Strona 1 z 14

Szpera, LSD, blokada mostu różnicowego itp.

: wt 03 lut, 2004 22:51
autor: jarkowy
Czym sie to je?
Chodzi o to że w normalnym samochodzie gdy któreś z kół ma lżej to na ni jest przenoszone 100% momentu.
A przy szpeże np 30% zostaje nadal na tym bardziej obciążonym kole.

LSD to wiskotyczna blokada mechanizmu różnicowego takie coś powinno być u nas.
JAk to sprawdzić czy jest?
Teoretycznie nie ma problemu gaz do deski (z rolowanego) na jedynce jedno koło na szutrze drógie na asfalcie i samochód zamiast drzeć szuter przyspiesza a nawet robi ślad na asfalcie .
Na śniegu samochód nawet bez blokady będzie kręcił dwoma kołami dlatego to nie jst takie proste to rozróżnić.

Na podnośniku (teoria wywnioskowana wraz z Brt) Kręcimy jednym kołem i drógie powinno sie obracać w tą sama stronę (normalnie kręci sie w przeciwna)

W S13 szpra jest tylko w opcji w europie a Japoni i australi podobno w każdym
W S14 jest w każdym

Pan z driftbibli mówi ze jesli ternujemy raz w tygodniu to szpera nam starcza na 8 miesięcy (jeśli dobrze pamietam i zrozumiałem)

Jeszcze jedna żecz jak mamy szpere i redukujemy biegi to mozemy zaliczyc niekontrolowanego boka Brt wie z autopsji a w wozie bez szpery zazwyczaj uchodzi nam to płazem.

Teraz prośba do wytrwałych klubowiczów
trzeba więcej info na ten temat - może jest cos w serwisówce a jak nie to gdzieś w necie na świecie.

Za kzżde info jestem wdzięczny.

: wt 03 lut, 2004 22:57
autor: IceMan
szpera wazna rzecz
w fiacie miałem szpere i pomimo przedniego napedu i wiekszej mocy to trudniej bylo zerwac przyczepnosc niz w s13 gdzie ciagle mi 1 koło szaleje przy ostrym ruszaniu albo szybkim pokonywaniu ostrych zakretow np. na skrzyzowaniu

na tej stronie jest jakis wynalazek co robi szpere ze zwyklego mech. roznicowego
szpera

na forum streetracing kilka osob sie wypowiadalo na ten temat
forum streetracign

: wt 03 lut, 2004 23:06
autor: Lukasz
Z tego co pamiętam to Norrisdesigns w swoim democar s13 nie miał szpery a auto osiągało koło 500KM na kołach(dane podaje z pamięci), troche dziwne.

: wt 03 lut, 2004 23:08
autor: Lukasz
He he, nie pomyślałem że w angli mają ruch lewo stronny więc tam pewnie mają te same modele s13 co w japoni i australii :wink:

: wt 03 lut, 2004 23:10
autor: Lukasz
Ciekawe czy do modelu LHD pasował by most z modelu RHD??
(zaraz ktoś napisze że sobie posty nabijam) 8)

: wt 03 lut, 2004 23:11
autor: mellow
nabijasz sobie posty :wink: :mrgreen:

: śr 04 lut, 2004 10:06
autor: Anonymous
cały czas mam problemy z tymi angielskimi określeniami i nazwami ( nie znam anglika i wk.....a ) nie lepiej napisać po polsku. Wydaje mi sie , że byłoby mniej nieporozumień. Szpera- blokada układu różnicowego i czy nie jest prosciej...... Móżecie sobie ze mnie poużywac teraz ale przecież mieszkamy w POLSCE. :?

Re: Szpera, LSD, blokada mostu różnicowego itp.

: śr 04 lut, 2004 10:30
autor: Goran220V
jarkowy pisze:LSD to wiskotyczna blokada mechanizmu różnicowego

Slyszalem nieco inna definicje :wink: Ale to juz moze niech Janis Joplin albo Jim Morrison sie wypowiedzo 8)

: śr 04 lut, 2004 13:56
autor: 200sx

: pt 06 lut, 2004 17:01
autor: Anonymous
a tu sa ceny :!:

: wt 13 kwie, 2004 21:37
autor: Karrlos
Jako, że jestem wielce zainteresowany tym tematem, w miarę wolnego czasu postaram się przetłumaczyć te teksty. Może dowiem się czegoś więcej.

: czw 15 kwie, 2004 22:02
autor: ChEsTeR
LSD to limited slip diferencial a wiskoza to tyklo jedno z rozwiazan ktore jest malo efektywne przy driftingu za to w normalnej jezdzie bezobslugowe. Wazne zeby byl olej.
Sa tez sperzy tarczowe w ktoeych co jakis czas trzeba wymieniac jakie elementy ktore sie zuzywaja nie wiem dokladnie. I takich zwykle uzywaja w sporcie. A aktywne dyfry co jest tez w jakis sposob szpera to inna bajka. Do obudowy dyferencjalu zwyklego mozna wlozyc szrodek ze szpera tylko zdaje sie ze trzeba skrocic polosie o 3 milimetry w czesci znajdujacej sie w dyferencjale. Jestem w trakcie planowania takiej operacji. Dyfer ze szpera kosztuja jakies 400.

: pn 19 kwie, 2004 22:55
autor: Rafi
chester ty sie odwal od mojej szperki za 400 setki :) dzis bylem u typa i ma mi wydłubac :)

: wt 05 paź, 2004 22:10
autor: Karrlos
Widzę że dałem dupy. Jak się obronię to przetłumaczę.

Ostatnio rozmawiałem z forumowiczem i sprzedał mi info że można wstawić tylny most od S14 do S13.

1. Czy każde S14 ma szperę?
2. Czy ktoś orientacyjnie zna cenę mostu ze szperą do S13 lub mostu S14
3. Czy macie namiary na kogoś kto chce takie cudo sprzedać

Zima blisko nissan będzie zrobiony trzeba się na Drifty szykować i bronić honoru driftwozów na zawodach w Poznaniu w przyszłym sezonie

Re: Szpera, LSD, blokada mostu różnicowego itp.

: śr 06 paź, 2004 02:27
autor: danilozia
[quote="jarkowy"]Czym sie to je?

W S13 szpra jest tylko w opcji w europie a Japoni i australi podobno w każdym
W S14 jest w każdym