Rusze troche to forum bo umarło w tym roku
Zabieram się za moją drugą fairlady od strony technicznej .
Mam problem z dużymi wibracjami na 99% to od wału bo kiedyś w mojej 1 zetce tak miałem ,po wymianie podpory poprawiło się ale nigdy nie było idealnie . Nie ściągałem jeszcze nigdy wału ale czy jest jakaś kolejnośc zakładania albo jakieś markery ?
Podpora nie ma luzu jak jest na aucie ,ale jutro będę ściągał cały żeby zobaczyć co jest grane .
Wymieniany miałem silnik ze skrzynią i nie wiem czy coś fachowcy nie pochrzanili .
Czy jest dopuszczalny luz jak się obraca wałem ręcznie ?bo u mnie coś około paru mm z resztą w drugiej zetce jest podobnie ,nie jest na sztywno.
W serwisówce za wiele nie ma na ten temat.
Bicie/wibracje na chyba wale napędowym
Moderator: Moderator
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
U mnie tez bije jak glupie przy predkosci ok 40mil,auto podniesione i bez koł sprawdzane na biegu, zreszta podczas jazdy to samo.
Z tego co wyczytalem to sa 2 mozliwosci:
1) zle wywazonekoła/brak pierscieni centrujacych
2) wybita guma w miejscu łaczenia wału
Z tego co wyczytalem to sa 2 mozliwosci:
1) zle wywazonekoła/brak pierscieni centrujacych
2) wybita guma w miejscu łaczenia wału
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
koła niewyważone to inaczej biją , tutaj cała buda drży , ale jak całkowicie pozbyc sie tego ...?
Może wyważyc wał jeszcze bo podpore mam nową i czeka na montaż .
W drugiej zetce nie mam problemu z tym od zakupu ale jak dłużej postoi to czasem są wibracje nie wiem czemu , potem przechodzi . Tak samo jak sie porobi bączki
Może wyważyc wał jeszcze bo podpore mam nową i czeka na montaż .
W drugiej zetce nie mam problemu z tym od zakupu ale jak dłużej postoi to czasem są wibracje nie wiem czemu , potem przechodzi . Tak samo jak sie porobi bączki
Ostatnio zmieniony pn 11 mar, 2013 21:12 przez SZAFA, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierwsze co sprawdz to co pisze kolega wyżej czyli wyważenie kół pierscienie centrujące
Sprawdz tez osacdzenie wału przy skrzyni na wieloklinie i przy moscie tylnym może coś na kołnieżu nie siedzi dobrze pozatym posprawdz krzyżak czy nie ma zbyt dłużego luzu
A to sie dzieje tylko przy przyśpieszniu (jak są naprężenia ) czy cały czas jednostajne drgania ??
Sprawdz tez osacdzenie wału przy skrzyni na wieloklinie i przy moscie tylnym może coś na kołnieżu nie siedzi dobrze pozatym posprawdz krzyżak czy nie ma zbyt dłużego luzu
A to sie dzieje tylko przy przyśpieszniu (jak są naprężenia ) czy cały czas jednostajne drgania ??
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Ja pozbede sie tego tak ze zaloze jedno czesciowy wał i tyle, a teraz musze z tym życ
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Na wale znalazłem dwie dupne białe fabryczne kropki na 1 i na drugiej połówce . Jak był na samochodzie to nie były w jednej linii . Dodatkowo na krzyżakach było coś namalowane i też się nie zgrywało . Podejrzewam ,że przy montażu ktoś to olał ,mam nadzieje ,że to w tym będzie cały haczyk bo podpora nie jest zła ,guma w ładnym stanie i jest lekki luz poprzeczny ale to chyba dopuszczalne.
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
no jak wal sie rozklada na 2 części to MUSISZ go złozyc tak samo, on byl wywazany jako jedna całość i taki musi byc.
U mnie wał nie byl rozkladany na pół nigdy a i tak wibruje mi auto jak powalone jak dobijam do ok 50mil, a potem wibracje znikaja (albo jestem tak przejety zapieprzaniem ze nie zwracam na to uwagi ) .
U mnie wał nie byl rozkladany na pół nigdy a i tak wibruje mi auto jak powalone jak dobijam do ok 50mil, a potem wibracje znikaja (albo jestem tak przejety zapieprzaniem ze nie zwracam na to uwagi ) .
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Podpora wału wymieniona na nówkę ale stara była w dobrym stanie bo ma taki sam minimalny luz na łożysku . Połówki złożone wg znaków no i ktoś popełnił błąd nie dając podkładek dystansowych pod podporę wału tylko stwierdził ,że to zwykłe podkładki pod te dwie śruby mocujące . Wtedy cały środek wału idzie w dół o około 5 mm . Tak jest w serwisówce z resztą. Teraz tylko test ale śnieg kurka sypie ...
Z resztą na przyszłość zamówie aluminiowy wał i podobno jest po problemie ,żadnych wibracji.
Z resztą na przyszłość zamówie aluminiowy wał i podobno jest po problemie ,żadnych wibracji.
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Err to tam są jakieś podkładki ? Ops
EDIT: ale jaja, faktycznie są, sprawdziłem w manualu
EDIT: ale jaja, faktycznie są, sprawdziłem w manualu
Ostatnio zmieniony wt 12 mar, 2013 23:40 przez Draxan, łącznie zmieniany 2 razy.
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
dowiem sie czy bedzie u mnie roznica, wlasnie sobie zalatwilem takie i jak nie bedzie minus milion stopni w weekend to zamontuje to tak jak powinno byc, auto i tak mam podniesione .
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
No i hula pięknie jak ręką odjął , jechałem co prawda tylko 100/h ale zero wibracji .
Myśle że tutaj będzie też haczyk z podkłądkami ,a po 2 to źle złożone połówki .
Dzięki tym podkładką podpora idealnie leży w środku ,a w starej troche mi się guma przez to zdeformowała
K. mać warsztat znany ,robią od 20 lat ,a o takim czymś zapomnieli
Myśle że tutaj będzie też haczyk z podkłądkami ,a po 2 to źle złożone połówki .
Dzięki tym podkładką podpora idealnie leży w środku ,a w starej troche mi się guma przez to zdeformowała
K. mać warsztat znany ,robią od 20 lat ,a o takim czymś zapomnieli
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Mam nadzieje ze u mnie podkladki zniweluja te vibracje, albo chociaz je troche zmniejsza... Narazie na na nowy 1dno czesciowy wał to mnie nie stac .
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink