Zgrzytanie przy zmianie na 3 bieg

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Lucek
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: ndz 07 lut, 2016 21:02
Lokalizacja: Skara

Witam, nie wiem czy w wlasicwym miejscu pisze, jak nie to prosze mnie wypierdzielic do wlasciwego dzialu .
Otoz kiedy jade normalnie spokojnie 3 wchodzi ladnie gladko bez problemow, ale kiedy tylko mocniej sie pocisnie turbo wystarczy ze dmuchnie, to jak chce przelaczyc na 3 robi sie dentysta, czasami latwiej wchodzi czasami gorzej a raz na jakis czas w ogole tragedia. Dodam tylko ze na wszystkich innych biega wszystko wchodzi ladnie bez roznicy czy sie jedzie spokojnie czy mu sie daje, ktos cos wie dlaczego tylko na 3 ?


PS sorry ze bez Polskich znakow, ale nie mieszkam w Polsce

edit: przenioslem temat do wlasciwego dzialu i poprawilem tytul, zeby inni tez mogli zrozumiec o co chodzi ;)
Ostatnio zmieniony pn 11 kwie, 2016 21:14 przez Lucek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Zapewne winne jest padnięte synchro 3 biegu
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

tak jak wyzej, zazwyczaj padaja synchronizatory dla 2 lub 3 biegu,
wysluzona skrzynia plus zmiany biegow z 2 na 3 przy pelnym ogniu i pozniej tak sie robi :/
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Lucek
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: ndz 07 lut, 2016 21:02
Lokalizacja: Skara

Zabic poprzedniego wlasciciela :-x . Da sie z tym jakos jezdzic, zeby przezyl przynajmniej ten sezon ? jedynie nie dawac mu z 2 na 3?... rozumiem ze niby da sie to wymienic ale jest w .... roboty przy tym prasa itp potrzebna ? oplaca sie to robic czy latwiej cala skrzynie kombinowac ?. Moze tez byc opcja zeby olej wymienic w skrzyni albo ze jest za malo ?
No tak auto nowe nie jest mialo tez nie jednego wlasiciela. A co niby mozna zrobic na to jak poprzedni wlasiciele dbali :roll: :roll:
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

będziesz startował na ćwiare albo boooka robił to też ci zgrzytnie i później następny będzie na ciebie marudził...
Nie ma co wzdychać tylko kupić drugą skrzynie i podmienić
Poszukuję...
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Synchro w aso koło 600~700 używka koło 300.
Rachunek prosty :)
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Nie ma co narzekać na poprzednich właścicieli, skrzynie nie słyną z pancerności.
Najszybciej padają synchronizatory 2 biegu, później 3 jeśli ktoś szybko jeździ - to normalne.

Problem w tym że kupić DOBRĄ używaną skrzynię tez jest ciężko ale z rachunku wychodzi że lepiej takiej poszukać.

Co do jazdy - jasne że da się z tym jeździć, może jeszcze kilka lat prześmigać o ile nie będziesz wbijał tego 3 biegu na chama. Jak będziesz wrzucał na siłę i za każdym razem ostro ze zgrzytem to kilka - kilkanaście takich zmian i padnie 3 bieg całkowicie
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

moze nie padnie tak odrazu, ale zanim sie to stanie kazda, ale to kazda zmiana bedzie ze zgrzytem nawet na minimalnych obrotach - mialem tak ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

A ja nie, jak zgrzytała tylko przy dynamicznej zmianie biegów, przy ogniu a bieg trzeba było zapiąc w taki a nie inny sposób, to zdarzało się że skrzynia padała bardzo szybko bez etapu przejściowego zgrzytania nawet na wolnych obrotach
Lucek
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: ndz 07 lut, 2016 21:02
Lokalizacja: Skara

Witojcie. Czyli jak bede jezdzic spokojnie( albo zmieniac z 2 na 4 :lol: ) nie dawac mu w pi.. na 3 to powinno jeszcze ten sezon przelatac ? teoretycznie powinnien?. A wymiana samego synchronizatora raczej nei warta gra swieczki? lepiej wymienic calosc zwlaszcza ze nigdy nie mialem docyzcienia z skrzynia biegow.
I jeszcze pytanie jak rozpoznac ze skrzynia jest w miare zdrowa czy jak jest juz wyjeta nei ma mozliwosci ocenianie jak sie ma ? i czy sa w Polsce w ogole skrzynie ktore mozna znlezc ktore jeszcze troche wytrzymaja?. Sprzeglo bylo wymienione wczesniej a skrzynia kwiczy..
Nie mieszkam w Polsce i sie tak zastanawiam cyz lepiej sie oplaca szukac w Polsce czy tutaj gdzie jestem w Szwecji.
Pozdro
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Jak spokojnie zapniesz tą 3 to możesz na niej jeździć ile chcesz, chodzi o moment jej zapinania czy to z 2 czy redukując z 4 by robić to opanowanie.

Po skrzyni leżącej na palecie czy na stole nie rozpoznasz czy jest ok czy nie jest ok, poprostu trzeba kupić z pewnego źródła
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”