cześć wszystkim
mojemu koledze trafił się mały zonk skończyło się sprzęgło=nie daje już rady
auto to Fiat cupe 2,0 t 16v
potrzebne jest nowe sprzęgło tylko nie wiemy jakie.....
seryjne nie daje już rady, potrzebne jest jakieś które wytrzyma ponad 420 niutonów...i budżet właściciela!!!!
może jakieś propozycje? - może znacie już koszty?
właściciel myślał o spieku ale czy da się tym jeżdzić na codzień? jeśli spiek to ilu spiekowy?
i gdzie polecacie?
czy wie ktoś czy greddy proponuje rozwiązania do Fiata ( ewentualnie koszta )
plizz podpowiedzcie coś!
potrzebujemy pomocy - SPRZĘGŁO
Moderator: Moderator
a co ze sprzeglem o ktorym Hamer ostatnio mowil??
Herf myśli o spieku ....ale na 400 niutów to raczej już precyzyjnie parkowania w bramie nie wykona
ps. s14 dzięki
ps. s14 dzięki
Koniec! mam dość laickiego <font class="red">PIP</font> że ze spiekami nieda sie jeździć na codzień. Pieprzą to ludzie którzy nie prowadzili auta z takim sprzęgłem. Im więcej listków na tarczy tym mniejsze szarpnięcie. Pollecam 4-spiek czyli 8 klocków sam taki posiadam do seryjna tarcza starczała na 4 MĘSKIE przejazdy potem ropzlatywala sie na pół. NAPRAWDE NIE CZUĆ RÓŻNICY WSZYSCY CO JEŹDZILI MOIM AUTEM DZIWILI SIĘ ŻE MAM SPIEKOWE SPZĘGŁO.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
a co z dociskiem? seryjny ?
powrót do korzeni ?
popieram!tez mam spieka i jazda na codzien jest ok! na początku szarpie ale trzeba sie przyzwyczaić, tyleRafi pisze:Koniec! mam dość laickiego <font class="red">PIP</font> że ze spiekami nieda sie jeździć na codzień. Pieprzą to ludzie którzy nie prowadzili auta z takim sprzęgłem. Im więcej listków na tarczy tym mniejsze szarpnięcie. Pollecam 4-spiek czyli 8 klocków sam taki posiadam do seryjna tarcza starczała na 4 MĘSKIE przejazdy potem ropzlatywala sie na pół. NAPRAWDE NIE CZUĆ RÓŻNICY WSZYSCY CO JEŹDZILI MOIM AUTEM DZIWILI SIĘ ŻE MAM SPIEKOWE SPZĘGŁO.
edit:tylko że ja nie mam męskiego spieka, mam 6cio lopatkowego
męskie mają tylko Rafi i Coobcio
My z Mlodym mamy 6cio spiekowe z seryjnym dociskiem
Ostatnio zmieniony śr 02 lis, 2005 11:03 przez gre13, łącznie zmieniany 1 raz.
I will always keep U in my heart daddy!!
chcesz wkład kłowy albo na synchro do japończyka? odezwij sie na PW
chcesz wkład kłowy albo na synchro do japończyka? odezwij sie na PW
ja tez jakos jezdze i nie narzekam, mam seryjny docisk, juz niedomaga, ale trzeba bedzie wymienic.
--Mlody-- pisze:ja tez jakos jezdze i nie narzekam, mam seryjny docisk, juz niedomaga, ale trzeba bedzie wymienic.
Taka chyba ich przypadlosc. Seryjne sprzeglo daje ciala bardzo szybko. Przekonuja sie o tym Ci ktorzy maja u siebie duzo wiecej Nm niz przewiduje seria. Pozatym jezeli chodzi o silniki sr20det to seryjny docisk na dlugo tez nie wystarczy. Przekonalem sie o tym ja ( u siebie tez mam 6 spiekowa tarcze i niestety moich 420 nm nie wytrzymuje ) oraz przekonalo sie o tym jeszcze kilka osob Mlody widze ze twoje sprzeglo tez nie dziala tak jak powinno. Niestety seryjny docisk + 6 lapkowe sprzeglo to nie jest dobra kombinacja. Mysle ze lepiej by spisywal sie seryjny docisk gdyby zastosowac 4 lapkowe sprzeglo. Co tu duzo gadac Trzeba modyfikowac
Pozdrawiam
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
Mam podobny ból. Zaczeło sie u mnie ślizgać sprzęgiełko co możecie polecić? Napewno spiek tylko jaki (ilo łopatkowy) i co z dociskiem czy seryjny może zostać czy lepiej już wymieniać komplecik. A i druga sprawa co z łożyskiem zostawić seryjne czy też kupować nowe (lepsze)?
Wielkie dzięki za info.
Wielkie dzięki za info.
Brt, mam cale sprzeglo z bluebirda z silnikiem sr20DET, w idealnym wrecz stanie, ale niestety cale sprzeglo jest wieksze, wiec zaadaptowanie docisku chyba odpada...brt pisze:--Mlody-- pisze:ja tez jakos jezdze i nie narzekam, mam seryjny docisk, juz niedomaga, ale trzeba bedzie wymienic.
