Szpera, LSD, blokada mostu ró?nicowego itp.

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

do skrzyni można dać coś lepszego
ja zalałem Motul Gear 75W-90 TECHNOSYNTHESE
ten sam olej nadaje się do mostu bez szpery

jeśli szkoda ci kasy, to do mostu możesz zapodać coś innego markowego (valvo, mobil, castrol) w klasie SAE 75W-90
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
jano86
Stały gość
Stały gość
Posty: 244
Rejestracja: sob 21 paź, 2006 17:16
Lokalizacja: Wwa

Będę wkładał szperę z S14a do S13. Nie mam niestety tulejek gumowych od nowej szpery.
Ma ktoś pomysł gdzie to dostać(ASO nie ma)?
Lub jeżeli ktoś ma możliwość to byłbym wdzięczny za wymiary otworu w szperze S13 zaznaczonego na zdjęciu.
Chodzi o dwa otwory "z przodu" obudowy.

Obrazek
Stand Alone Haltech, Sprzęgła XTD, kute korby tłoki, HKS SSQV, Reg. ciśn. paliwa Sard, Apexi AVC-R ----> PW
Awatar użytkownika
jano86
Stały gość
Stały gość
Posty: 244
Rejestracja: sob 21 paź, 2006 17:16
Lokalizacja: Wwa

Też ostatnio zalewałem skrzynkę. Tym samym co roball.
Montowałem także shortshifter i owszem pod deklem jest papierowa uszczelka. Jeżeli cieknie to może jej nie być lub jest słabo skręcone. Ja złożyłem to na starej uszczelce plus silikon w tubce :)
Stand Alone Haltech, Sprzęgła XTD, kute korby tłoki, HKS SSQV, Reg. ciśn. paliwa Sard, Apexi AVC-R ----> PW
Awatar użytkownika
bybs
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 878
Rejestracja: śr 26 mar, 2008 21:36
Lokalizacja: Zgierz/Lodz
Kontakt:

no tak tez przypuszczam ze u mnie tez bedzie szedl silikon w ruch. ale to niebawem i odrazu inne rzeczy sie zrobi ale juz wiem przynajmniej co dolewac do skrzyni i mostu
jutro skocze sprawdzic olej bo dzis odbieramy auto od lakiernika :)
Awatar użytkownika
VłodiSX
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 21
Rejestracja: pn 30 cze, 2008 20:07
Lokalizacja: ŁDZ

a do mostu ze szperą?
Awatar użytkownika
bybs
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 878
Rejestracja: śr 26 mar, 2008 21:36
Lokalizacja: Zgierz/Lodz
Kontakt:

nie mam szpery.
mialem to zrobic w sobote ale mi sie nie chcialo zreszta od piatku nie mam przegladu, nie mam czasu jechac na przeglad. moze jutro skocze na przeglad i orazu z tym olejem bo to wszystko jest kolo siebie
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

VłodiSX pisze:a do mostu ze szperą?
jeśli szpera na wiskozie to taki sam co do dyfra bez szpery,

jeśli płytkowa to Motul Gear FF Competition 75W-140
jest to olej dużo ponad potrzeby normalnego użytkowania..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
jano86
Stały gość
Stały gość
Posty: 244
Rejestracja: sob 21 paź, 2006 17:16
Lokalizacja: Wwa

To czym najlepiej zalać szpęrę z S14a automatu?
Stand Alone Haltech, Sprzęgła XTD, kute korby tłoki, HKS SSQV, Reg. ciśn. paliwa Sard, Apexi AVC-R ----> PW
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

nie ma znaczenia czy automat - szpera konstrukcyjnie jest taka sama

dobór oleju do mostu jest analogiczny jak do silnika
musi być dostosowany do konstrukcji i stylu jazdy

jeśli nie używasz szpery non stop (np. wypad na tor żeby polatać bokiem) to nie ma sensu lać górnej półki
do jazdy na co dzień lałbym któryś z tańszych produktów dostosowanych do szpery - np. mineralnego 90PA (~30zł/litr)
jak się nie szczypiesz z kasą to lej Motul Gear FF - pełny syntetyk na estrach po 75zł/litr :-)

pewnie nie wykorzystasz możliwości tej oliwy - ale w sumie różnica to tylko 100zł (dyfer ma pojemność 1,8L)

polecam też ten wątek klik
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
jano86
Stały gość
Stały gość
Posty: 244
Rejestracja: sob 21 paź, 2006 17:16
Lokalizacja: Wwa

Nie ma nikt szpery na wierzchu...?
Stand Alone Haltech, Sprzęgła XTD, kute korby tłoki, HKS SSQV, Reg. ciśn. paliwa Sard, Apexi AVC-R ----> PW
Davids
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 42
Rejestracja: śr 02 maja, 2007 11:29
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

koledzy pojawiło się stukanie gdzieś z tyłu i występuje prz skręcie w lewo ... zakreciłem kułko na parkingu wysiadam a tu 1 ślad został ... auto ciężej reaguje na stawianie go bokiem (ale tym się niechce sugerować bo silnik jest świerzo po swapie)

[ Dodano: Pon 20 Paź, 2008 22:34 ]
UP ... nikt nie pomoże ?? :(
Awatar użytkownika
Booster
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 106
Rejestracja: pt 11 sty, 2008 20:05
Lokalizacja: 3miasto

Skoro, zostawil jeden slad to znaczy ze szpery nie ma.
Jezeli stuka tylko przy skrecie w lewo to moze masz wybite tuleje na wahaczach, a byc moze wal ci sie sypie, w pierwszej kolejnosci spwawdz gumowe elementy tylnego zawieszenia.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

No bo w czym tu pomagac,lewarek,klucz i kolko do gory.
Sprawdz na podniesionym aucie czy oba tylne kola tocza sie bez zadnych oporow.
Bedziesz juz wiedzial cos wiecej

Do dzieła!!
Davids
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 42
Rejestracja: śr 02 maja, 2007 11:29
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

ale czy to będzie widać bo generalnie jak jest bardziej śliski asfalt to zawija bez problemu a seryną s13 (bez szpery) próbowałem u kolegi i nie chciała iść nawet przy strzale ze sprzęgła ... :?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

najprostszy test na to czy masz szperę:
stajesz połową auta na trawniku a drugą połową na asfalcie (wzdłuż, żeby nie było :) )

następnie jedynka i ogień, jak się auto zbierze to jest szpera, jak będzie stało to nie ma..

przy sprawnej szperze i ciasnym powolnym skręcie będzie słychać delikatne stukanie z jednej strony, jak zmienisz kierunek skrętu to stukanie powinno być z drugiej - jest to normalne, natężenie stuków zależy od gęstości oleju (specjalny do szper jest gęsty i tłumi takie dźwięki)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”