Jaki olej do skrzyni biegów? ile go potrzeba?

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

, ale skrzynia, most, chlodnica to juz bez jaj.
tu mozna walic wynalaski

pozdro jankowski
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Piotr Jankowski pisze: Do silnika oczywiscie leje najlepsze oleje (VR1, 300V), ale skrzynia, most, chlodnica to juz bez jaj.
to wywal to wszystko i zostaw sobie sam silnik :mrgreen:
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

API GL5 ma AGIP ROTRA MP !!
Ja kupilem sobie 8 litrow!
Sklep w dlugolece ma jeszcze ten olej!
Wysylaja za pobraniem !!

Cena 9zl/Litr!
Kontakt:
Akcesoria sportowo-turystyczne Trekker Sp. z o.o.Wrocławska 10, 55-095 DŁUGOŁĘKA, biuro - tel.: (071)315 26 17, fax: (071)315 29 29, kierownik sprzedaży: kom. +48 503 095 365, e-mail: trekker@neostrada.pl.
www.trekker.wroclaw.pl/
Tylko niemowcie ze jestescie ode mnie, bo sie pogryzlem z szefowa !!
hehe!
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
Piotr Jankowski
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 83
Rejestracja: sob 22 paź, 2005 01:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

roball pisze:
Piotr Jankowski pisze: Do silnika oczywiscie leje najlepsze oleje (VR1, 300V), ale skrzynia, most, chlodnica to juz bez jaj.
to wywal to wszystko i zostaw sobie sam silnik :mrgreen:
Nie, bo wtedy nie spale gumy. g:(\
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Tez mam Quakera od Jarka sprawuje sie ok. Co do Lotosa to prawde mowiac lepiej chyba nasikac do skrzyni :mrgreen:
Jednak niedlugo wkoncu biore sie za zrobienie z 2 skrzyni jednej na SI i wyladuje Motul...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
Nurek200SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 358
Rejestracja: ndz 04 cze, 2006 19:43
Lokalizacja: Szczecin

Dj_Cube21 Nie przesadzaj ja mieszkam w o połowe miejszej miejscowości niż Ty i u mnie można dostać Motula nie na każdej stacji ani w sklepie ale mozna dostać bo sam ostatnio kupywałem. Napewno gdzieś na stacji można dostać ten olej a jak nie to pewnie u jakiegoś mechanika samochodowego można kupić.
...:::200SX S13:::...

Nie sztuką jest mieć nowego 200SX-a, sztuką jest wsadzić całe serce w starego, by wyglądał jak nowy ;D
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Piotr Jankowski pisze:
roball pisze:
Piotr Jankowski pisze: Do silnika oczywiscie leje najlepsze oleje (VR1, 300V), ale skrzynia, most, chlodnica to juz bez jaj.
to wywal to wszystko i zostaw sobie sam silnik :mrgreen:
Nie, bo wtedy nie spale gumy. g:(\
to z innej beczki:
wszystko trze o siebie (taka fizyka naszego świata)
im lepszy olej w skrzyni i moście tym elemnty mają łatwiej
im tarcie mniejsze tym więcej mocy trafia na koła (zamiast grzać skrzynie i most)

nie jest to bardzo dużo - ale w skrajnych przypadkach może się kilka kucyków uskładać :)

PS
oryginalnego motula ciężko trafić na małych stacjach
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
sebastian
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 79
Rejestracja: pt 25 lut, 2005 01:09
Lokalizacja: Pelplin(Pomorskie)
Kontakt:

Nie wiem czy jest dostepny w sprzedazy jeszcze Quaker,ale z tego co wiem zmienila sie nazwa..i nazywa sie teraz MIDLANT lub MIDLAND..Wiele znajomkow polecalo mi olej tej firmy,w stosunku do valvoline czy motula sa tansze.
SX FOR LIFE....
ziomalqs
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 64
Rejestracja: czw 11 sie, 2011 16:28
Lokalizacja: Zduńska Wola

wiem ze odgrzeje ale nie daje mi to spokoju, otoz jak mam 14a to jakim mam w koncu zalac? ok s13 moze lac Motul GEAR 300 75W-90 bo nie ma blokady mechanizmu roznicowego a do mostow z blokada motul zaleca 90PA ale 90PA jest mineralny! A powinien byc syntetyk, wyklucza sie ;p

Wiec jaki do s14?
PS. Ile wchodzi w skrzynie i most?


Motul GEAR 300 75W-90

ZASTOSOWANIE

Szczególnie polecamy w zastosowaniu do samochodów sportowych i wyczynowych.

Do wszystkich skrzyń biegów i tylnych mostów bez blokady mechanizmu różnicowego. Zaleca się stosowanie do wszystkich typów samochodów; wyścigowe, A- grupowe, rajdowe, 4WD.

W skrzyniach biegów i tylnych mostach z blokadą mechanizmu różnicowego zaleca się stosowanie MOTUL 90 PA, lub MOTUL HYPO BM LS.

