Strona 3 z 4

: ndz 15 maja, 2011 19:54
autor: borimichal
zalezy co rozumiesz przez glosna prace:P
Stukac po zaspawaniu raczej zawsze stukaja.
Jak wyje glosno to wymiana oleju za wiele mu nie pomoze

: ndz 15 maja, 2011 20:55
autor: MiniMi
to co mu pomoże?? o ile coś mu pomoże :roll:

: ndz 15 maja, 2011 21:34
autor: roball
Oleju ma być stan - tu nic nie nakombinujesz.
Może pompka ci nawala i olej łapie temp.?

Dyfer s14 i abs.
Żaden problem, wystarczy przełożyć wianek sygnałowy z s13.

: ndz 15 maja, 2011 21:39
autor: borimichal
hehe,pompka?
to ona wogole kiedykolwiek sie wlacza ? :P
Ja to dawno mam wyrzucone.

Co do wyjacych dyfrów to staram sie dojsc do tego co w nich zaczyna wyć,albo łożyska,albo wieniec.
Po rozebraniu takiej masakrycznie wyjacego dyfra(jak w starych autobusach) niezauywazylem jakiegos szczegolnego zuzycia wieńca.
Wiec pozostaja łożyska,ale nie mam pewnosci co do tego

: ndz 15 maja, 2011 21:41
autor: roball
hehe,pompka?
to ona wogole kiedykolwiek sie wlacza ?
Ja to dawno mam wyrzucone.
Ja tam nie wskakuję pod auto żeby sprawdzić - zakładam że jak kontrolka nie świeci to działa ;)
Swoją drogą - czujka dyfra pokazuje temp. czy ciśnienie?

: ndz 15 maja, 2011 22:14
autor: borimichal
ja to zawsze myslalem ze jak kontrolka sie zaswieci to wlasnie wtedy wlacza sie pompka.
a ona nigdy sie mi nie zaswiecila,nawet po odlaczeniu pompy,czy tam kabelkow od dyfra.

a czujnik to raczej jest temperatury,choc nigdy sie nawet nad tym nie zastanawialem,moze w serwisowce pisze

: pn 16 maja, 2011 02:06
autor: roball
Znalazłem. PD-29.

W dupce jest czujnik temp.

Pompka włącza się przy ~130* (o ile samochód jedzie szybciej niż 10km/h),
lampka na desce zaświeci się jak olej przekroczy 180* (zgaśnie jak temp. spadnie do 155*).

Faktycznie w naszym klimacie ciężko takie temp. osiągnąć...

: pn 16 maja, 2011 07:13
autor: SKYLINE R34
jak ci głośno wyje dyfer to radze poszukać drugiego i do tego czasu nie strzelaj ze sprzegla!!:) mi wlasnie sie wysral taki glosno wyjacy dyfer.

: pn 16 maja, 2011 08:04
autor: borimichal
ale jak sie wysrał?
zablokowało go?rozleciał sie?
Czy poprostu juz sie nie dało wytrzymac :P
U mnie juz kilka dyfrów poległo-tzn szpera caly czas trzymala,stukaniem sie nie przejmowałem tylko z tym wyciem sie juz jezdzic nie dało.

No wiec Roball moge smialo stwierdzic ze ta pompka jest nad wyraz i w gruncie rzeczy jest to tylko zbedny balast.
Egzemplarze s14a wypuszczane na rynek japonski wogole nie posiadały opcji chłodniczki i pompki dyfra(nie wiem jak jest z s13`stki jdm)

: pn 16 maja, 2011 09:31
autor: Binio_
Głośne wycie i walenie może też być efektem poluzowanego mocowania wałka atakującego trącego o szperę. U mnie tak było i wyżłobił ładne dołki ale żyje dalej i po skręceniu jest cisza

: pn 16 maja, 2011 18:34
autor: MiniMi
borimichal pisze: Czy poprostu juz sie nie dało wytrzymac :P
U mnie juz kilka dyfrów poległo-tzn szpera caly czas trzymala,stukaniem sie nie przejmowałem tylko z tym wyciem sie juz jezdzic nie dało.
No i co zrobiłeś zmieniłeś dyfer??
tak sobie myślę ile mój wytrzyma... Nawet przed spawaniem coś w nim strzelało :x

: pn 16 maja, 2011 20:14
autor: borimichal
dyfer ogolnie jest tak skonstruowany ze wytrzyma chyba wszystko,nie wiem co by sie tam miał urwac ukrecic zeby przestał działać(wieniec wyzebic?)
Jak sypnie sie jeden do tego stopnia ze nie da sie juz wytrzymac to wymieniam na nowy

: śr 18 maja, 2011 23:51
autor: dredman
roball pisze: Dyfer s14 i abs.
Żaden problem, wystarczy przełożyć wianek sygnałowy z s13.
A to sie podepne :) po wielu trudach modyfikacjach bez powodzenia zakladam dyfer z s14a z manuala z absem i... ktory to ten wianek sygnalowy bo pojecia nie mam ;/ a co do wtyczek to sa rozne czy tez trzeba jakos kabelki pozamieniac ? :>>>

: śr 18 maja, 2011 23:58
autor: skolimus
A z czym miałeś problem, że jednak od s14 zakładasz? mi się udało, obyło by się bez problemów za pierwszym razem gdybym wiedział to co teraz :). wtyczka zwykła dwa przewody, ja tego nie ruszałem bo wsadziłem z powrotem ten sam dyfer ale myślę, że musiałbyś rozebrać wałek atakujący bo to coś od AbSu siedzi tam z przodu.

: czw 19 maja, 2011 00:26
autor: roball
dredman pisze:
roball pisze: Dyfer s14 i abs.
Żaden problem, wystarczy przełożyć wianek sygnałowy z s13.
A to sie podepne :) po wielu trudach modyfikacjach bez powodzenia zakladam dyfer z s14a z manuala z absem i... ktory to ten wianek sygnalowy bo pojecia nie mam ;/ a co do wtyczek to sa rozne czy tez trzeba jakos kabelki pozamieniac ? :>>>
Szczerze mówiąc to nie pamiętam - 2x w życiu przekładałem ABS w dyfrze i po rozebraniu przodu było wiadomo co robić :). Czujnik z s14 jest inny (poza średnicą - na szczęście) dlatego trzeba zostawić ori z s13 - za to s13tkowy pasuje do obudowy dyfra s14 - stąd potrzeba przełożenia zębatki która daje sygnał.

Jak przód rozbierzesz to zrób fotki - duża szansa że sobie przypomnę ;)