. I ZAPOMINASZ że masz sprzęgło.

Odnosząc się bezpośrednio do dziubas'a - to zgodzę się, ale pod warunkiem że docisk jest w dobrym stanie (u mnie nie był).


sorry jak to kotlet odgrzany już nie świeży;)

ale bardzo wartościowy ;)
wtrącenie moderatora
Ostatnio zmieniony wt 13 kwie, 2010 19:07 przez MKx, łącznie zmieniany 1 raz.
sba4ever

ACT NS1-HDSS wlasnie kupilem takie sprzeglo, jak bym sie obczytal to najpierw bym rozebral. Tak czy tak teraz musze to zamontowac mechanicy nie chca sie podjac ale do tego sie przyzwyczailem robie wszystko sam. Tylko potrzebuje dobrych rad zeby czegos nie spier...cos tam... mam docisk tarcze lozysko tuleje i paste 2800C jak to poskladac jak wyjme serie? Dziekuje za ew pomoc.
Zamierzam wymienic olej w skrzyni i stoczyć kolo zamachowe. poza tym jestem zielony :)
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Do ściągania/zakładania skrzyni przyda ci się pomoc.

Koła nie tocz - benzyna z turbiną nie ma problemów z wchodzeniem na obroty.

Co to za pasta?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
sba4ever

Sam nie wiem moze to uszczelniacz miedzy skrzynia a silnikiem??
chce stoczyc tyle co zniszczone tylko bardziej splanowac toczeniem niz odciazyc. tak z 0,5mm


Uwierzycie w to( tak przy okazji) ze po szutrowym torze kretym z 2 prostymi, ktory od kilku miesiecy staramy sie stworzyc.... Nissanem s14 mialem czas 1;51,3 a peugotem 106 1:44,1 ? taka frajda poraz pierwszy jechalem przednionapedowka i naprawde hamulec skret i bokiem w zakret, nie drift ale mega fajny poslizg :)hihihih Staram sie interesowac motoryzacja w szerokim zakresie ze szczegolna uwaga na nyse. Kiedys nakrece filmik z pokladu i wrzuce na yt jak komus sie spodoba tor to zapraszam do ck pozdro
Awatar użytkownika
brales
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: czw 10 wrz, 2009 10:53
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Odgrzewam temat, żeby nie robić kolejnego o sprzęgle, bo i tak jest ich dużo...

Niedawno, przy gwałtowniejszym przyśpieszaniu, zaczęło mi się ślizgać seryjne sprzęgło. Zacząłem szukać jakieś lepszego rozwiązaniu i stwierdziłem, że najlepsze będzie w stylu tego które ma MKx czyli tarcza exedy lub oddanie seryjnej do radzika żeby przerobił ja na organiczną + wzmocnienie docisku. I teraz mam pytania:

1. Próbował ktoś jeszcze jeździć na takim zestawieniu jak zasugerowane powyżej ? Jeśli tak to jak się spisuje ? Podajcie może jakie macie sprzęgłowe setupy, moc w autach i jak to wam działa ?

2. Z tego co wyczytałem to radzik wzmacnia docisk podwajając liczbę sprężynek, a co za tym idzie siła z jaką trzeba wcisnąć sprzęgło jest x2. A co z układem sterowania sprzęgłem w s13 ? Da radę znieść większe obciążenie ??? Wiem, że w niektórych autach po wzmocnieniu docisku nie dawała rady pompa sprzęgła albo przewody z płynem puchły, a wysprzęglik nie miał siły pchnąć łapy i trzeba było go przerabiać.


Moje auto to s13 z ca18det, planowana moc to jakies 240KM/340NM, użytkowane trochę do jazdy po mieście troche do driftu.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Podbijam, bo temat na czasie u mnie. Jeszcze się nie ślizga ale długo nie pożyje. Chciałem włożyć zestaw jak kolega, tarcza exedy(mam teraz, chwale sobie) i wzmocniony docisk od radzika. Ile bierze za taki docisk? Planowana moc jak wyżej może ciut więcej, zależy ile t28 dmuchnie z zaspawanym westgatem:D
Widziałem gdzieś kiedyś wzmocnione wysprzęgliki lub/i pompy sprzegła do s13. Zmianiały przełożenie na takie po którym nie jest się inwalidą na starość :wink:
Awatar użytkownika
brales
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: czw 10 wrz, 2009 10:53
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Hej

Ja wysyłam tarcze do obicia organikiem + docisk na wzmocnienie i się umówiliśmy wstępnie na 1000 PLN, jeśli wyślę mu dwa dociski( z których zrobi jeden ) to będzie jakieś 150 taniej, czas oczekiwania to niestety około 3 tygodnie ... ale ja w tym czasie będę robił blacharkę w aucie :) Nie wiem niestety ile kosztuje sam docisk

Masz trochę więcej info na temat tych przeróbek sterowania sprzęgłem ? Bo zastanawiam się jak to najlepiej zrobić.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

w gruncie rzeczy to z tego co wiem nic nie trzeba przerabiac w sterowaniu sprzeglem-takze nie zawracajcie tym sobie glowy.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

PiotrekŁDZ pisze:Podbijam, bo temat na czasie u mnie. Jeszcze się nie ślizga ale długo nie pożyje. Chciałem włożyć zestaw jak kolega, tarcza exedy(mam teraz, chwale sobie) i wzmocniony docisk od radzika. Ile bierze za taki docisk? Planowana moc jak wyżej może ciut więcej, zależy ile t28 dmuchnie z zaspawanym westgatem:D
Widziałem gdzieś kiedyś wzmocnione wysprzęgliki lub/i pompy sprzegła do s13. Zmianiały przełożenie na takie po którym nie jest się inwalidą na starość :wink:
a po co spawac WG? nie wystaczy zdjac wezyk? :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Wystarczy, ale jaki lans jak powiesz że zaspawałeś westgate :wink: To taka przenośnia tylko była :P
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

hehe luzik :) :)
Ostatnio zmieniony pn 20 wrz, 2010 14:01 przez Ban0ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”