Spełnia wymagania producentów SAE 75W-90.[/u]
Ostatnio zmieniony sob 03 mar, 2012 15:11 przez ziomalqs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

podlacze sie do tematu ->

otoz polecili mi w innym temacie do skrzyni z RB25 - mutul PA90

natomiast moje pytanie brzmi czy ktos sie moze orientuje - ILE OLEJU WCHODZI DO SKRZYNI MANUALNEJ Z RB25DET ?

doszukalem sie na forach zagranicznych, ale informacje sa sporne na ten temat
jedni twierdza ze 2.8 - 3L a inni ze 3.8 - 4L

z tad wlasnie moje pytanie, czy ktos moze zweryfikowac te wypowiedzi? poniewaz nie moge odkrecic sruby spustowej ze skrzyni ani wlewowej... bo jakis geniusz zakleil je silikonem a boje sie ze sroba peknie bo przy przylozeniu wiekszej sily sruba sie gnie... wiec bede musial wlewac przez "lewarek" biegow
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

odgrzeje troche ;) bo musze wlac olej wlasnie do ca ;)

Jezdzil ktos na tych ?:
OLEJ PRZEKŁADNIOWY JB GERMAN OIL GL4;SAE 75W-90
OLEJ PRZEKŁADNIOWY VENOL 75W90 GL-5 1L
Olej przekładniowy 75W90 MANNOL EXTRA GL-5
olej przekładniowy MANNOL 75W90 1L GL-5 syntetyk
MANNOL GETRIEBEOEL 75W90 GL-5 1L

caly watek tu

BTW taka ciekawostka :) ponizej


Im a member on NS and this was one of the most helpful post put together by PMOD. i hope it helps you fellas

All information for the Silvia and 300zx has been derived from Nissan Factory Service Manuals.
Unfortunately, the Skyline information comes from a variety of sources, as it isn't covered in the same detail in the factory manuals. Seems the 80's were better haha.
The following models are covered in full:

SILVIA/SKYLINE/300ZX FLUID GRADES & QUANTITIES

ENGINE OIL QUANTITY
S13 CA18: 3.1L no filter, 3.5L inc filter (API SF/CC, SF/CD, SE, SG)
S13 SR20: 3.5L no filter, 3.7L inc filter (API SF/CC, SF/CD, SE, SG, SH)
S14: 3.5L no filter, 3.7L inc filter (API SF/CC, SF/CD, SE, SG, SH)
S15: 3.3L no filter, 3.5L inc filter, 3.8L dry rebuild (API SG/SH/SJ, ILSAC grade GF-1/GF-2)
Z32: 3.0L no filter, 3.4L inc filter (EC-1/EC-2/Energy Conserving Oils of API SG)
RB20DE/RB25DE: 3.8L no filter, 4.2L inc filter (API SE/SF/SG)
RB25DET: 3.9L no filter, 4.3L inc filter
RB26DETT: 4.2L no filter, 4.6L inc filter

ENGINE OIL VISCOSITY
S13/S14/S15: 10W-30, 10W-40, 10W-50, 15W-40, 15W-50 (Warm and Cold Areas), 20W-20, 20W-40, 20W-50 (Hot areas only)
Z32: 10W-30, 10W-40 (Warm and Cold Areas), 20W-50 (Hot areas only), 5W-30 (Extremely cold areas only, for VG30DETT)
RB20DE/RB25DE:
RB25DET:
RB26DETT:

MANUAL GEAR OIL
S13: 2.4L (75W-90/80W-90 (API GL-4))
S14: 2.4L (75W-90/80W-90 (API GL-4))
S15: 1.8L (75W-90/80W-90 (API GL-4))
Z32: 2.8L (75W-90/80W-90 (API GL-4))
R32/R33GTS: 2.5L
R33GTST: 3.8L
R34GTT: 4.2L

AUTOMATIC GEAR OIL
S13/S14: 7.9L (Dexron type ATF fluid)
S15: 7.9L (Dexron III/Mercon type ATF Fluid)
Z32: 8.3L VG30DE, 8.2L VG30DETT (Genuine Nissan ATF or Dexron II type ATF fluid)
R34GTT: 8.5L

HELICAL & VISCOUS DIFFERENTIAL OIL
Note: Always use fluid stated as being designed for LSD differentials.
S13/S14: 1.8L (80W-90 API GL-5 gear oil)
S15: 1.2-1.4L (80W-90 API GL-5 gear oil)
Z32: 1.5L VG30DE, 1.8L VG30DETT (80W-90 API GL-5 gear oil)
R33GTST: 1.8L

COOLANT QUANTITY
S13/S14/S15: 7.0L inc reservoir (reservoir is 0.8L)
Z32: 9.0L inc reservoir
R33/R34: 9.4 inc reservoir (reservoir is 0.9L)
R33GTR: 9.6L inc reservoir (reservoir is 0.9L)

