Skrzynia ręczna czy automat?

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

suchar
Stały gość
Stały gość
Posty: 202
Rejestracja: pt 03 wrz, 2004 08:42
Lokalizacja: Dąbrówka
Kontakt:

hmmm.... 500 zł powiadasz?
Kurde, ja za 450 zł oddałem skrzynię od CA18 - o tyle pocieszające, że nowy wlasciciel lata na niej codziennie do pracy - ale chociaż mam satysfakcję, że sprzedałem część, która służy to tej pory i kogoś cieszy.
Pragnłąbym aby inni forumowicze byli równie konsekwentni w takim postępowaniu.
No, ale niestety, to forum słuzy w zasadzie to upychania gruzu innym potrzebującym, począwszy od śrubkek, ZAMKÓW/STACYJEK, skończywszy na całych samochodach. :x
Awatar użytkownika
Maciek VMax
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 19:18
Lokalizacja: Piaseczno okolice

Rafi pisze:<font class="red">PIP</font> pies jaka skrzynia jak motor zdrowy skrzynie leżą na każdym śmietniku za grosiny od 500zł kupi manuala. Moim zdaniem jeśli motorzyna podaje to warto
A wiesz Rafi że dyferencjał ma inne przełożenie, że wał jest inny, że koło zamachowe jest inne, że trzeba sprzęgło kupić z dociskiem, RE4R01A występująca w S13/S14 jest sterowana elektronicznie i trzeba też ECU wymienić, nie wspominając o siłownikach i pedałach. No faktycznie, 500PLN :roll:
GO FAST.... OR GO HOME.
suchar
Stały gość
Stały gość
Posty: 202
Rejestracja: pt 03 wrz, 2004 08:42
Lokalizacja: Dąbrówka
Kontakt:

Zamiast brandzlować się nad możliwościami swapu, zapodajcie jekiś info konkretne np.:
http://srownersclub.com/faq/index.asp

[ Dodano: Czw Mar 30, 06 22:04 ]
Zamiast brandzlować się nad możliwościami swapu, zapodajcie jakieś info konkretne np.:
http://srownersclub.com/faq/index.asp
Awatar użytkownika
Maciek VMax
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 19:18
Lokalizacja: Piaseczno okolice

A proncie bardzo:
http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... wtopic=832

http://www.nissansilvia.com/forums/lofi ... 24544.html
Tutaj jest swap w SR20DET ale skrzynie są te same(automat na pewno) także może to dać jakieś światło na sprawę.
GO FAST.... OR GO HOME.
ChEsTeR

Mnie tam sie automaty podobaja. Do napadanie sie nie nadaja ale jako dupowoz to jest cud malina wynalazek. Pojezdzij sobie w koreczku dwie godziny ze sprzegielkiem ze spiekow a potem przejedz to samo automatem.
Awatar użytkownika
Maciek VMax
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 19:18
Lokalizacja: Piaseczno okolice

ChEsTeR pisze:Mnie tam sie automaty podobaja. Do napadanie sie nie nadaja ale jako dupowoz to jest cud malina wynalazek. Pojezdzij sobie w koreczku dwie godziny ze sprzegielkiem ze spiekow a potem przejedz to samo automatem.
Uważam że się nadają. Zakładasz shift kit i upgradeowany konwerter i niema bata że manualem szybciej na ćwiartkę polecisz, dodatkowym plusem jest to i chyba dlatego automaty są lepsze od manuali na 400m że przy zmianie biegu nie tracisz ciśnienia doładowania co ma miejsce w manualach. W seryjnych furach automat traci przez to ze zabiera dużo mocy jako napęd ale w mocniejszych... Postaram się to udowodnić jak skończę mój "projekt"

[ Dodano: Pią Mar 31, 06 06:45 ]
Sorry nie jako napęd a jego przeniesienie, cobym zaraz od czepialskich nie dostał bury.
GO FAST.... OR GO HOME.
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Suchar pisze:Czytając Wasze wypowiedzi odnośnie automatów, nasuwa mi się jedna refleksja:
Ci co narzekają, że automaty są do dupy, nigdy takiego samochodu własnymi rękoma i nogami - nie prowadzili. To cecha typowa dla Polaków - "nie wiem, nie znam, nie orientuję" ale swoje psie 3 grosze zawsze musze wsadzić.

Zaprawdę prosżę Was zlitujcie się i przestańcie pieprzyć 3x po 2.15, że automaty są do dupy. Nie po to człowiek wymyśla takie diwajsy, żeby sobie utrudniać, lecz ułatwić życie.

Skoro podchodzicie do tematu w iście sportowym stylu, to zapytam:
Czy drag-boxy też są do dupy ???
Chyba się trochę za bardzo rozpedziłeś.

Rozmawiamy o konkretnym aucie Nissan 200SX PEŁNA SERIA bez drag automatu i bez gadgetów ułatwiających życie (pisał o nich Maciek VMax), a nie o dupowozie (wtedy automat jest moim zdaniem wskazany) czy dragowym aucie ( w pewnym momencie nawet nie ma innej opcji).

Jesli nawet weźmiemy 2 przypadki S13 CA18DET automat i manual.
1. Oba pozostają seryjne do końca swoich dni

2. te same auta, ale masz kasę żeby je zrobić na te 300 KM (kiedyś)

Którą wybierzesz skrzynię? Oczywiście zakładamy ze chcemy się bawić autem.
Bo jeśli ma być tylko do lansu to automat może być.
Odpowiedź dla mnie jest prosta.

To nie jest którego draga wybrać tego z manualem czy z automatem dragowym.


P.S. Jeździłem manualem bardzo długo dlatego wtrąciłem 3grosze.
EMWU is dead
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

Nie syfić w dziale giełda!! :angered: Cały OT na temat skrzyni leży tutaj.
Awatar użytkownika
rysm
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 46
Rejestracja: ndz 29 sty, 2006 14:40
Lokalizacja: WF
Kontakt:

po przeczytaniu waszych postow stwierdzam ze bardzo nie lubicie automatow :) fakt faktem ok 1sekuny sie traci w 200sx sam posiadam s14a z automatem ale na 1/4mili mialem 16sekund i to z normalnym ruszeniem D i ogien bez przyhamowania i palenia gumy spokojnie radzilem sobie z autkami manualnymi o podobnej masie i mocy mysle ze jak bym ruszyl z uzyciem hamulca roboczego byla by wysoka 15tka ale to gdybanie:) apropos poszalenia automatem tez mozna nawet troszke podriftowac do ok 110kmh:) i tak nie sadze zeby ktorys z nas driftowal przy wiekrzych predkosciach zapinamy na 2 i wlanczamy O/D i mozna sie pobawic fakt trzeba sie przyzwyczaic i nauczyc jezdzic automatem bo poczatki sa ciezkie a wszczegolnosci jak jestesmy w pozycji D i damy ogien i naste[puje redukcjia:D hihi mozna wtedy niechcacy sie obkrecic szczegolnie w przypadku naszych samochodow fak mam jeszcze manualne autko i tak dla przyjemnosci poszalec i zmieniac biegi jest fajnie ale w codziennej eksploatacji to dzieki automatka bym nie zamianil juz w zyciu a korki niestety coraz wiekrze
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”