który most

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
v-max
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 9
Rejestracja: sob 05 sty, 2008 20:58
Kontakt:

witam wszystkich
jakiś czas temu kupiłem 200sx s13 z 90r w automacie i zmieniłem skrzynie na manualną i zastanawiam się czy też zmienić most (bo mam od manuala) czy zostawić ten co jest (od automatu) bo nie wiem jaka jest miedzy nimi różnica a zależy mi na przyspieszeniu niekoniecznie na prędkości
rtuber
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1204
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 12:49
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Automat ma krótsze przełożenie, więc z przyspieszeniem raczej kiszka.
Obrazek
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

skoro tak to przyspieszenie powinien miec wieksze wlasnie oraz mniejsza predkosc na biegach
Awatar użytkownika
chudy_wlkp
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 57
Rejestracja: sob 08 lis, 2008 20:35
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Binio_ pisze:skoro tak to przyspieszenie powinien miec wieksze wlasnie oraz mniejsza predkosc na biegach
dokładnie tak :above:
ale dyfer z automata będzie mniej zajechany
wiec wybieraj sam :mrgreen:


ja rozumiem krotsze pezelozenie tak ze trzeba szybciej zmieniac biegi

ogolnie i w kazdym samochodzie
Im wieksze przelozenie przekladni glownej tym wieksze przyspieszenie ale mniejsze Vmax i odwrotnie
Ostatnio zmieniony sob 06 cze, 2009 20:06 przez chudy_wlkp, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

tylko skoro rtuber sam siedzie wprowadza w błąd to teraz trzeba wyłapac czy w koncu jest on krótszy czy jednak dluzszy skoro z przyspieszenia 'kiszka'
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Żeby usystematyzować

większe/dłuższe przełożenie to sytuacja w której na jeden obrót silnika przypada więcej obrotów kół,
krótsze przełożenie to oczywiście odwrotność ..

im krótsze przełożenia tym silnik ma łatwiej (szybciej się wkręca) - ale niekoniecznie przekłada się to na lepszą dynamikę auta ze względu na zawodność łącznika kierownicy z fotelem - np. czasem ciężko wyrobić ze zmianą biegów, no i sama zmiana też zajmuje czas..

dlatego większość aut sportowych osiąga na 2 biegu 100km/h ew. 96km/h (60mil/h) - daje to ok. -1s w katalogu :D

są też takie auta co robią to na jedynce (supersporty typu ferrari)
ewentualnie na wstecznym :D (Escort Cosworth robił 103km/h) - ale to już przypadek..

wracając do tematu mostu - brałbym dłuższy, różnice przyspieszeń będą do wyłapania tylko ze startu (chyba że masz słaby silnik :D) - a możliwość "dłuższego" pociągnięcia na biegu przydaje się w codziennej jeździe
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

albo custom pary zębatek w skrzyni lub swap 6MT z s15 :mrgreen:

naczytałem się w necie głupot że do CA powinno się dać podpasować,
bo skoro skrzynia z s13 i s14 nieznacznie się różni ( słyszałem że trza tylko dzwony zmienić, i parę przełożeń są inne )
a do s15 w drifcie wkładają z s14, to skok s13--->s15 też powinien być możliwy, tylko od kogo pożyczyć skrzynię z s15 lub gdzie za sensowną kase to kupić :angered:
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Binio_ pisze:tylko skoro rtuber sam siedzie wprowadza w błąd to teraz trzeba wyłapac czy w koncu jest on krótszy czy jednak dluzszy skoro z przyspieszenia 'kiszka'
Przejrzałem serwisówkę i wygląda na to że w s13 dyfry mają takie samo przełożenie bez względu na wersję skrzyni ...
Fajna dyskusja, szkoda że o niczym :D
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
rtuber
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1204
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 12:49
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Skoro mosty są o takim samym przełożeniu to moja teoria co do przyśpieszenia poszła w niepamięć.

Chodziło mi właśnie o czas na zmianę biegu co może wpłynąć na przyśpieszenie.
Obrazek
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
chajel

a wlasnie ze nie do konca ...

mam 240sx i po konwersi at-mt jestem juz kupe czasu i tez zostawilem sobie most z automatu ktory jest krotszy ...

biegi zmienia sie szybciej np : 5 mam juz przy 80 km/h i przy 2000 tysiacach obrotow

i szczerze to jest troche kichowato z tym wachlowaniem...
Awatar użytkownika
geniula1
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 642
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 21:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

roball pisze:
Binio_ pisze:tylko skoro rtuber sam siedzie wprowadza w błąd to teraz trzeba wyłapac czy w koncu jest on krótszy czy jednak dluzszy skoro z przyspieszenia 'kiszka'
Przejrzałem serwisówkę i wygląda na to że w s13 dyfry mają takie samo przełożenie bez względu na wersję skrzyni ...
Fajna dyskusja, szkoda że o niczym :D
Zależy która s13 :P. Z tego co kiedyś analizowaliśmy z Tigrą to 240sx ma dłuższe przełożenia dyfra w stosunku do 200sx-a.
N/A-LPG KILLER ;)

Japan Auto
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”