Spiek 6-cio ramienny CA18DET

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Witam,
Ostatnio myślałem nad wyborem sprzęgła, bo pewnie w wakacje się rozsypie po moich kopniakach :D
Przyszedł mi do głowy pomysł, by wysłać tarcze sprzęgła do Radzika, by zrobił z niej 6-cio ramiennego spieka.
Jaki moment może przenieść seryjny docisk?
Narazie nie będę kombinował z mocą powyżej 200KM, więc chyba docisk seria powinien wytrzymać, przykładowo Exedy?
Co w ogóle myślicie o tym pomyśle, bo wydawać 2000 zł na ACT niemam zamiaru, a spiek będzie chyba odporny na kopniaki?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

z tego jakie kraza w necie opinie to Radzikowi jedno wyjdzie a inno nie :)
Do tej mocy spokojnie wystarczy dobre seryjne sprzeglo :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Exedy powinno wytrzymać więcej niż seryjny moment i tak chłopaki jeżdżą na taki mając po 250KM. Jedynie docisk możesz wysłać do przerobienia na mocniejszy.
rtuber
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1204
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 12:49
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

erison pisze:Jedynie docisk możesz wysłać do przerobienia na mocniejszy.
Bądź zrobić samemu. Ostatnio Borimichal wrzucał linki "how to" i po przeczytaniu nie wydaje się to wielką filozofią.
Obrazek
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Z dociskiem dobra, tylko, czy nie będę musiał dawać większej pompy sprzęgła?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

nie
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

W takim razie będzie można pomyśleć nad dociskiem :D
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

zestaw exedy + wzmocniony docisk daje radę przy 400+Nm
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Ile kosztowałoby wzmocnienie docisku, tak orientacyjnie?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Pojęcia nie mam, Mkx pakował u siebie, ale on jest nieaktywny na forum od dość dawna.
Zadzwoń do Radzikowskiego i się wszystkiego dowiesz - kilka takich docisków do s13 robił ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

MKx pisze:
dziubas pisze:jak do 200 to exedy ci wystarczy miałem takie w s13 210hp i zero slizgu
Dodam swoją opinię. Sprzęgło zaczęło u mnie ślizgać pewnego wieczoru. Kupiłem tarcze exedy, ale nie pomogło - znowu zaczęło poślizgiwać (miałem w tedy bodajże program na ~190-200KM).
Zdecydowałem się pójść jeden mały krok dalej - zostawiłem ową tarczę, a seryjny docisk wzmocniłem u pana radzikowskiego. Efekt - NIE DO UWIERZENIA - taki zestaw jeździ ze 2 lata u mnie i na mocach 240, 290 a teraz 330 +407 NM - trzyma jak niedźwiedź łososia. Koszta - nowa tarcza exedy ~200zł; radzikowski ~600zł. I ZAPOMINASZ że masz sprzęgło.

Odnosząc się bezpośrednio do dziubas'a - to zgodzę się, ale pod warunkiem że docisk jest w dobrym stanie (u mnie nie był).


sorry jak to kotlet odgrzany już nie świeży;)

ale bardzo wartościowy ;)
wtrącenie moderatora
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
gh
Stały gość
Stały gość
Posty: 414
Rejestracja: pt 16 sty, 2009 16:54
Lokalizacja: 3miasto

rtuber pisze:
erison pisze:Jedynie docisk możesz wysłać do przerobienia na mocniejszy.
Bądź zrobić samemu. Ostatnio Borimichal wrzucał linki "how to" i po przeczytaniu nie wydaje się to wielką filozofią.
szukam i szukam. chyba upośledzony jestem;) podrzuci ktoś ten link jak z dłubać ten docisk. Bo coś czuję, że jak wstawię wtryski 440 i przepływomierz Z32 + to co już zmotałem, to umrze sprzęgło. i to chyba tego samego dnia. ewentualnie ktoś się w spieki bawił na 300-320KM jaki spiek?
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

ja tez czekam na odpowiedz bo mnie to tez dotyczy...
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
djlasior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 168
Rejestracja: pt 23 lip, 2010 18:04
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=311951
prosze :D sam sie zastanawiam nad wzmocnieniem ale sam nie wiem
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Szukam alternatywy tzn. słoneczka mocniejszego niż seryjne aby zamienić bo szczerze nie do końca przekonuje mnie takie rozwiązanie. Może nie być zbyt trwałe.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”