Bicie/wibracje na chyba wale napędowym

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

Rusze troche to forum bo umarło w tym roku :)

Zabieram się za moją drugą fairlady od strony technicznej .
Mam problem z dużymi wibracjami na 99% to od wału bo kiedyś w mojej 1 zetce tak miałem ,po wymianie podpory poprawiło się ale nigdy nie było idealnie . Nie ściągałem jeszcze nigdy wału ale czy jest jakaś kolejnośc zakładania albo jakieś markery ?
Podpora nie ma luzu jak jest na aucie ,ale jutro będę ściągał cały żeby zobaczyć co jest grane .
Wymieniany miałem silnik ze skrzynią i nie wiem czy coś fachowcy nie pochrzanili .
Czy jest dopuszczalny luz jak się obraca wałem ręcznie ?bo u mnie coś około paru mm z resztą w drugiej zetce jest podobnie ,nie jest na sztywno.

W serwisówce za wiele nie ma na ten temat.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

U mnie tez bije jak glupie przy predkosci ok 40mil,auto podniesione i bez koł sprawdzane na biegu, zreszta podczas jazdy to samo.
Z tego co wyczytalem to sa 2 mozliwosci:
1) zle wywazonekoła/brak pierscieni centrujacych
2) wybita guma w miejscu łaczenia wału
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

koła niewyważone to inaczej biją , tutaj cała buda drży , ale jak całkowicie pozbyc sie tego ...?
Może wyważyc wał jeszcze bo podpore mam nową i czeka na montaż .
W drugiej zetce nie mam problemu z tym od zakupu ale jak dłużej postoi to czasem są wibracje nie wiem czemu , potem przechodzi . Tak samo jak sie porobi bączki :)
Ostatnio zmieniony pn 11 mar, 2013 21:12 przez SZAFA, łącznie zmieniany 1 raz.
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Pierwsze co sprawdz to co pisze kolega wyżej czyli wyważenie kół pierscienie centrujące
Sprawdz tez osacdzenie wału przy skrzyni na wieloklinie i przy moscie tylnym może coś na kołnieżu nie siedzi dobrze pozatym posprawdz krzyżak czy nie ma zbyt dłużego luzu
A to sie dzieje tylko przy przyśpieszniu (jak są naprężenia ) czy cały czas jednostajne drgania ??
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Ja pozbede sie tego tak ze zaloze jedno czesciowy wał i tyle, a teraz musze z tym życ :D ;)
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

Felgi są seryjne i są prościutkie ale jak koła są niewyważone to inaczej bije i przy wyższych pr. A tutaj już od 50/h i nasila się
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

Na wale znalazłem dwie dupne białe fabryczne kropki na 1 i na drugiej połówce . Jak był na samochodzie to nie były w jednej linii . Dodatkowo na krzyżakach było coś namalowane i też się nie zgrywało . Podejrzewam ,że przy montażu ktoś to olał ,mam nadzieje ,że to w tym będzie cały haczyk bo podpora nie jest zła ,guma w ładnym stanie i jest lekki luz poprzeczny ale to chyba dopuszczalne.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

no jak wal sie rozklada na 2 części to MUSISZ go złozyc tak samo, on byl wywazany jako jedna całość i taki musi byc.
U mnie wał nie byl rozkladany na pół nigdy a i tak wibruje mi auto jak powalone jak dobijam do ok 50mil, a potem wibracje znikaja (albo jestem tak przejety zapieprzaniem ze nie zwracam na to uwagi :P :D ) .
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

Podpora wału wymieniona na nówkę ale stara była w dobrym stanie bo ma taki sam minimalny luz na łożysku . Połówki złożone wg znaków no i ktoś popełnił błąd nie dając podkładek dystansowych pod podporę wału tylko stwierdził ,że to zwykłe podkładki pod te dwie śruby mocujące :o . Wtedy cały środek wału idzie w dół o około 5 mm . Tak jest w serwisówce z resztą. Teraz tylko test ale śnieg kurka sypie ... :)
Z resztą na przyszłość zamówie aluminiowy wał i podobno jest po problemie ,żadnych wibracji.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Err to tam są jakieś podkładki :P :D ? Ops :P

EDIT: ale jaja, faktycznie są, sprawdziłem w manualu :alientwo:
Ostatnio zmieniony wt 12 mar, 2013 23:40 przez Draxan, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

hehe , pewnie większośc nie wie po co to jest bo olewa manuale ale nie wiem czy mają jakieś wieksze znaczenie .
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

dowiem sie czy bedzie u mnie roznica, wlasnie sobie zalatwilem takie i jak nie bedzie minus milion stopni w weekend to zamontuje to tak jak powinno byc, auto i tak mam podniesione :) .
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

No i hula pięknie jak ręką odjął , jechałem co prawda tylko 100/h ale zero wibracji .
Myśle że tutaj będzie też haczyk z podkłądkami ,a po 2 to źle złożone połówki .
Dzięki tym podkładką podpora idealnie leży w środku ,a w starej troche mi się guma przez to zdeformowała :x
K. mać warsztat znany ,robią od 20 lat ,a o takim czymś zapomnieli :)
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Mam nadzieje ze u mnie podkladki zniweluja te vibracje, albo chociaz je troche zmniejsza... Narazie na na nowy 1dno czesciowy wał to mnie nie stac :/ .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”