Przełożenia seryjnych dyferencjałów:
S13manual&automat(takie samo przełożenie,wersje europejskie):3,916
s14/a automat:3,916
S14/a manual:3,692
Serena ~4,363
Do dyfrów z chlodniczkami wchodzi około 1.8l ,bez około 1.3l oleju.
Do dyfra bez szpery zalecany jest olej 75W90,do dyfra z szpera 80w90.
Seryjne dyfry w s14/a i nieliczne egzemplarze S13 posiadaja seryjna szpere LSD~25%.
Jest rowniez mozliwosc zaciesnienia seryjnej szpery za pomoca dodatkowej podkładki-dokładne info znajdziecie tutaj
http://www.nissantech.pl/?showtopic=451 ... yjnej&st=0
By sprawdzic czy mamy szpere,podnosimy samochod do gory i krecimy jednym kolem-jesli drugie kreci sie w ta sama strone to mamy szpere,jesli w odwrotna to szpery niema.
Dyferencjaly z LSD z s14`stki mozna zakladac w całości do S13.Wystarczy przekrecic tylny dekiel z dyfra s13 do tego s14`stkowego +zalozyc sruby mocujace z poduchami od dyfra s14.
Można rownież przerzucić same bebechy-wszystko plug and play.
Jesli założymy szpere z s14automatu to bedzie nam działał ABS-jesli z manuala to trzeba przerzucic wieniec z zebami oraz czujnik z dyfra od s13-wynika to z innych przelozen at i mt
Flansze półośi wchodzace do tylnego mostu sa takie same w przypadku dyfra z S13 i S14.
Do s13`stki bezproblemowo mozna jeszcze zalozyc dyfer z nissana sereny(niektore tez posiadaja szpery lsd 25%)-maja krotsze przelozenie=lepsze przyspieszenia/mniejsze predkosci na poszczegolnych biegach.
Montaz taki sam jak w przypadku dyfra z s14`stki
Dodatkowo mozna kombinować z dyframi z innych nissanów-R32,r33, Z31, z32,J30.
Z tego co wyczytałem to dyfry z r33 sa szersze,poloski krotsze,grubsze i przykrecane do dyfra na 5 badz 6 srub,w S13,s14 poloski przykrecane sa na 6 srub parami po dwie.
Dodatkowo z inforamcji wyczytynach w necie Przy dyfrach Z r33GTR szpilki sa wkrecane w flansze na mocowania polosi.
Wyjasnienie zasady działania szper KAAZ(szpery płytkowe)mozna w nich regulowac sile spiecia.
By zadziałały potrzebny jest moment obrotowy-na luzie nie spinaja.
Szpery KAAZ mozna podzielic na trzy typy:
1 Way: spina tylko przy przyspieszaniu
1.5 Way: spina przy przyspieszaniu i częściowo stabilizuje przy puszczaniu nogi z gazu
2 way: spina tak samo przy przyspieszaniu jak i zwalnianiu/hamowaniu
Elektroszpera to potoczna nazwa zaspawanego dyfra-spiecie w 100%.
Budowa i momenty seryjnego dyfra z S13
Przełożenia z pozostałych dyfrów nissana pasujacych do s13,s14,r33
4.900 - C23 Serena SR20DE 4WD Auto
4.636 - C23 Serena SR20DE 4WD Manual, C23 CD20T 4WD
4.375 - R32 RB20DET 4WD, A31 Cerfiro RB20DET 4WD
4.363 - R34 RB25DE 4WD, R34 RB25DE Manual, R34 RB20E, R33 RB25DE 4WD, R33 RB25DET Auto, R33 RB25DE, R32 RB20DET, R32 RB20E,
C35 Laurel RB25DE 4WD Auto, C34 Laurel RB25DE 4WD Auto, C34 Laurel RB25DE Auto, C33 Laurel RB20DE Manual
A31 Cerfiro RB20DET, A31 Cerfiro RB20DE Manual, S13 CA18DET, S13 CA18DE, C23 Serena SR20DE 2WD, C23 Serena CD20T 2WD
4.111 - R34 RB25DET Auto, R33 RB25DET Manual, C35 Laurel RB25DET Auto, C35 Laurel RB20DE Auto, C34 Laurel RB25DET Auto, C34 Laurel RB20DE Auto,
S13 SR20DE (ABS),
4.083 - R34 RB25DE Auto, R33 RB20E, R32 RB20E (ABS), C33 Laurel RB20DE Auto, A31 Cerfiro RB20DE Auto,
S15 SR20DE, S14 SR20DET Manual, S14 SR20DE Manual, S13 SR20DET Manual, S13 SR20DE (ABS), S13 SR20DE
3.916 - S13 SR20DET Auto, S14 SR20DET Auto, S15 SR20DET Auto, A31 Cerfiro RB20E. 5 & 6 bolt
3.692 - S14 SR20DET ADM Manual, S15 SR20DET Manual. 5 & 6 bolt
3.583 - R33 RB25DE Auto, C33 Laurel RB20E Auto
Jest to zbiór informacji znalezionych na tym oraz na innych forach,wychwyccie bledy i jezeli macie jeszce jakies dodatkowe info to piszcie,dokleje pozniej wszystko do pierwszego postu.
przydalyby sie tez jakies foty poszczegolnych dyfrow i troche wiecej info na temat montazu innych dyfrow z r33 itp
dyfer sereny
dyfer r33-prawdopodobnie gtr`a(szerszy niz s13`stkowy,krotsze półosie przykrecane na 5srub
szpera , lsd ,przelozenia , dyferencja?y vol2
Moderator: Moderator
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Ostatnio zmieniony pt 29 paź, 2010 23:39 przez borimichal, łącznie zmieniany 6 razy.
