potrzebujemy pomocy - SPRZĘGŁO

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Muro pisze:
Micz pisze:a te tarcze Exedy co Jarek sprzedaje są wystarczająco "męskie"?
do seryjnego momentu tak, u mnie 1,2 tez wytrzymuje ale po pewnym czasie puchnie i trzeba czekac za ostygnie. Napewnon warto zainwestowac w spiek, chociaz dwojgu moich znajomych spieki sie rozjebały uszkadzając skrzynie :evil:
Jak myślimy o tych samych osobach to robiły to w dupa zakładzie.
EMWU is dead
Awatar użytkownika
Muro
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 183
Rejestracja: sob 11 cze, 2005 10:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Tak więc mysle ze warto by napisac u kogo mozna zamówic takie sprzegło ze spieków zeby uniknać nieprzyjemnosci...
czy polecacie pana Radzikowskiego ?
a i jeszcze o kosztach nikt nic nie napisał wiec prosze o przyblizenie ceny :wink:
powrót do korzeni ?
--Mlody--

Muro pisze: u mnie 1,2 tez wytrzymuje ale po pewnym czasie puchnie i trzeba czekac za ostygnie. Napewnon warto zainwestowac w spiek, chociaz dwojgu moich znajomych spieki sie rozjebały uszkadzając skrzynie :evil:
Dokladnie to jest `ułomnosc` zwyklego aczkolwiek sportowego sprzegla,pamietam jak u GRE zalozono BlackDimond`a i przy jakims dupnym doladowaniu i momencie nie wiekszym niz 250NM slizgal sie jak ta lala.

BRT, zastanawiam sie , czy przypadkiem to delikatne `uslizgiwanie` sie sprzegla nie daje wiekszego bezpieczenstwa skrzyni, bo jak wiadomo, nie spina sie ona tak bardzo i gwaltownie. Skrzynia ktora posiadam (SE-R) jest podobno BAARDZO delikatna i awaryjna, dopiero skrzynia z primery p11 z 2000 r. jest wzmacniana i wytrzymuje bez problemu ponad 350 KM na kolach w `osce` , wiec czy zatem nie lepiej jezdzic na sprzegle ktore (w moim przypadku - czasami) sie uslizguje ale nie przenosi na mechanizmy skrzyni zbyt wielu NM ?
Nie chce gdybac, ale ciekawy jestem jak bedzie to wytrzymywalo 0.8 bara, skoro na 0.55 mam okolo 280 NM ... Pozniej sie bede martwil.
--Mlody--

Muro pisze:Tak więc mysle ze warto by napisac u kogo mozna zamówic takie sprzegło ze spieków zeby uniknać nieprzyjemnosci...
czy polecacie pana Radzikowskiego ?
a i jeszcze o kosztach nikt nic nie napisał wiec prosze o przyblizenie ceny :wink:
co do ceny to cos okolo 700 zl chyba albo i mniej... za spiekowa tarcze z dotarciem itp.
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

--Mlody-- pisze:
BRT, zastanawiam sie , czy przypadkiem to delikatne `uslizgiwanie` sie sprzegla nie daje wiekszego bezpieczenstwa skrzyni, bo jak wiadomo, nie spina sie ona tak bardzo i gwaltownie. Skrzynia ktora posiadam (SE-R) jest podobno BAARDZO delikatna i awaryjna, dopiero skrzynia z primery p11 z 2000 r. jest wzmacniana i wytrzymuje bez problemu ponad 350 KM na kolach w `osce` , wiec czy zatem nie lepiej jezdzic na sprzegle ktore (w moim przypadku - czasami) sie uslizguje ale nie przenosi na mechanizmy skrzyni zbyt wielu NM ?
Nie chce gdybac, ale ciekawy jestem jak bedzie to wytrzymywalo 0.8 bara, skoro na 0.55 mam okolo 280 NM ... Pozniej sie bede martwil.
No jasne, oczywiscie ze daje bezpieczenstwo. Tylko problem polega na tym ze sprzeglo ktore sie slizga bardzo szybko zakonczy zywota :) To juz twoj wybor :) Moim zdaniem skoro juz puszcza to mozesz zapomniec o wiekszym doladowaniu. Nm zabija twoja tarcze sprzegla i bedzie po jezdzie...


Pozdrawiam
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Herflick

Witam,

Dziekuje za wszystkie dobre rady, to w moim imieniu Pq zalozyl temat. Dzis rozmawialem z Panem Radzikowskim i wstepnie uzgodnilismy 5 spiekow na seryjnym docisku.
Niestety docisk w FC jest na tyle niewdzieczny ze bardzo trudny do rozebrania i poprawienia (nitowany?).
Opcja 5 spiekowa czy tez inna uzaleznione jest nieco od stanu sprzegla ktore obejrzy Pan Marek i wtedy zadecydujemy co robimy dalej.

Dzis jezdzilem almera Gre (dzieki) i na 6 spiekowej tarczy nie mam zadnego problemu z ruszaniem, jezdzi sie niemalze tak samo jak na seryjnym sprzegle.

Mam zamiar wyrobic sie z cala akcja do srody, dam znac jak sie udalo i jakie sa wrazenia.
Awatar użytkownika
Muro
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 183
Rejestracja: sob 11 cze, 2005 10:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

czy moge dostac namiary na pana Radzikowskiego ?
powrót do korzeni ?
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

muro najpierw zobacz TOTO :lol: a potem toTO :wink:
Awatar użytkownika
gre13
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź, 2004 23:25
Lokalizacja: wro/ldz
Kontakt:

dawaj Her bo nie zdążysz!!a z ta skrzynią od 2000 rok z P11 mnie zaskoczyles Mlody....trzeba to sprawdzić
I will always keep U in my heart daddy!!
chcesz wkład kłowy albo na synchro do japończyka? odezwij sie na PW :)
--Mlody--

temat sprawdzony, na 100 % pewny. Mam wszystko lacznie z instrukcja montazu i zdjeciami.
Awatar użytkownika
Paweł
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: pn 24 lis, 2003 19:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Byłem dzisiaj u Panów , i moja nowiótką stronę a ja nowe spieki :D

http://www.sprzegla-regeneracja.pl/
Herflick

i udalo sie, zalozylem to sprzeglo..(5spiekow) poki co pojezdzilem z jakies 20km i jest nienajgorzej. Chodzi mi glownie o ruszanie :) mialem na poczatku maly problem ;> tzn troche mi drgal dusil sie .. ale juz jest lepiej i powoli sie przyzwyczajam.. najwazniejsze ze sie nie slizga...

dzieki za wszystkie rady mam nadzieje ze nie pozaluje ;)

pozdrawiam

Kierowca wloszczyzny Herflick ;>

PS: a tak wyglada ;>

Obrazek
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Czy ktoś po długodystansowym użytkowaniu spieka może powiedzieć, jak się sprawuje?
Czeka mnie teraz zmiana sprzęgła ale nie jestem do końca przekonany do spieków... Odstraszają mnie trochę krótki okres użytkowania i zwiększone obciążenie skrzyni, wału itp...
Czy do mocy rzędu 170-200 KM warto zakładać spieka?
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

nie do 200 nie potrzeba kup cały zestaw NKK będziesz zadowolony.
a jak planujesz zmiany to spiek > wytrzymuje wzaleznosci od stylu jazdy od 10000-30000
u mnie rok !! :d
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Mam jeszcze pytanie do tych, którzy sami sobie sprzęgło zmieniali. Czy cały dzień, kanał, zwykłe klucze i 2. chłopa wystarczy? Jak wygląda sprawa regulacji po założeniu?
Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”