COOLANT TYPE
S13/S14/S15/Z32/R33/R34:
Demineralised Water + Green Ethelyne Glycol Base Antifreeze (30% concentrate for temps above -15C, 50% concentrate for temps above -35C)

POWER STEERING FLUID
S13/S14: 0.9L (Dexron type ATF fluid)
S15: 0.9L (Dexron III type ATF fluid)
Z32: 0.9L (Dexron II type ATF fluid)

BRAKE FLUID
S13/S14/S15/Z32: DOT 3 brake fluid (Less than 1L for a complete bleed)

CLUTCH FLUID
S13/S14/S15/Z32: DOT 3 brake fluid (Less than 0.5L for a complete clutch bleed without clutch damper lines)

MULTI-PURPOSE GREASE
S13/S14/S15/Z32/R32GTR: Lithium soap base (NLGI No. 2)

INFORMATION ABOUT COOLANT
Coolant is one of those aspects of car maintenance in which people buy the right products, but really don't understand why.

GREEN
Inorganic Acid Technology (IAT). Suitable to cast iron blocks. Oldest formula containing silicate and phosphates, which reduce electrical conductivity, but damage coolant seals.

RED/ORANGE
Organic Acid Technology (OAT). Suitable for aluminium blocks only. No silicate or phosphate, but can rust cast iron blocks if run too low.

PINK
Hybrid Organic Acid Technology (HOAT). Silicate-free OAT formula with additional phosphates to protect against corrosion. A compromise between IAT and OAT.

YELLOW/ORANGE
Hybrid Organic Acid Technology (HOAT). OAT formula with additional nitrites to reduce electrical conductivity. Orange version contains 10% recycled coolant.

MYTHS AND FACTS
1. You can't mix different coolant types
False. Mixing coolant can be done, but ideally should be avoided. Only use the coolant type specified by the manufacturer.
2. Never run tap water, as it will rust your engine.
True and False. For a short peroid of time it isn't an issue, but drain and replace all the coolant as soon as you can.
3. It's really important to run the correct quantity of coolant, and bleed the system of air.
True. Do not underfill. Coolant vapour is more corrosive than water or coolant, so runing low is worse than running tap water.
4. Running more coolant concentrate is better than less. I'm being ripped off at the shops when a premix is only 30% ethelyne glycol.
False. The thermal capacity of Ethelyne Glycol is lower than water, so water is actually more effective at removing heat. You only want enough concentrate to raise the boiling point of the water, improve its freezing point, and reduce electrolysis. It's a balancing act, and 30% is the best compromise. 50% should be reserved for really cold climates, hence it never appears as a premix option in Australia.


CONSUMABLES

OIL FILTER
S13: Ryco Z442 or equivalent (must contain anti-drainback valve)
S14/S15: Ryco Z445 or equivalent (must contain anti-drainback valve)

AIR FILTER
S13/S14/S15: Ryco A360

FUEL FILTER
S13/S14/S15: Ryco Z201 (to upgrade, use Z32 filter)
Z32: Ryco Z202

SPARK PLUGS

S13/S14/S15 GAP
Factory is 0.9mm
Regap to 0.7 or 0.8 if running high boost

S13/S14/S15 HEAT RANGE
NGK 6 is factory.
Go one plug colder for every 100HP of extra power, the next step up from factory being NGK 7.
A 'colder' plug simply means that heat is transferred to the head faster, cooling the tip of the plug and the combustion chamber faster. More power and more boost equates to more heat, hence significant increases require a different plug.

PLUGS FOR 0-200KW (LOWER THAN 14 PSI BOOST)
NGK BKR6E (Copper 0.8mm gap)
NGK PFR6B-9 (Platinum 0.9mm gap)
NGK BKR6E-11 (Copper 1.1mm gap – regap them)
NGK BKR6EIX (Iridium 0.7mm gap)
NGK BCPR6ES (Platinum 0.8mm gap)
NGK BCPR6ES-11 (Platinum 1.1mm gap – regap them)

PLUGS FOR 200KW+ (ABOVE 14 PSI BOOST)
NGK BKR7ES (Copper)
NGK BKR7ES-11 (Copper 1.1mm gap – regap them)
NGK BKR7EIX (Iridium)

NITROUS OXIDE
Do not use Platinum plugs. Copper and Iridium only.

COPPER VS PLATINUM VS IRIDIUM
The primary difference between the three is longevity. Platinum and Iridium last around 3 times longer.
On some engines, changing spark plugs is a big chore, but not so on the SR20, so this is less of an advantage.
I recommend copper, as it can be regapped without causing damage to the tip, and is so much cheaper than platinum/iridium that occasional replacement still makes it more economically viable. Turbo engines tend to wear spark plugs faster than NA, so replacement should be done periodically anyway.
Ostatnio zmieniony pt 23 lis, 2012 01:13 przez dredman, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”