Wibracje samochodu po zmianie skrzyni AT na MT
Moderator: Moderator
Te tulejki w bloku skrzyni są ważne !! Znam przypadek gdzie gościu po znikomym przebiegu uwalal nowe tarcze sprzęgła (sprężynki wypadały) winne okazały się te tulejki.
Cały czas główkuje nad tym tematem...
Mi się wydawało, że tych tulejek nie było, ale pytałem o to ojca (mechanika) z którym razem działamy przy samochodzie i mówi, że były.
Ja już byłem przekonany, że skrzynie trzeba szukać,a on mi mówi że to nie skrzynia
Teraz się zastanawiam nad silnikiem. Może to one generuje te wibracje ?
Mi się wydawało, że tych tulejek nie było, ale pytałem o to ojca (mechanika) z którym razem działamy przy samochodzie i mówi, że były.
Ja już byłem przekonany, że skrzynie trzeba szukać,a on mi mówi że to nie skrzynia
Teraz się zastanawiam nad silnikiem. Może to one generuje te wibracje ?
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Jakie masz wgl obroty na jałowym? Nie przygasa nic nie jest zalany?
Ja bym zrzucil jeszcze raz skrzynie i oddał zamach do wyważenia, ewentualnie podrzucic drugi z innego auta. Skoro na automacie bylo ok, a na manualu jest zle i czuc, ze drgania wzrastaja przy wzroscie obrotów to raczej tutaj musi byc wina.
Tulejki w bloku raczej zostały na miejscu, one tak lekko nie wychodza. u mnie przy automatycznej krzyni byly, zostaly w bloku i oczywiscie pasowaly do manualnej skrzyni.
Tulejki w bloku raczej zostały na miejscu, one tak lekko nie wychodza. u mnie przy automatycznej krzyni byly, zostaly w bloku i oczywiscie pasowaly do manualnej skrzyni.
z tymi tulejkami to jest roznie, przerabialem juz kilka skrzyn i kilka blokow i jest loteria, czasem zostaja w bloku, a czasem w skrzyni albo 50/50
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Obroty na jałowym sa równo 900 obr/min. Nic nie przygasa. Silnik chodzi równo, tylko te wibracjeJakie masz wgl obroty na jałowym? Nie przygasa nic nie jest zalany?
Jutro znowu zabieram się za rozbieranie...
Aktualizacja....
Po zdjęciu skrzyni postanowiłem wysłać zamach razem z dociskiem do wyważenia.
Pan Otoczak wykonał robotę i mogłem wszystko zamontować.
W międzyczasie kupiłem inną skrzynię biegów. Niestety skrzynia nic nie warta ( huczy i nie wchodzi piątka), ale mogłem sprawdzić czy jest jakaś różnica.
Okazało się, że problem nadal występuje.
Choć teraz jestem prawie pewny, że nie jest to wina przeniesienia napędu.
Zastanawiam się czy komputer może mieć jakiś wpływ (został od skrzyni automatycznej) chociaż przeglądając tematy o przekładce nie powinien.
Może przy wkładaniu silnika po remoncie ułożył się źle na poduszkach ?
Może panewki mają jakiś wpływ na generowanie wibracji.
Generalnie silnik chodzi równo, obroty są normalne, żadnych niepokojących objawów po za wibracjami o wysokiej częstotliwości.
Nakręciłem film z pracy silnika i generowanych wibracji.
Nie widać ich za bardzo, ale słychać jak wszystko rezonuje.
Sprzęgło na początku filmu jest wciśnięte, po głębokim oddechu puszczam i słychać w akcji wałek w skrzyni biegów.
Link https://www.youtube.com/watch?v=_ycvl-L ... e=youtu.be
Po zdjęciu skrzyni postanowiłem wysłać zamach razem z dociskiem do wyważenia.
Pan Otoczak wykonał robotę i mogłem wszystko zamontować.
W międzyczasie kupiłem inną skrzynię biegów. Niestety skrzynia nic nie warta ( huczy i nie wchodzi piątka), ale mogłem sprawdzić czy jest jakaś różnica.
Okazało się, że problem nadal występuje.
Choć teraz jestem prawie pewny, że nie jest to wina przeniesienia napędu.
Zastanawiam się czy komputer może mieć jakiś wpływ (został od skrzyni automatycznej) chociaż przeglądając tematy o przekładce nie powinien.
Może przy wkładaniu silnika po remoncie ułożył się źle na poduszkach ?
Może panewki mają jakiś wpływ na generowanie wibracji.
Generalnie silnik chodzi równo, obroty są normalne, żadnych niepokojących objawów po za wibracjami o wysokiej częstotliwości.
Nakręciłem film z pracy silnika i generowanych wibracji.
Nie widać ich za bardzo, ale słychać jak wszystko rezonuje.
Sprzęgło na początku filmu jest wciśnięte, po głębokim oddechu puszczam i słychać w akcji wałek w skrzyni biegów.
Link https://www.youtube.com/watch?v=_ycvl-L ... e=youtu.be
Wydech jest przelotowy na dwóch tłumikach. Był już zdejmowany kilka razy i było sprawdzane bez wydechu. Wydech już wykluczyłem, tak samo skrzynię. Na razie czekam na kompa od silnika z maualem, żeby podmienić i będę sprawdzał czy ma to jakieś znaczenie.
Czy po wciśnięciu sprzęgła na postoju nadal występują wibracje ?
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Ja bym sprawdził przylgnie wał- koło zamachowe- czy cos tam nie podeszło, a potem test zamachu z dociskiem ale bez tarczy sprzegłowej.
dużo zabawy, ale będzie wiadomo czy problem wywołany skrzynią czy silnikiem
dużo zabawy, ale będzie wiadomo czy problem wywołany skrzynią czy silnikiem
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
a umiesz tak szybko korbą kręcić żeby odpalić bez zamachu?Morton;] pisze:a nie odpalałaś silnika jak miałeś wyjęta skrzynie i zamach żeby sprawdzić czy dalej są wibracje?
Poszukuję...