Spawany dyferencjał a szybka jazda?

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Siema,

Pytanko mam takie. Moja S13 służy mi jako daily/street, ale nie ukrywam że chętnie też czasem polatałbym bokiem w czym na pewno pomaga zaspawany dyfer...

...do rzeczy, lubię też czasem pojeździć szybciej po krętej drodze, może wypadłbym tez kiedyś na tor niekoniecznie na trening driftu. Jak podczas takiej i codziennej jazdy po bułki spisuje się eszpera? Przeszkadza mocno, jest duże ryzyko wpadnięcia w niechciany poślizg? No i jak z jazda np. po autostradzie (mam na mysli oczywiście długie łuki w których jedzie się z prędkościami mocno przekraczającymi 100kmh)?

Wiem że najlepszym wyjściem byłby dyfer z jakiegoś s14, ale niestety nie mam w tej chwili piniędzy na takie zabawy :/
Ostatnio zmieniony sob 11 lip, 2015 17:09 przez Sykopson, łącznie zmieniany 1 raz.
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
karols
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 204
Rejestracja: pt 21 mar, 2014 10:13
Lokalizacja: Warszawa

Jak pojeździsz chwilę to wyczujesz jak szybko możesz robić dany zakręt. Ja na oponach typu śmietnik leciłem kiedyś winkiel stówką na wilgotnej trasie i musiałem załorzyć kontrę, ale przez 95% czasu był totalny luz :)
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Ogolnie to eszpera najbardziej przeszkadza przy malej predkosci parkingowej i ciasnych zakretach,
Nieporzadanych bokow nie mialem, przedzial predkosci rozny z autostradowym wlacznie,
Wydaje mi sie ze jest to lepsze niz otwarty dyfer bo zawsze mamy stały rozklad mocy na kola,
Pomysl co sie bedzie dzialo przy otwartym dyfrze jak ci jedne kolo zlapie aquaplaning przy duzej predkosci ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

To że z małymi prędkościami są problemy to słyszałem, a wgl. to jakie konkretnie oprócz tego że trzeba więcej gazu przy zawracaniu, czy na parkingach? :P .
Wiem też że szybciej się opony zużywają.
Jak z jazda zimą?

Powiedzcie mi jeszcze bo w sumie to mam dwa dyfry więc zawsze mozna wrócić do otwartego ile mniej wiecej roboty jest z podmianką dyfra? Rozebrałem prawie całe s13 ale dyfra ściągać jeszcze nie miałem okazji :P . Ewentualnie razem z oponami będę dyfer zmieniał na zimę xD
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
luk
Stały gość
Stały gość
Posty: 206
Rejestracja: czw 10 wrz, 2009 17:50
Lokalizacja: Węgierska Górka

Po prosto przy manewrach parkingowych koło przeskakuje i ludzie się głupio patrzą :)
Przy większych prędkościach nawet nie poczujesz że jest spaw
Jazda zimą z eszperą zdecydowanie na +
Wymiana dyfra w warunkach polowych to jakieś 20min
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Ok, to chyba sobie sprawie spaw :)
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Ja w badass'ie mam cały czas dyfer ze skyline, niespawany ;)
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Ciasne parkowanie na spawie = troche więcej gazu + przeskakujące koła i dziwne spojrzenia przechodniów. Przy prędkościach powyżej 40 km /h i nawet ciasnych zakrętach nie czuć w ogóle tego że się ma spaw :)
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Doklandie jak panowie wyzej :D
Problemow nie ma, tylko same plusy hehe
Mitow jest miliony ad jazdy na e-szperze ale to mity bo Ci co pisza to tylko teoria nic wiecej
Poza popisywaniem opon przy parkowaniu to dla mnie bez roznicy :)
A opony szybciej sie scieraja od upalania niz od samej szpery ;)
Spawaj i sie nie zastaanwiaj nawet
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Binio_ pisze:Ja w badass'ie mam cały czas dyfer ze skyline, niespawany ;)
A tam nie było szpery seryjnej?
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Tylko nie parkuj nigdy na ładnym, świeżo skoszonym trawniku na działce u swoich znajomych, chyba że na wprost :wink:
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Sykopson pisze:
Binio_ pisze:Ja w badass'ie mam cały czas dyfer ze skyline, niespawany ;)
A tam nie było szpery seryjnej?
jest na okolo 30%
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Andy pisze:
Sykopson pisze:
Binio_ pisze:Ja w badass'ie mam cały czas dyfer ze skyline, niespawany ;)
A tam nie było szpery seryjnej?
jest na okolo 30%
No i takie rozwiązanie by mnie najbardziej satysfakcjonowało, ale $ :(
S13 CA18DET
JapanizeD
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Troszkę więcej podsterowności na początku zakrętu będzie na niskich prędkościach praktycznie nie wyczuwalne. Po deszczu będzie łatwiej wpadał w poślizg, a w zimę syte boki będzie robił ale troszkę łatwej do skontrolowania także jako tako się wyrówna :)

manewrowanie wozu ręcznie na spawańcu to koszmar :D
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
kacus13
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 539
Rejestracja: pn 07 sty, 2013 20:23
Lokalizacja: Opole

ja od siebie dodam ze jak ci auto nawali i chcesz przepchac gdzies z zakrecaniem to koszmar :lol:
podczas jazdy nieodczowalne zbytnio jezdzi sie jak gokardem :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”