- piotras1554
- Stary Wyjadacz
- Posty: 913
- Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
mam pytanie odnośnie tego dyfra http://moto.allegro.pl/dyferencjal-dyfe ... 85070.html pasuje on do s13 po zmianie dekla ?? albo czy same bebechy będą pasowały do s13,gdzie dyfer Sereny ma napisane przełożenie ??
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO
PROFI Z NICZEGO
mialem taki dyfer u siebie, pasuje po zmianie dekla, pasuje miec tez te tuleje co ida pod sruby przykrecane do wozka, tak jak z dyfrem od s14
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
- piotras1554
- Stary Wyjadacz
- Posty: 913
- Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nic nie zakładasz go wywalasz cały abs z auta i gitara
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO
PROFI Z NICZEGO
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
To niech mi jakiś łaskawiec powie jaki olej do ori szpery z s13? Tani i dostępny poprosze
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... ing=szpera
z naciskiem na ostatnie 2
http://www.olyslager-lubricants.nl/valv ... /pi_sheets#
oo
z naciskiem na ostatnie 2
http://www.olyslager-lubricants.nl/valv ... /pi_sheets#
oo
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Dzięki stary!
Hmm
A co w zwiazku z tym jak mam w aucie ABS i wstawie LSD z nie ABS ? cos to pokomplikuje ? czy po prostu ABS nie bedzie calkiem dzialal ?. Szczerze mowiac bez zbednych komplikacji wolalbym ten z S14 z ABS z tego co panowie pisza to :
"Don't forget ABS casing has a longer pinion so the flange is further forward ie: needs a shorter driveshaft. If not you'll cook rear seal on tranny in no time. " - czyli "Nie zapominaj, obudowa ABS ma wieksze koło zębate więc kołnierz jest bardziej do przodu tj.: potrzeby krótszy wał napędowy. Jeśli nie ugotowujesz uszczelnienie tylne na skrzynię bardzo szybko.
A co w zwiazku z tym jak mam w aucie ABS i wstawie LSD z nie ABS ? cos to pokomplikuje ? czy po prostu ABS nie bedzie calkiem dzialal ?. Szczerze mowiac bez zbednych komplikacji wolalbym ten z S14 z ABS z tego co panowie pisza to :
"Don't forget ABS casing has a longer pinion so the flange is further forward ie: needs a shorter driveshaft. If not you'll cook rear seal on tranny in no time. " - czyli "Nie zapominaj, obudowa ABS ma wieksze koło zębate więc kołnierz jest bardziej do przodu tj.: potrzeby krótszy wał napędowy. Jeśli nie ugotowujesz uszczelnienie tylne na skrzynię bardzo szybko.
IMO najlepiej przelozyc mechanizm szpery go orginalnej obudowy dyfra s13.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Co do ABS`u mysle ze po wrzuceniu całego dyfru z s14 do S13`stki rowniez powinien działać.
Co do informacji "dredmana" o tym abs`ie i krotszym wale ta informacja dotyczy zamiany dyfra z czujnikiem abs`u na ten bez czujnika(zadko spotykane w s13`stce).
Z moich doswiadczen bo miałem s13`stcke bez absu moge napisac ze zakladalem do niej dyfer z abs`em ,wał zostawiajac stary i nic złego sie nie działo.
Jak to działa w druga strone tego nie przetestowałem.
Co do informacji "dredmana" o tym abs`ie i krotszym wale ta informacja dotyczy zamiany dyfra z czujnikiem abs`u na ten bez czujnika(zadko spotykane w s13`stce).
Z moich doswiadczen bo miałem s13`stcke bez absu moge napisac ze zakladalem do niej dyfer z abs`em ,wał zostawiajac stary i nic złego sie nie działo.
Jak to działa w druga strone tego nie przetestowałem.
super dzieki z info
mam do wyboru oryginalna szpere z s13 z ABS i szpere z s14 tez z ABS wiec problem absu rozwiazany obydwie dzialaja niby super w tej z s14 znam wlasciwy przebieg 55tys kilometrow i jest za bezcen
Co wybrac panowie s14 ? w sumei wybor oczywisty czy moze jakies zastrzezenia do tej z s14
Pozdro
mam do wyboru oryginalna szpere z s13 z ABS i szpere z s14 tez z ABS wiec problem absu rozwiazany obydwie dzialaja niby super w tej z s14 znam wlasciwy przebieg 55tys kilometrow i jest za bezcen
Co wybrac panowie s14 ? w sumei wybor oczywisty czy moze jakies zastrzezenia do tej z s14
Pozdro
zalezy jakie maja przelozenie, bierz najkrotszy
Co do abs i dyfra s14 to wszystko normalnie dziala, przerabialem to u siebie, wystarczy tylko przelozyc wtyczke z dyfra s13 do s14 i podpiac.
Co do abs i dyfra s14 to wszystko normalnie dziala, przerabialem to u siebie, wystarczy tylko przelozyc wtyczke z dyfra s13 do s14 i podpiac.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
siema mam pytanie do tych co przekładali dyfry z s14 do s13
pytanie jest następujące... OPYLA SIE
czy na spięciu 25% można już fajnie polatać bokami? czy po prostu jest troche lepiej niż seria ale bez szału
pytanie jest następujące... OPYLA SIE
czy na spięciu 25% można już fajnie polatać bokami? czy po prostu jest troche lepiej niż seria ale bez szału
" Każdego dnia , sam na sam z koncepcją , próbujemy spełnić nasze marzenia , ciężko pracując nad każdą indywidualnością i każdą urwaną sekundą , to jest nasze życie i nasza miłość , naszego ciała i duszy ..."