do skrzyni można dać coś lepszego
ja zalałem Motul Gear 75W-90 TECHNOSYNTHESE
ten sam olej nadaje się do mostu bez szpery
jeśli szkoda ci kasy, to do mostu możesz zapodać coś innego markowego (valvo, mobil, castrol) w klasie SAE 75W-90
Szpera, LSD, blokada mostu ró?nicowego itp.
Moderator: Moderator
Będę wkładał szperę z S14a do S13. Nie mam niestety tulejek gumowych od nowej szpery.
Ma ktoś pomysł gdzie to dostać(ASO nie ma)?
Lub jeżeli ktoś ma możliwość to byłbym wdzięczny za wymiary otworu w szperze S13 zaznaczonego na zdjęciu.
Chodzi o dwa otwory "z przodu" obudowy.
Ma ktoś pomysł gdzie to dostać(ASO nie ma)?
Lub jeżeli ktoś ma możliwość to byłbym wdzięczny za wymiary otworu w szperze S13 zaznaczonego na zdjęciu.
Chodzi o dwa otwory "z przodu" obudowy.
Stand Alone Haltech, Sprzęgła XTD, kute korby tłoki, HKS SSQV, Reg. ciśn. paliwa Sard, Apexi AVC-R ----> PW
Też ostatnio zalewałem skrzynkę. Tym samym co roball.
Montowałem także shortshifter i owszem pod deklem jest papierowa uszczelka. Jeżeli cieknie to może jej nie być lub jest słabo skręcone. Ja złożyłem to na starej uszczelce plus silikon w tubce
Montowałem także shortshifter i owszem pod deklem jest papierowa uszczelka. Jeżeli cieknie to może jej nie być lub jest słabo skręcone. Ja złożyłem to na starej uszczelce plus silikon w tubce
Stand Alone Haltech, Sprzęgła XTD, kute korby tłoki, HKS SSQV, Reg. ciśn. paliwa Sard, Apexi AVC-R ----> PW
no tak tez przypuszczam ze u mnie tez bedzie szedl silikon w ruch. ale to niebawem i odrazu inne rzeczy sie zrobi ale juz wiem przynajmniej co dolewac do skrzyni i mostu
jutro skocze sprawdzic olej bo dzis odbieramy auto od lakiernika
jutro skocze sprawdzic olej bo dzis odbieramy auto od lakiernika
nie mam szpery.
mialem to zrobic w sobote ale mi sie nie chcialo zreszta od piatku nie mam przegladu, nie mam czasu jechac na przeglad. moze jutro skocze na przeglad i orazu z tym olejem bo to wszystko jest kolo siebie
mialem to zrobic w sobote ale mi sie nie chcialo zreszta od piatku nie mam przegladu, nie mam czasu jechac na przeglad. moze jutro skocze na przeglad i orazu z tym olejem bo to wszystko jest kolo siebie
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
jeśli szpera na wiskozie to taki sam co do dyfra bez szpery,VłodiSX pisze:a do mostu ze szperą?
jeśli płytkowa to Motul Gear FF Competition 75W-140
jest to olej dużo ponad potrzeby normalnego użytkowania..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
nie ma znaczenia czy automat - szpera konstrukcyjnie jest taka sama
dobór oleju do mostu jest analogiczny jak do silnika
musi być dostosowany do konstrukcji i stylu jazdy
jeśli nie używasz szpery non stop (np. wypad na tor żeby polatać bokiem) to nie ma sensu lać górnej półki
do jazdy na co dzień lałbym któryś z tańszych produktów dostosowanych do szpery - np. mineralnego 90PA (~30zł/litr)
jak się nie szczypiesz z kasą to lej Motul Gear FF - pełny syntetyk na estrach po 75zł/litr
pewnie nie wykorzystasz możliwości tej oliwy - ale w sumie różnica to tylko 100zł (dyfer ma pojemność 1,8L)
polecam też ten wątek klik
dobór oleju do mostu jest analogiczny jak do silnika
musi być dostosowany do konstrukcji i stylu jazdy
jeśli nie używasz szpery non stop (np. wypad na tor żeby polatać bokiem) to nie ma sensu lać górnej półki
do jazdy na co dzień lałbym któryś z tańszych produktów dostosowanych do szpery - np. mineralnego 90PA (~30zł/litr)
jak się nie szczypiesz z kasą to lej Motul Gear FF - pełny syntetyk na estrach po 75zł/litr
pewnie nie wykorzystasz możliwości tej oliwy - ale w sumie różnica to tylko 100zł (dyfer ma pojemność 1,8L)
polecam też ten wątek klik
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 42
- Rejestracja: śr 02 maja, 2007 11:29
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
koledzy pojawiło się stukanie gdzieś z tyłu i występuje prz skręcie w lewo ... zakreciłem kułko na parkingu wysiadam a tu 1 ślad został ... auto ciężej reaguje na stawianie go bokiem (ale tym się niechce sugerować bo silnik jest świerzo po swapie)
[ Dodano: Pon 20 Paź, 2008 22:34 ]
UP ... nikt nie pomoże ??
[ Dodano: Pon 20 Paź, 2008 22:34 ]
UP ... nikt nie pomoże ??
Skoro, zostawil jeden slad to znaczy ze szpery nie ma.
Jezeli stuka tylko przy skrecie w lewo to moze masz wybite tuleje na wahaczach, a byc moze wal ci sie sypie, w pierwszej kolejnosci spwawdz gumowe elementy tylnego zawieszenia.
Jezeli stuka tylko przy skrecie w lewo to moze masz wybite tuleje na wahaczach, a byc moze wal ci sie sypie, w pierwszej kolejnosci spwawdz gumowe elementy tylnego zawieszenia.
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
No bo w czym tu pomagac,lewarek,klucz i kolko do gory.
Sprawdz na podniesionym aucie czy oba tylne kola tocza sie bez zadnych oporow.
Bedziesz juz wiedzial cos wiecej
Do dzieła!!
Sprawdz na podniesionym aucie czy oba tylne kola tocza sie bez zadnych oporow.
Bedziesz juz wiedzial cos wiecej
Do dzieła!!
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
najprostszy test na to czy masz szperę:
stajesz połową auta na trawniku a drugą połową na asfalcie (wzdłuż, żeby nie było )
następnie jedynka i ogień, jak się auto zbierze to jest szpera, jak będzie stało to nie ma..
przy sprawnej szperze i ciasnym powolnym skręcie będzie słychać delikatne stukanie z jednej strony, jak zmienisz kierunek skrętu to stukanie powinno być z drugiej - jest to normalne, natężenie stuków zależy od gęstości oleju (specjalny do szper jest gęsty i tłumi takie dźwięki)
stajesz połową auta na trawniku a drugą połową na asfalcie (wzdłuż, żeby nie było )
następnie jedynka i ogień, jak się auto zbierze to jest szpera, jak będzie stało to nie ma..
przy sprawnej szperze i ciasnym powolnym skręcie będzie słychać delikatne stukanie z jednej strony, jak zmienisz kierunek skrętu to stukanie powinno być z drugiej - jest to normalne, natężenie stuków zależy od gęstości oleju (specjalny do szper jest gęsty i tłumi takie dźwięki)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...