Dyfer z S14a do s13 stock... porazka jakich malo :)

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

zalezy co rozumiesz przez glosna prace:P
Stukac po zaspawaniu raczej zawsze stukaja.
Jak wyje glosno to wymiana oleju za wiele mu nie pomoze
Awatar użytkownika
MiniMi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 521
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 19:45
Lokalizacja: Tychy/stryszawa
Kontakt:

to co mu pomoże?? o ile coś mu pomoże :roll:
Pieniądze można zainwestować, albo przepierdzielić. Można też zainwestować w nissana- czyli przepierdzielić.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Oleju ma być stan - tu nic nie nakombinujesz.
Może pompka ci nawala i olej łapie temp.?

Dyfer s14 i abs.
Żaden problem, wystarczy przełożyć wianek sygnałowy z s13.
Ostatnio zmieniony ndz 15 maja, 2011 21:38 przez roball, łącznie zmieniany 2 razy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

hehe,pompka?
to ona wogole kiedykolwiek sie wlacza ? :P
Ja to dawno mam wyrzucone.

Co do wyjacych dyfrów to staram sie dojsc do tego co w nich zaczyna wyć,albo łożyska,albo wieniec.
Po rozebraniu takiej masakrycznie wyjacego dyfra(jak w starych autobusach) niezauywazylem jakiegos szczegolnego zuzycia wieńca.
Wiec pozostaja łożyska,ale nie mam pewnosci co do tego
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

hehe,pompka?
to ona wogole kiedykolwiek sie wlacza ?
Ja to dawno mam wyrzucone.
Ja tam nie wskakuję pod auto żeby sprawdzić - zakładam że jak kontrolka nie świeci to działa ;)
Swoją drogą - czujka dyfra pokazuje temp. czy ciśnienie?
Ostatnio zmieniony ndz 15 maja, 2011 21:43 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

ja to zawsze myslalem ze jak kontrolka sie zaswieci to wlasnie wtedy wlacza sie pompka.
a ona nigdy sie mi nie zaswiecila,nawet po odlaczeniu pompy,czy tam kabelkow od dyfra.

a czujnik to raczej jest temperatury,choc nigdy sie nawet nad tym nie zastanawialem,moze w serwisowce pisze
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Znalazłem. PD-29.

W dupce jest czujnik temp.

Pompka włącza się przy ~130* (o ile samochód jedzie szybciej niż 10km/h),
lampka na desce zaświeci się jak olej przekroczy 180* (zgaśnie jak temp. spadnie do 155*).

Faktycznie w naszym klimacie ciężko takie temp. osiągnąć...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

jak ci głośno wyje dyfer to radze poszukać drugiego i do tego czasu nie strzelaj ze sprzegla!!:) mi wlasnie sie wysral taki glosno wyjacy dyfer.
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

ale jak sie wysrał?
zablokowało go?rozleciał sie?
Czy poprostu juz sie nie dało wytrzymac :P
U mnie juz kilka dyfrów poległo-tzn szpera caly czas trzymala,stukaniem sie nie przejmowałem tylko z tym wyciem sie juz jezdzic nie dało.

No wiec Roball moge smialo stwierdzic ze ta pompka jest nad wyraz i w gruncie rzeczy jest to tylko zbedny balast.
Egzemplarze s14a wypuszczane na rynek japonski wogole nie posiadały opcji chłodniczki i pompki dyfra(nie wiem jak jest z s13`stki jdm)
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Głośne wycie i walenie może też być efektem poluzowanego mocowania wałka atakującego trącego o szperę. U mnie tak było i wyżłobił ładne dołki ale żyje dalej i po skręceniu jest cisza
Awatar użytkownika
MiniMi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 521
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 19:45
Lokalizacja: Tychy/stryszawa
Kontakt:

borimichal pisze: Czy poprostu juz sie nie dało wytrzymac :P
U mnie juz kilka dyfrów poległo-tzn szpera caly czas trzymala,stukaniem sie nie przejmowałem tylko z tym wyciem sie juz jezdzic nie dało.
No i co zrobiłeś zmieniłeś dyfer??
tak sobie myślę ile mój wytrzyma... Nawet przed spawaniem coś w nim strzelało :x
Pieniądze można zainwestować, albo przepierdzielić. Można też zainwestować w nissana- czyli przepierdzielić.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

dyfer ogolnie jest tak skonstruowany ze wytrzyma chyba wszystko,nie wiem co by sie tam miał urwac ukrecic zeby przestał działać(wieniec wyzebic?)
Jak sypnie sie jeden do tego stopnia ze nie da sie juz wytrzymac to wymieniam na nowy
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

roball pisze: Dyfer s14 i abs.
Żaden problem, wystarczy przełożyć wianek sygnałowy z s13.
A to sie podepne :) po wielu trudach modyfikacjach bez powodzenia zakladam dyfer z s14a z manuala z absem i... ktory to ten wianek sygnalowy bo pojecia nie mam ;/ a co do wtyczek to sa rozne czy tez trzeba jakos kabelki pozamieniac ? :>>>
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

A z czym miałeś problem, że jednak od s14 zakładasz? mi się udało, obyło by się bez problemów za pierwszym razem gdybym wiedział to co teraz :). wtyczka zwykła dwa przewody, ja tego nie ruszałem bo wsadziłem z powrotem ten sam dyfer ale myślę, że musiałbyś rozebrać wałek atakujący bo to coś od AbSu siedzi tam z przodu.
Załączniki
DSCF3923.JPG
Ostatnio zmieniony czw 19 maja, 2011 08:44 przez skolimus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

dredman pisze:
roball pisze: Dyfer s14 i abs.
Żaden problem, wystarczy przełożyć wianek sygnałowy z s13.
A to sie podepne :) po wielu trudach modyfikacjach bez powodzenia zakladam dyfer z s14a z manuala z absem i... ktory to ten wianek sygnalowy bo pojecia nie mam ;/ a co do wtyczek to sa rozne czy tez trzeba jakos kabelki pozamieniac ? :>>>
Szczerze mówiąc to nie pamiętam - 2x w życiu przekładałem ABS w dyfrze i po rozebraniu przodu było wiadomo co robić :). Czujnik z s14 jest inny (poza średnicą - na szczęście) dlatego trzeba zostawić ori z s13 - za to s13tkowy pasuje do obudowy dyfra s14 - stąd potrzeba przełożenia zębatki która daje sygnał.

Jak przód rozbierzesz to zrób fotki - duża szansa że sobie przypomnę ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”