witam wszystkich
jakiś czas temu kupiłem 200sx s13 z 90r w automacie i zmieniłem skrzynie na manualną i zastanawiam się czy też zmienić most (bo mam od manuala) czy zostawić ten co jest (od automatu) bo nie wiem jaka jest miedzy nimi różnica a zależy mi na przyspieszeniu niekoniecznie na prędkości
który most
Moderator: Moderator
Automat ma krótsze przełożenie, więc z przyspieszeniem raczej kiszka.
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
skoro tak to przyspieszenie powinien miec wieksze wlasnie oraz mniejsza predkosc na biegach
- chudy_wlkp
- Coś już wiem
- Posty: 57
- Rejestracja: sob 08 lis, 2008 20:35
- Lokalizacja: Luboń
- Kontakt:
dokładnie takBinio_ pisze:skoro tak to przyspieszenie powinien miec wieksze wlasnie oraz mniejsza predkosc na biegach
ale dyfer z automata będzie mniej zajechany
wiec wybieraj sam
ja rozumiem krotsze pezelozenie tak ze trzeba szybciej zmieniac biegi
ogolnie i w kazdym samochodzie
Im wieksze przelozenie przekladni glownej tym wieksze przyspieszenie ale mniejsze Vmax i odwrotnie
Ostatnio zmieniony sob 06 cze, 2009 20:06 przez chudy_wlkp, łącznie zmieniany 2 razy.
tylko skoro rtuber sam siedzie wprowadza w błąd to teraz trzeba wyłapac czy w koncu jest on krótszy czy jednak dluzszy skoro z przyspieszenia 'kiszka'
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Żeby usystematyzować
większe/dłuższe przełożenie to sytuacja w której na jeden obrót silnika przypada więcej obrotów kół,
krótsze przełożenie to oczywiście odwrotność ..
im krótsze przełożenia tym silnik ma łatwiej (szybciej się wkręca) - ale niekoniecznie przekłada się to na lepszą dynamikę auta ze względu na zawodność łącznika kierownicy z fotelem - np. czasem ciężko wyrobić ze zmianą biegów, no i sama zmiana też zajmuje czas..
dlatego większość aut sportowych osiąga na 2 biegu 100km/h ew. 96km/h (60mil/h) - daje to ok. -1s w katalogu
są też takie auta co robią to na jedynce (supersporty typu ferrari)
ewentualnie na wstecznym (Escort Cosworth robił 103km/h) - ale to już przypadek..
wracając do tematu mostu - brałbym dłuższy, różnice przyspieszeń będą do wyłapania tylko ze startu (chyba że masz słaby silnik ) - a możliwość "dłuższego" pociągnięcia na biegu przydaje się w codziennej jeździe
większe/dłuższe przełożenie to sytuacja w której na jeden obrót silnika przypada więcej obrotów kół,
krótsze przełożenie to oczywiście odwrotność ..
im krótsze przełożenia tym silnik ma łatwiej (szybciej się wkręca) - ale niekoniecznie przekłada się to na lepszą dynamikę auta ze względu na zawodność łącznika kierownicy z fotelem - np. czasem ciężko wyrobić ze zmianą biegów, no i sama zmiana też zajmuje czas..
dlatego większość aut sportowych osiąga na 2 biegu 100km/h ew. 96km/h (60mil/h) - daje to ok. -1s w katalogu
są też takie auta co robią to na jedynce (supersporty typu ferrari)
ewentualnie na wstecznym (Escort Cosworth robił 103km/h) - ale to już przypadek..
wracając do tematu mostu - brałbym dłuższy, różnice przyspieszeń będą do wyłapania tylko ze startu (chyba że masz słaby silnik ) - a możliwość "dłuższego" pociągnięcia na biegu przydaje się w codziennej jeździe
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
albo custom pary zębatek w skrzyni lub swap 6MT z s15
naczytałem się w necie głupot że do CA powinno się dać podpasować,
bo skoro skrzynia z s13 i s14 nieznacznie się różni ( słyszałem że trza tylko dzwony zmienić, i parę przełożeń są inne )
a do s15 w drifcie wkładają z s14, to skok s13--->s15 też powinien być możliwy, tylko od kogo pożyczyć skrzynię z s15 lub gdzie za sensowną kase to kupić
naczytałem się w necie głupot że do CA powinno się dać podpasować,
bo skoro skrzynia z s13 i s14 nieznacznie się różni ( słyszałem że trza tylko dzwony zmienić, i parę przełożeń są inne )
a do s15 w drifcie wkładają z s14, to skok s13--->s15 też powinien być możliwy, tylko od kogo pożyczyć skrzynię z s15 lub gdzie za sensowną kase to kupić
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Przejrzałem serwisówkę i wygląda na to że w s13 dyfry mają takie samo przełożenie bez względu na wersję skrzyni ...Binio_ pisze:tylko skoro rtuber sam siedzie wprowadza w błąd to teraz trzeba wyłapac czy w koncu jest on krótszy czy jednak dluzszy skoro z przyspieszenia 'kiszka'
Fajna dyskusja, szkoda że o niczym
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Skoro mosty są o takim samym przełożeniu to moja teoria co do przyśpieszenia poszła w niepamięć.
Chodziło mi właśnie o czas na zmianę biegu co może wpłynąć na przyśpieszenie.
Chodziło mi właśnie o czas na zmianę biegu co może wpłynąć na przyśpieszenie.
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
a wlasnie ze nie do konca ...
mam 240sx i po konwersi at-mt jestem juz kupe czasu i tez zostawilem sobie most z automatu ktory jest krotszy ...
biegi zmienia sie szybciej np : 5 mam juz przy 80 km/h i przy 2000 tysiacach obrotow
i szczerze to jest troche kichowato z tym wachlowaniem...
mam 240sx i po konwersi at-mt jestem juz kupe czasu i tez zostawilem sobie most z automatu ktory jest krotszy ...
biegi zmienia sie szybciej np : 5 mam juz przy 80 km/h i przy 2000 tysiacach obrotow
i szczerze to jest troche kichowato z tym wachlowaniem...
Zależy która s13 . Z tego co kiedyś analizowaliśmy z Tigrą to 240sx ma dłuższe przełożenia dyfra w stosunku do 200sx-a.roball pisze:Przejrzałem serwisówkę i wygląda na to że w s13 dyfry mają takie samo przełożenie bez względu na wersję skrzyni ...Binio_ pisze:tylko skoro rtuber sam siedzie wprowadza w błąd to teraz trzeba wyłapac czy w koncu jest on krótszy czy jednak dluzszy skoro z przyspieszenia 'kiszka'
Fajna dyskusja, szkoda że o niczym
N/A-LPG KILLER
Japan Auto
Japan Auto