Szpera, LSD, blokada mostu różnicowego itp.
: wt 03 lut, 2004 22:51
Czym sie to je?
Chodzi o to że w normalnym samochodzie gdy któreś z kół ma lżej to na ni jest przenoszone 100% momentu.
A przy szpeże np 30% zostaje nadal na tym bardziej obciążonym kole.
LSD to wiskotyczna blokada mechanizmu różnicowego takie coś powinno być u nas.
JAk to sprawdzić czy jest?
Teoretycznie nie ma problemu gaz do deski (z rolowanego) na jedynce jedno koło na szutrze drógie na asfalcie i samochód zamiast drzeć szuter przyspiesza a nawet robi ślad na asfalcie .
Na śniegu samochód nawet bez blokady będzie kręcił dwoma kołami dlatego to nie jst takie proste to rozróżnić.
Na podnośniku (teoria wywnioskowana wraz z Brt) Kręcimy jednym kołem i drógie powinno sie obracać w tą sama stronę (normalnie kręci sie w przeciwna)
W S13 szpra jest tylko w opcji w europie a Japoni i australi podobno w każdym
W S14 jest w każdym
Pan z driftbibli mówi ze jesli ternujemy raz w tygodniu to szpera nam starcza na 8 miesięcy (jeśli dobrze pamietam i zrozumiałem)
Jeszcze jedna żecz jak mamy szpere i redukujemy biegi to mozemy zaliczyc niekontrolowanego boka Brt wie z autopsji a w wozie bez szpery zazwyczaj uchodzi nam to płazem.
Teraz prośba do wytrwałych klubowiczów
trzeba więcej info na ten temat - może jest cos w serwisówce a jak nie to gdzieś w necie na świecie.
Za kzżde info jestem wdzięczny.
Chodzi o to że w normalnym samochodzie gdy któreś z kół ma lżej to na ni jest przenoszone 100% momentu.
A przy szpeże np 30% zostaje nadal na tym bardziej obciążonym kole.
LSD to wiskotyczna blokada mechanizmu różnicowego takie coś powinno być u nas.
JAk to sprawdzić czy jest?
Teoretycznie nie ma problemu gaz do deski (z rolowanego) na jedynce jedno koło na szutrze drógie na asfalcie i samochód zamiast drzeć szuter przyspiesza a nawet robi ślad na asfalcie .
Na śniegu samochód nawet bez blokady będzie kręcił dwoma kołami dlatego to nie jst takie proste to rozróżnić.
Na podnośniku (teoria wywnioskowana wraz z Brt) Kręcimy jednym kołem i drógie powinno sie obracać w tą sama stronę (normalnie kręci sie w przeciwna)
W S13 szpra jest tylko w opcji w europie a Japoni i australi podobno w każdym
W S14 jest w każdym
Pan z driftbibli mówi ze jesli ternujemy raz w tygodniu to szpera nam starcza na 8 miesięcy (jeśli dobrze pamietam i zrozumiałem)
Jeszcze jedna żecz jak mamy szpere i redukujemy biegi to mozemy zaliczyc niekontrolowanego boka Brt wie z autopsji a w wozie bez szpery zazwyczaj uchodzi nam to płazem.
Teraz prośba do wytrwałych klubowiczów
trzeba więcej info na ten temat - może jest cos w serwisówce a jak nie to gdzieś w necie na świecie.
Za kzżde info jestem wdzięczny.