Witam,
proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
W Nissanie 200sx s13 robiłem swap z automatu na ręczna skrzynie. Po wymianie pojawiły się wibracje skrzyni i silnika, które przenoszą się na całą karoserie. Wibracje są podczas jazdy jak i na luzie i wzrastają z prędkością obrotów silnika.
Przeczytałem kilka tematów i myślałem, że może to być wina przelotowego wydechu, ale to już wykluczyłem.
Skrzynia była kupiona na Allegro zamach oraz kilka części od członków forum. Nowy jest wysprzęglik, pompa hamulcowa, tulejka OEM.
Zastanawiam się czy może koło zamachowe jest uszkodzone, źle założone, lub nie wyważone ?
Czy może być to wina skrzyni biegów?
Wibracje samochodu po zmianie skrzyni AT na MT
Moderator: Moderator
Miałem to samo zamach mi się odkrecil!!!!
Musisz mieć ori śruby do zamachu długie i najlepiej je wkleić
Musisz mieć ori śruby do zamachu długie i najlepiej je wkleić
Dzisiaj sprawdziłem jak jest zamontowane koło zamachowe i wszystko było poprawnie. Znaki się pokrywają, śruby co prawda nie są oryginalne, ale trzymają i był nałożony klej. Skręciliśmy wszystko z powrotem i nic się nie zmieniło Poduszki zamontowane poprawnie, nie wyglądają na uszkodzone - guma gruba i elastyczna.
Może koło zamachowe należy wyważyć ?? Kupiłem je na forum i nie wiem może jest złe, chociaż nie wygląda na uszkodzone.
Może mieć wpływ komputer sterujący silnikiem, którego nie wymieniałem i jest z automatu ?
Jakieś inne pomysły ?
Może koło zamachowe należy wyważyć ?? Kupiłem je na forum i nie wiem może jest złe, chociaż nie wygląda na uszkodzone.
Może mieć wpływ komputer sterujący silnikiem, którego nie wymieniałem i jest z automatu ?
Jakieś inne pomysły ?
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Dobrze Wam sie dzwon zszedł? Są tulejki centrujace w dzwonie skrzyni(w miejscu na śruby), a jeszcze wazniejsze czy nie zostały po dwie w bloku i skrzyni? Poduszka skrzyni ok? Może warto sprawdzić jeszcze luz na wałku skrzyni?
Ostatnio zmieniony ndz 27 wrz, 2015 09:55 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzwon zszedł się dobrze. Tak mi się do tej pory wydawało. W pierwszej chwili nie wiedziałem o co chodzi z tymi tulejkami, bo ich przy skrzyni nie widziałem Teraz po obejrzeniu kilku zdjęć jestem prawie pewny, że ich nie było Ile ich powinno być i w których miejscach ? Aż tak są ważne ?Dobrze Wam sie dzwon zszedł? Są tulejki centrujace w dzwonie skrzyni(w miejscu na śruby), a jeszcze wazniejsze czy nie zostały po dwie w bloku i skrzyni? Poduszka skrzyni ok? Może warto sprawdzić jeszcze luz na wałku skrzyni?
Z wałem nic nie robiłem i miałem się ku niemu skłaniać, tylko teraz się dowiedziałem o tulejkach...
Tulejki sa dwie po jednej na strone w miejscu gdzie otwor jest wiekszy niz pozostale,
Sprawdzaliscie tulejke w wale korbowym, bo tam jest osadzony walek ze skrzyni,
Jak bedziecie mieli skrzynie luzem to poruszaj sobie walkim z wieloklinem gora dol,
Bez dobrego podparcia na koncu moze sie szybko skrzynia rozleciec
Sprawdzaliscie tulejke w wale korbowym, bo tam jest osadzony walek ze skrzyni,
Jak bedziecie mieli skrzynie luzem to poruszaj sobie walkim z wieloklinem gora dol,
Bez dobrego podparcia na koncu moze sie szybko skrzynia rozleciec
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Tulejka w wale korbowym jest nowa kupiona w salonie Nissana. Wałkiem z wieloklinem ruszałem i jest na nim luz jak się ściągnie skrzynie. Ale po to jest ta tulejka, żeby ten luz zniwelować tak?
Czy założenie skrzyni bez tych tulejek w dzwonie może powodować, że skrzynia jest źle ułożona ?
Nie jestem pewny skrzyni biegów do końca. Kupiłem ją na Allegro i słychać ją na niektórych biegach, słabiej lub mocniej. Może w niej wałek powoduje te wibracje ?
Czy założenie skrzyni bez tych tulejek w dzwonie może powodować, że skrzynia jest źle ułożona ?
Nie jestem pewny skrzyni biegów do końca. Kupiłem ją na Allegro i słychać ją na niektórych biegach, słabiej lub mocniej. Może w niej wałek powoduje te wibracje ?
- nerka
- Coś już wiem
- Posty: 191
- Rejestracja: sob 07 paź, 2006 09:20
- Lokalizacja: solec kujawski
- Kontakt:
ostatnio miałem podejrzaną skrzynie niby wszystko ok biegi wchodzą ale przy dodawaniu gazu rzucało nią myślałem ze poducha skrzyni albo sinika okazało się że skrzynia do wyrzucenia zgubiłem piąty bieg a potem do Torunia na wstecznym dojechałem po założeniu drugiej dobrej wszystko ustało zero drgań