szpera , lsd ,przelozenia , dyferencja?y vol2
Moderator: Moderator
tym razem ja odkopie temat. Mam na oku dyfer od Sereny 2.0 slyszalem, ze wszystkie mialy szpere...ktos moze potwierdzic ta informacje? czy da sie jakos rozpoznac majac czesc w rece? (w stylu jak majac auto na podnosniku krecac jednym kolem i sprawdzajac czy drugie sie kreci).
Było: 200sx s13 SR20DET
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Dyfer jest juz zdjety, ale czy krecac jedna flansza druga tez sie bedzie krecic? Czy opor jest na tyle maly ze otwarty dyfer tez sie bedzie krecic?
Było: 200sx s13 SR20DET
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Jak masz już zdjęty dyfer to możesz zakręcić i zobaczyć. TAK. Kręcąc jednym kołem, półośką, czy flanszą druga będzie się kręcić. Jak ma szperę to w tą samą stronę, jak nie ma to w przeciwną.EnDrIu pisze:Dyfer jest juz zdjety, ale czy krecac jedna flansza druga tez sie bedzie krecic? Czy opor jest na tyle maly ze otwarty dyfer tez sie bedzie krecic?
Ostatnio zmieniony sob 28 gru, 2013 10:17 przez skolimus, łącznie zmieniany 1 raz.
chwyć jedną nieruchomo i kręć drugą, to jak ma to zobaczysz jak mocno spina jak łatwo to mało spina, a jak nie dasz rady utrzymać/zakręcić to mocno
Poszukuję...
Wszystko wszystkim, tylko teraz tak nikt nic nie pisze o dyfrze z sereny ale z 2.3d i 1.6!
Czy poprostu są one inne nie podchodzace do s13?
Czy poprostu są one inne nie podchodzace do s13?
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
W tych modelach jest chyba sztywny most.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
Tak też mi się wydawało właśnie
Odkop.
Czyli ja mając europejskie S13 z CA mam 3.916? Teraz pytanie dodatkowo czy wsadzając dyfer z S14a ze szperą o przełożeniu 3,69 będzie duża różnica w przyspieszeniu auta?
Bo na początku czytając to byłem przerażony perspektywą przejścia z 4.363 na 3.69, ale teraz wychodzi że jednak mam 3.916 więc zmiana nie jest już chyba aż tak drastyczna?
Warto? (Nie chce spawańca tylko szperę, bo streeto)
Kurde mam lekki mindfuck. Czyli to jak w końcu? 3.916 było w S13 z CA na Europę, a to co jest opisane to przełożenie na S13 CA na Japonię tak?borimichal pisze: Przełożenia seryjnych dyferencjałów:
S13manual&automat(takie samo przełożenie,wersje europejskie):3,916
s14/a automat:3,916
S14/a manual:3,692
Serena ~4,363
[...]
Przełożenia z pozostałych dyfrów nissana pasujacych do s13,s14,r33
4.363 - R34 RB25DE 4WD, R34 RB25DE Manual, R34 RB20E, R33 RB25DE 4WD, R33 RB25DET Auto, R33 RB25DE, R32 RB20DET, R32 RB20E,
C35 Laurel RB25DE 4WD Auto, C34 Laurel RB25DE 4WD Auto, C34 Laurel RB25DE Auto, C33 Laurel RB20DE Manual
A31 Cerfiro RB20DET, A31 Cerfiro RB20DE Manual, S13 CA18DET, S13 CA18DE, C23 Serena SR20DE 2WD, C23 Serena CD20T 2WD
3.916 - S13 SR20DET Auto, S14 SR20DET Auto, S15 SR20DET Auto, A31 Cerfiro RB20E. 5 & 6 bolt
Czyli ja mając europejskie S13 z CA mam 3.916? Teraz pytanie dodatkowo czy wsadzając dyfer z S14a ze szperą o przełożeniu 3,69 będzie duża różnica w przyspieszeniu auta?
Bo na początku czytając to byłem przerażony perspektywą przejścia z 4.363 na 3.69, ale teraz wychodzi że jednak mam 3.916 więc zmiana nie jest już chyba aż tak drastyczna?
Warto? (Nie chce spawańca tylko szperę, bo streeto)
Ostatnio zmieniony sob 19 mar, 2016 12:34 przez Sykopson, łącznie zmieniany 1 raz.