Taka chyba ich przypadlosc. Seryjne sprzeglo daje ciala bardzo szybko. Przekonuja sie o tym Ci ktorzy maja u siebie duzo wiecej Nm niz przewiduje seria. Pozatym jezeli chodzi o silniki sr20det to seryjny docisk na dlugo tez nie wystarczy. Przekonalem sie o tym ja ( u siebie tez mam 6 spiekowa tarcze i niestety moich 420 nm nie wytrzymuje ) oraz przekonalo sie o tym jeszcze kilka osob Mlody widze ze twoje sprzeglo tez nie dziala tak jak powinno. Niestety seryjny docisk + 6 lapkowe sprzeglo to nie jest dobra kombinacja. Mysle ze lepiej by spisywal sie seryjny docisk gdyby zastosowac 4 lapkowe sprzeglo. Co tu duzo gadac Trzeba modyfikowac
Pozdrawiam
Sprobuje sie dowiedziec ile kosztuje dorobienie docisku do mojego sprzegla, z tego co wiem jest to skomplikowane bo niestety docisk jest nierozbieralny (tak jak sprzegla np.waleo) i niewiele mozna go `tuningowac` . Chyba jedyna opcja to dorabianie czegos jakos z innego modelu, nie znam sie na tym... wierze ze cos sie uda zrobic.
PS. Najdziwniejsze jest to,ze im wiecej razy sie napedzam tym lepiej sie `klei` to sprzeglo, oczywiscie nie mowie o zmianie biegow na miedzygazie albo czyms w tym stylu, po prostu NORMALNE obchodzenie sie ze sprzeglem. Czesto sie zdarzalo, ze po rozgrzaniu silnika i pierwszym `odwinieciu` zaczynalo sie niesamowicie slizgac, zwalnialem, ponowna proba i wszystko nagle ok... dziwne.
Sprzeglo z Bluebirda sobie daruj bo tez dlugo nie polata nawet jak dopasujesz do swojego kola zamachowego. Jest dobry zaklad w warszawie ktory robi spieki i modyfikuje dociski. Mozna do nich wyslac komplet tzn kolo zamachowe + sprzeglo + docisk i ustalic z nimi ze trzeba to wzmocnic. Napewno cos dobiora tak aby jezdzilo.--Mlody-- pisze:
Brt, mam cale sprzeglo z bluebirda z silnikiem sr20DET, w idealnym wrecz stanie, ale niestety cale sprzeglo jest wieksze, wiec zaadaptowanie docisku chyba odpada...
Sprobuje sie dowiedziec ile kosztuje dorobienie docisku do mojego sprzegla, z tego co wiem jest to skomplikowane bo niestety docisk jest nierozbieralny (tak jak sprzegla np.waleo) i niewiele mozna go `tuningowac` . Chyba jedyna opcja to dorabianie czegos jakos z innego modelu, nie znam sie na tym... wierze ze cos sie uda zrobic.
PS. Najdziwniejsze jest to,ze im wiecej razy sie napedzam tym lepiej sie `klei` to sprzeglo, oczywiscie nie mowie o zmianie biegow na miedzygazie albo czyms w tym stylu, po prostu NORMALNE obchodzenie sie ze sprzeglem. Czesto sie zdarzalo, ze po rozgrzaniu silnika i pierwszym `odwinieciu` zaczynalo sie niesamowicie slizgac, zwalnialem, ponowna proba i wszystko nagle ok... dziwne.
U mnie sprobowalismy z tarcza 6 spiekowa i seryjnym zdrowym dociskiem i mam efekty takie wlasnie jak opisujesz... To jest zdecydowanie za slaby docisk jak na 6 spiekowa tarcze. 4 spiekowa pewnie dala by rade ( bo u niektorych jezdzi i jest ok).
Niebawem bede modyfikowal docisk u siebie to zdam relacje na forum.
Pozdrawiam
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
Tylko jest ten ból że Pan Radzikowski modyfikuje docisk dokładając 2-gą sprężynę czyli trzeba nacisnąć pedał z podwójną siłą dla MĘSKICH Panów to nie problem choć w korku robi się to deko nieprzyjemnie A i jeszcze przypominam że taki zestaw należało by wyważyć. Dokładając masę wirową zawsze trzeba to uczynić, każdy docisk jest fabrycznie wyważony zakładając dodatkową sprężynę psujemy fabryczne wyw. Polecam zakład na Krasnobrodzkiej zawieść trzeba koło zamachowe z dociskiem i śrubami. ZAKŁADAJCIE MĘSKIE SPRZĘGŁA
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
do seryjnego momentu tak, u mnie 1,2 tez wytrzymuje ale po pewnym czasie puchnie i trzeba czekac za ostygnie. Napewnon warto zainwestowac w spiek, chociaz dwojgu moich znajomych spieki sie rozjebały uszkadzając skrzynieMicz pisze:a te tarcze Exedy co Jarek sprzedaje są wystarczająco "męskie"?
powrót do korzeni ?