ca18det jakie skrzynie plusy i minusy co zyskujemy co traci

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
somsiad511
Stały gość
Stały gość
Posty: 301
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 19:26
Lokalizacja: Gorzow.wlkp
Kontakt:

witam przymierzam sie do zmiany skrzyni bo seryjna z ca niedala rady moje pytanie brzmjak jest z przeniesieniem npedu co zysakmy a co stracimy
1 skrzyniaz 300zx bez turba
2 skrzynia z 300zx tt
3 skrzynia z rb20det
tel 511094691
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Z tego co mi wiadomo to 1 oraz 2 to to samo
3 to to samo co ca lub sr , juz nie pamietam dokladnie..

Najprosciej skrzynie z SRa wrzucic a jest wytrzymalsza niz CA

co sie dzialo z twoja skrzynia i co ja zabilo?
miales problem z szybka zmiana biego i wchodzily ze zgrzytem?
Awatar użytkownika
somsiad511
Stały gość
Stały gość
Posty: 301
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 19:26
Lokalizacja: Gorzow.wlkp
Kontakt:

wersja z tt i bez ma taka sama skrzynie przelozenia ?? w mojej klekly synchronizatory na 2,3,4 biegu 2.3 nieda rady wrzucic powyzej 4 tys obr a jeszcze maja dojsc sliki i strzaly ze sprzegla
Ostatnio zmieniony pn 31 paź, 2011 00:34 przez somsiad511, łącznie zmieniany 1 raz.
tel 511094691
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Z tego co mi wiadomo to to są te same skrzynie z NA i TT , mozliwe ze dyfrem sie roznily i tam było inne przelozenie.

No to u mnie w sumie to samo , problem z synchrem.
Skrzynia z SR ma 2 synchra i dlatego powinna jeszcze dawać radę a jest praktycznie P&P po zmianie dzwonu ze skrzyni CA :)
edek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 92
Rejestracja: śr 01 paź, 2008 12:34
Lokalizacja: słupca

z ka24 pasuje po zmianie dzwona
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

tylko z ka24e jest porównywalnej wytrzymalosci. rozwiazanie jak wyzej sr20det ze zmiana dzwona 2 synchro i jest mocna za 1 tys znajdziesz taka skrzynie. co do skrzyni z 300tki koszt jest duzo wyzszy chyba ze sie trafi po pieniadzach. ale ca nie wytwarza tyle mocy nawet po zdrowych modyfikacjach zeby pchac sie w skrzynie od 3-rzy setki co wiaze sie z modyfikacja walu napedowego...
Ostatnio zmieniony pn 31 paź, 2011 16:08 przez kamil 240, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Brutal
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 133
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 11:53
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Binio_ pisze: miales problem z szybka zmiana biego i wchodzily ze zgrzytem?
A tak odchodząc delikatnie od tematu możesz podpowiedzieć co może być przyczyną takich zgrzytów w skrzyni od CA? Bo u mnie przy szybkiej zmianie w okolicach odcięcia właśnie tak się zachowuje skrzynia.
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Ja tak żeby uzupełnić temat skrzyni od SR'a dodam że podwójne synchronizatory są tylko na 2 i 3 biegu... :wink: czyli na tych chyba najbardziej męczonych przez naszą społeczność :lol:
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Jak chcesz zmieniac skrzynie to tylko na taką z z32 albo rb25.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

ige pisze:Jak chcesz zmieniac skrzynie to tylko na taką z z32 albo rb25.
Kwestia wydania 1000zł ( skrzynia z SR ktora powinna dać rade ) lub 4000-5000 na taką która napewno da rade...

Brutal pisze:
Binio_ pisze: miales problem z szybka zmiana biego i wchodzily ze zgrzytem?
A tak odchodząc delikatnie od tematu możesz podpowiedzieć co może być przyczyną takich zgrzytów w skrzyni od CA? Bo u mnie przy szybkiej zmianie w okolicach odcięcia właśnie tak się zachowuje skrzynia.
Przyczyną jest jedno synchro w skrzyni CA
Ta skrzynia bardziej bedzie znosiła strzaly ze sprzegla niz takie szybkie zmiany biegóg ze zgrzytem , sprawdzone ;)
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Binio_ pisze:
ige pisze:Jak chcesz zmieniac skrzynie to tylko na taką z z32 albo rb25.
Kwestia wydania 1000zł ( skrzynia z SR ktora powinna dać rade ) lub 4000-5000 na taką która napewno da rade...
Binio skąd te ceny? :) 5000 za skrzynie z32? albo rb? Skrzynie z32 można przy dobrych wiatrach kupić za 1000zł a przy gorszych za 2-2,5 z pocałowaniem w ręke ale nie 5. Plus jeszcze mamy skrzynie z33 ktore sa wytrzymale i tanie.
Ostatnio zmieniony wt 01 lis, 2011 01:24 przez ige, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

a dla mnie dalej skrzynia z sr`a zniesie podobna chloste co skrzynia z CA-w sensie ich zmielenia.
bo co mi z tego ze ona ma po dwa synchronizatory jak sie w niej wszystko "zmieli"
dla tego tez sadze ze zmiana na skrzynie z SR`a wiekszego sensu niema
Ostatnio zmieniony wt 01 lis, 2011 12:22 przez borimichal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
somsiad511
Stały gość
Stały gość
Posty: 301
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 19:26
Lokalizacja: Gorzow.wlkp
Kontakt:

siemka skrzynia z sr20det wytrzyma moc 400 wgure i strzaly ze sprzegla i zmiane biegow przy minimum 7tys obr bo jak wytrzyma tto mi wystarczy jesli nie to lepiej dolozyc ale niewracac do tematu
tel 511094691
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

somsiad511 pisze:dolozyc ale niewracac do tematu
:above:
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Ige , dam Ci 2500 i wsadz mi skrzynie z z32 do mojego CA , OK ? :)

4000-5000zł napisalem dlatego ze skrzynia kosztuje właśnie 2-2,5 a reszta to na zrobienie plastra lub przerobienie dzwonu co tez jest pracochłonne i nie zawsze wszystko wyjdzie tak jak powinno oraz czesto kończy sie zmianą sprzęgła a to dodatkowe kolejne koszta.
Teraz już wiadomo jaśniej czemy takie koszta wychodzą...

Ze skrzynią z SR zmieniasz tylko dzwon i heja na drogę , powinno wytrzymac strzaly z 7000 i zmianę biegów przy 8000 co mam zamiar sprawdzić juz niebawem.

Co do mielenia to jej nie zmielisz tak łatwo , mielenie zazwyczaj wystepuje poprzez wbijanie biegów na siłe ze zgrzytem , co innego łamanie ale to 400km zniesie spokojnie , swiadczyc o tym mogą driftowozy 400-500km z SRami ktore w drifcie równiez kopią sprzegła i skrzynie zyją :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”