S13 CA18DET
JapanizeD
JapanizeD
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Do daily bez problemu. Wersja 3.69 w stosunku do 3,916 dłuższa jest o 7%, miałem obie w trasie ta dłuższa jest według mnie lepsza, wyprzedzasz i tak na III albo IV, na tym dłuższym na 3 jest według mnie nie za długo nie za krótko.
s13 jdm
CA18 4,36 at+mt
SR20 4,08 mt/ 3,916 at
eu s13 ca18det
3,916 r200/r200v at+mt
usdm s13
ka24(d)e 4,08 at+mt
s13 convert. 3,916(?)
s13 jdm
CA18 4,36 at+mt
SR20 4,08 mt/ 3,916 at
eu s13 ca18det
3,916 r200/r200v at+mt
usdm s13
ka24(d)e 4,08 at+mt
s13 convert. 3,916(?)
Ostatnio zmieniony sob 19 mar, 2016 17:17 przez Tomek89, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledzy, odgrzewam ponownie kotleta,
zakładamy, że auto ma być do jazdy po torze ale tez po ulicy
- wiemy już, że LSD 2-Way na ulice nie bardzo się nadaje...
- LSD 1-Way to trochę za mało...
pozostaje LSD 1,5-Way, który w pełni się spina pryz ruszaniu i trochę przy hamowaniu
oraz automat Torsen
jak to się ma w rzeczywistości ? jaka jest różnica pomiędzy blokadą kół, odblokowaniem pomiędzy tymi dwoma przypadkami ?
PLEASE HELP
ps. znalazłem świetne wytłumaczenie działania, ale nie jestem w stanie tego sobie wyobrazić w rzeczywistości (jak reaguje auto/koła):
a) torsen czyli automat:
https://www.youtube.com/watch?v=SO1aq-7_Wwc
b) płytkowe: LSD 1-Way, 2-Way, 1,5-Way
https://www.youtube.com/watch?v=PEdnH7_7_yc
zakładamy, że auto ma być do jazdy po torze ale tez po ulicy
- wiemy już, że LSD 2-Way na ulice nie bardzo się nadaje...
- LSD 1-Way to trochę za mało...
pozostaje LSD 1,5-Way, który w pełni się spina pryz ruszaniu i trochę przy hamowaniu
oraz automat Torsen
jak to się ma w rzeczywistości ? jaka jest różnica pomiędzy blokadą kół, odblokowaniem pomiędzy tymi dwoma przypadkami ?
PLEASE HELP
ps. znalazłem świetne wytłumaczenie działania, ale nie jestem w stanie tego sobie wyobrazić w rzeczywistości (jak reaguje auto/koła):
a) torsen czyli automat:
https://www.youtube.com/watch?v=SO1aq-7_Wwc
b) płytkowe: LSD 1-Way, 2-Way, 1,5-Way
https://www.youtube.com/watch?v=PEdnH7_7_yc
Ostatnio zmieniony śr 09 lis, 2016 10:33 przez janekk, łącznie zmieniany 1 raz.
To teraz ja odkopuję
Panowie rozkręciłem dyfer w 300zx N/A powinno być tam przełożenie 4.0coś i jest ale szpery się nie spodziewałem bo podnosząc jedno koło do góry mozna było nim kręcić z lekkim oporem. Po rozłożeniu dyfra okazało się że szpera jednak jest ale VLSD tak jak w linku poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=EMo_4pDN-nk
Wymieniłem obie podkładki z nadzieją że w ten sposób ją zacisnę(mocniej zepnę) wiem że to nie tarczki ale czy może to też tak zadziałać? i drugie pytane jaką siła przykręcić koło z przełożenia głównego do mechanizmu różnicowego, cholernie ciężko się odkręcała chyba tam jakiś klej jeszcze idzie?
Panowie rozkręciłem dyfer w 300zx N/A powinno być tam przełożenie 4.0coś i jest ale szpery się nie spodziewałem bo podnosząc jedno koło do góry mozna było nim kręcić z lekkim oporem. Po rozłożeniu dyfra okazało się że szpera jednak jest ale VLSD tak jak w linku poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=EMo_4pDN-nk
Wymieniłem obie podkładki z nadzieją że w ten sposób ją zacisnę(mocniej zepnę) wiem że to nie tarczki ale czy może to też tak zadziałać? i drugie pytane jaką siła przykręcić koło z przełożenia głównego do mechanizmu różnicowego, cholernie ciężko się odkręcała chyba tam jakiś klej jeszcze idzie?