Regeneracja wysprzęglika/pompy sprzęgła

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

karpiu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 55
Rejestracja: pn 04 lut, 2008 20:14
Lokalizacja: Olsztyn

Jak wkładacie nowe uszczelki do pompy sprzęgła/wysprzęglika, to wkładacie je na sucho, czy moczycie je najpierw całe w płynie ham, albo innym specyfiku?
Pytam, bo zregenerowałem pompę sprzęgła i dobry tydz czasu płyn kapał po stronie pedału, kiedy w końcu ustało, to po 2 tyg z wysprzęglika zaczął lecieć płyn :/
Uszczelki na sucho włożyłem.
Awatar użytkownika
TiGRA
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 1777
Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
Kontakt:

W dziale "Zrób to sam" jest poradnik ze zdjeciami. Tam znajdziesz odpowiedź.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
karpiu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 55
Rejestracja: pn 04 lut, 2008 20:14
Lokalizacja: Olsztyn

Nie mam dostępu do "zrób to sam"
Nie mniej udało mi się dojść do tego fotostory, inaczej bym się nie podjął regeneracji.
Wg obrazków uszczelki są włożone prosto z pudełka, układ zalany płynem, odpowietrzone i śmiga. U mnie tak nie jest :/ Przynajmniej klękło po 2 tygodniach.
Mam dość się grzebania i kupię znowu nowy wysprzęglik ale na przyszłość chciałem mieć pewność, czy to ja popełniłem błąd.
Awatar użytkownika
TiGRA
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 1777
Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
Kontakt:

Dokładne wyczyszczenie tłoka to podstawa... komora tloka tez musi być praktycznie wyszorowana. Uszczelki załozyłeś dobrą stroną?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Na mokro lepiej się wkłada, jest łatwiej i mniej się zużywają i przecierają przy montażu, nie sprawdzałem u siebie czy są szczelne na razie.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Ale jak będziesz miał poniszczony cylinder to nowe uszczelki nic nie dadzą raczej. Nie wiem poco się w to bawić, nowy wysprzęglik najtańszy chinol w IC niecałe 30zł u mnie już pół roku baty znosi.
karpiu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 55
Rejestracja: pn 04 lut, 2008 20:14
Lokalizacja: Olsztyn

Wg mnie dość dobrze to wyczyściłem, zwłaszcza, że wysprzęglik był praktycznie nowy chinol - wcześniej tłok nieco się za bardzo wysunął (za krótki bolec), to żeby lipy nie robić przy montowaniu dałem nowe uszczelki.
Wnoisek na przyszłość dokładnie wszystko przeczyścić i lepiej uszczelki montować na mokro.
Może jak mi tłok się wcześniej wysunął to się nieco przyrysował, nie wiem. Dla pewności wstawię nowy wysprzęglik, co by lipy znów nie było.
Dzięki za podpowiedzi.

Chyba mam inne IC, u mnie najtańszy wysprzęglik kosztuje 62zł.
Ostatnio zmieniony śr 18 sie, 2010 13:23 przez karpiu, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Za koło 60zł był jakiś lepszy do kupienia, koło 30zł był najtańszy w łdz. Może na stanie nie mają.
karpiu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 55
Rejestracja: pn 04 lut, 2008 20:14
Lokalizacja: Olsztyn

Masz rację PiotrekŁDZ. Ten co kupiłem za 62zł jest nieco lepiej wykonany niż chinol i nawet ten bolec jest w cenie. Z 2msc temu kupowałem jednak tego chińczyka ale w cenie koło 40-50zł ! stąd myślałem,że teraz kupuje to samo.
Ważne że auto skręcone i śmiga :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”