Czym sie to je?
Chodzi o to że w normalnym samochodzie gdy któreś z kół ma lżej to na ni jest przenoszone 100% momentu.
A przy szpeże np 30% zostaje nadal na tym bardziej obciążonym kole.
LSD to wiskotyczna blokada mechanizmu różnicowego takie coś powinno być u nas.
JAk to sprawdzić czy jest?
Teoretycznie nie ma problemu gaz do deski (z rolowanego) na jedynce jedno koło na szutrze drógie na asfalcie i samochód zamiast drzeć szuter przyspiesza a nawet robi ślad na asfalcie .
Na śniegu samochód nawet bez blokady będzie kręcił dwoma kołami dlatego to nie jst takie proste to rozróżnić.
Na podnośniku (teoria wywnioskowana wraz z Brt) Kręcimy jednym kołem i drógie powinno sie obracać w tą sama stronę (normalnie kręci sie w przeciwna)
W S13 szpra jest tylko w opcji w europie a Japoni i australi podobno w każdym
W S14 jest w każdym
Pan z driftbibli mówi ze jesli ternujemy raz w tygodniu to szpera nam starcza na 8 miesięcy (jeśli dobrze pamietam i zrozumiałem)
Jeszcze jedna żecz jak mamy szpere i redukujemy biegi to mozemy zaliczyc niekontrolowanego boka Brt wie z autopsji a w wozie bez szpery zazwyczaj uchodzi nam to płazem.
Teraz prośba do wytrwałych klubowiczów
trzeba więcej info na ten temat - może jest cos w serwisówce a jak nie to gdzieś w necie na świecie.
Za kzżde info jestem wdzięczny.
Szpera, LSD, blokada mostu ró?nicowego itp.
Moderator: Moderator
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
szpera wazna rzecz
w fiacie miałem szpere i pomimo przedniego napedu i wiekszej mocy to trudniej bylo zerwac przyczepnosc niz w s13 gdzie ciagle mi 1 koło szaleje przy ostrym ruszaniu albo szybkim pokonywaniu ostrych zakretow np. na skrzyzowaniu
na tej stronie jest jakis wynalazek co robi szpere ze zwyklego mech. roznicowego
szpera
na forum streetracing kilka osob sie wypowiadalo na ten temat
forum streetracign
w fiacie miałem szpere i pomimo przedniego napedu i wiekszej mocy to trudniej bylo zerwac przyczepnosc niz w s13 gdzie ciagle mi 1 koło szaleje przy ostrym ruszaniu albo szybkim pokonywaniu ostrych zakretow np. na skrzyzowaniu
na tej stronie jest jakis wynalazek co robi szpere ze zwyklego mech. roznicowego
szpera
na forum streetracing kilka osob sie wypowiadalo na ten temat
forum streetracign
nabijasz sobie posty
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
powered by:Japan Sport Service
cały czas mam problemy z tymi angielskimi określeniami i nazwami ( nie znam anglika i wk.....a ) nie lepiej napisać po polsku. Wydaje mi sie , że byłoby mniej nieporozumień. Szpera- blokada układu różnicowego i czy nie jest prosciej...... Móżecie sobie ze mnie poużywac teraz ale przecież mieszkamy w POLSCE.
jarkowy pisze:LSD to wiskotyczna blokada mechanizmu różnicowego
Slyszalem nieco inna definicje Ale to juz moze niech Janis Joplin albo Jim Morrison sie wypowiedzo
Mysle ze to ciekawe opisy, moze sie przydadza.
http://www.240sx.org/links/installs/lsd/lsd.htm
http://www.240sx.org/links/installs/lsd2/index.htm
http://www.240sx.org/links/installs/lsd/lsd.htm
http://www.240sx.org/links/installs/lsd2/index.htm
LSD to limited slip diferencial a wiskoza to tyklo jedno z rozwiazan ktore jest malo efektywne przy driftingu za to w normalnej jezdzie bezobslugowe. Wazne zeby byl olej.
Sa tez sperzy tarczowe w ktoeych co jakis czas trzeba wymieniac jakie elementy ktore sie zuzywaja nie wiem dokladnie. I takich zwykle uzywaja w sporcie. A aktywne dyfry co jest tez w jakis sposob szpera to inna bajka. Do obudowy dyferencjalu zwyklego mozna wlozyc szrodek ze szpera tylko zdaje sie ze trzeba skrocic polosie o 3 milimetry w czesci znajdujacej sie w dyferencjale. Jestem w trakcie planowania takiej operacji. Dyfer ze szpera kosztuja jakies 400.
Sa tez sperzy tarczowe w ktoeych co jakis czas trzeba wymieniac jakie elementy ktore sie zuzywaja nie wiem dokladnie. I takich zwykle uzywaja w sporcie. A aktywne dyfry co jest tez w jakis sposob szpera to inna bajka. Do obudowy dyferencjalu zwyklego mozna wlozyc szrodek ze szpera tylko zdaje sie ze trzeba skrocic polosie o 3 milimetry w czesci znajdujacej sie w dyferencjale. Jestem w trakcie planowania takiej operacji. Dyfer ze szpera kosztuja jakies 400.
chester ty sie odwal od mojej szperki za 400 setki dzis bylem u typa i ma mi wydłubac
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
Widzę że dałem dupy. Jak się obronię to przetłumaczę.
Ostatnio rozmawiałem z forumowiczem i sprzedał mi info że można wstawić tylny most od S14 do S13.
1. Czy każde S14 ma szperę?
2. Czy ktoś orientacyjnie zna cenę mostu ze szperą do S13 lub mostu S14
3. Czy macie namiary na kogoś kto chce takie cudo sprzedać
Zima blisko nissan będzie zrobiony trzeba się na Drifty szykować i bronić honoru driftwozów na zawodach w Poznaniu w przyszłym sezonie
Ostatnio rozmawiałem z forumowiczem i sprzedał mi info że można wstawić tylny most od S14 do S13.
1. Czy każde S14 ma szperę?
2. Czy ktoś orientacyjnie zna cenę mostu ze szperą do S13 lub mostu S14
3. Czy macie namiary na kogoś kto chce takie cudo sprzedać
Zima blisko nissan będzie zrobiony trzeba się na Drifty szykować i bronić honoru driftwozów na zawodach w Poznaniu w przyszłym sezonie
Ostatnio zmieniony śr 06 paź, 2004 07:20 przez Karrlos, łącznie zmieniany 1 raz.
EMWU is dead
[quote="jarkowy"]Czym sie to je?
W S13 szpra jest tylko w opcji w europie a Japoni i australi podobno w każdym
W S14 jest w każdym
W S13 szpra jest tylko w opcji w europie a Japoni i australi podobno w każdym
W S14 jest w każdym