Strona 1 z 1

Zgrzytanie przy zmianie na 3 bieg

: pn 11 kwie, 2016 19:48
autor: Lucek
Witam, nie wiem czy w wlasicwym miejscu pisze, jak nie to prosze mnie wypierdzielic do wlasciwego dzialu .
Otoz kiedy jade normalnie spokojnie 3 wchodzi ladnie gladko bez problemow, ale kiedy tylko mocniej sie pocisnie turbo wystarczy ze dmuchnie, to jak chce przelaczyc na 3 robi sie dentysta, czasami latwiej wchodzi czasami gorzej a raz na jakis czas w ogole tragedia. Dodam tylko ze na wszystkich innych biega wszystko wchodzi ladnie bez roznicy czy sie jedzie spokojnie czy mu sie daje, ktos cos wie dlaczego tylko na 3 ?


PS sorry ze bez Polskich znakow, ale nie mieszkam w Polsce

edit: przenioslem temat do wlasciwego dzialu i poprawilem tytul, zeby inni tez mogli zrozumiec o co chodzi ;)

: pn 11 kwie, 2016 20:04
autor: Binio_
Zapewne winne jest padnięte synchro 3 biegu

: pn 11 kwie, 2016 21:09
autor: szaman
tak jak wyzej, zazwyczaj padaja synchronizatory dla 2 lub 3 biegu,
wysluzona skrzynia plus zmiany biegow z 2 na 3 przy pelnym ogniu i pozniej tak sie robi :/

: pn 11 kwie, 2016 21:23
autor: Lucek
Zabic poprzedniego wlasciciela :-x . Da sie z tym jakos jezdzic, zeby przezyl przynajmniej ten sezon ? jedynie nie dawac mu z 2 na 3?... rozumiem ze niby da sie to wymienic ale jest w .... roboty przy tym prasa itp potrzebna ? oplaca sie to robic czy latwiej cala skrzynie kombinowac ?. Moze tez byc opcja zeby olej wymienic w skrzyni albo ze jest za malo ?
No tak auto nowe nie jest mialo tez nie jednego wlasiciela. A co niby mozna zrobic na to jak poprzedni wlasiciele dbali :roll: :roll:

: pn 11 kwie, 2016 21:46
autor: Saqu
będziesz startował na ćwiare albo boooka robił to też ci zgrzytnie i później następny będzie na ciebie marudził...
Nie ma co wzdychać tylko kupić drugą skrzynie i podmienić

: pn 11 kwie, 2016 21:52
autor: Tomek89
Synchro w aso koło 600~700 używka koło 300.
Rachunek prosty :)

: wt 12 kwie, 2016 11:03
autor: Binio_
Nie ma co narzekać na poprzednich właścicieli, skrzynie nie słyną z pancerności.
Najszybciej padają synchronizatory 2 biegu, później 3 jeśli ktoś szybko jeździ - to normalne.

Problem w tym że kupić DOBRĄ używaną skrzynię tez jest ciężko ale z rachunku wychodzi że lepiej takiej poszukać.

Co do jazdy - jasne że da się z tym jeździć, może jeszcze kilka lat prześmigać o ile nie będziesz wbijał tego 3 biegu na chama. Jak będziesz wrzucał na siłę i za każdym razem ostro ze zgrzytem to kilka - kilkanaście takich zmian i padnie 3 bieg całkowicie

: wt 12 kwie, 2016 12:05
autor: szaman
moze nie padnie tak odrazu, ale zanim sie to stanie kazda, ale to kazda zmiana bedzie ze zgrzytem nawet na minimalnych obrotach - mialem tak ;)

: wt 12 kwie, 2016 13:48
autor: Binio_
A ja nie, jak zgrzytała tylko przy dynamicznej zmianie biegów, przy ogniu a bieg trzeba było zapiąc w taki a nie inny sposób, to zdarzało się że skrzynia padała bardzo szybko bez etapu przejściowego zgrzytania nawet na wolnych obrotach

: wt 12 kwie, 2016 20:30
autor: Lucek
Witojcie. Czyli jak bede jezdzic spokojnie( albo zmieniac z 2 na 4 :lol: ) nie dawac mu w pi.. na 3 to powinno jeszcze ten sezon przelatac ? teoretycznie powinnien?. A wymiana samego synchronizatora raczej nei warta gra swieczki? lepiej wymienic calosc zwlaszcza ze nigdy nie mialem docyzcienia z skrzynia biegow.
I jeszcze pytanie jak rozpoznac ze skrzynia jest w miare zdrowa czy jak jest juz wyjeta nei ma mozliwosci ocenianie jak sie ma ? i czy sa w Polsce w ogole skrzynie ktore mozna znlezc ktore jeszcze troche wytrzymaja?. Sprzeglo bylo wymienione wczesniej a skrzynia kwiczy..
Nie mieszkam w Polsce i sie tak zastanawiam cyz lepiej sie oplaca szukac w Polsce czy tutaj gdzie jestem w Szwecji.
Pozdro

: wt 12 kwie, 2016 21:53
autor: Binio_
Jak spokojnie zapniesz tą 3 to możesz na niej jeździć ile chcesz, chodzi o moment jej zapinania czy to z 2 czy redukując z 4 by robić to opanowanie.

Po skrzyni leżącej na palecie czy na stole nie rozpoznasz czy jest ok czy nie jest ok, poprostu trzeba kupić z pewnego źródła