W zwiazku z tym, ze sporo elementow bede mial lekkich, nadszedl czas nad zastanowieniem sie nad mozliwoscia montazu lzejszego kola pasowego.
jak wszyscy wiemy ( ) wal powoduje drgania, i sa one wieksze im wieksza jest odleglosc od kola zamachowego. Czyli na samym koncu - to jest w miejscu kola pasowego sa one najwieksze.
W takim przypadku montowane aluminiowego kola pasowego jest pozbawione sensu, poniewaz w znacznej wiekszosci takie kola nie maja "gumowych tlumikow" (damper), co z kolei prowadzi do skracania zycia walu, i calych elementow silnika.
Sytuacja nie ulegnie zmianie nawet w przypadku kiedy aluminiowe kolo pasowe zostanie wywazone razem z walem i kolem zamachowym.
W przypadku prob zmniejszenia wagi zwyklego kola pasowego, najczesciej konczy sie to rozpadnieciem podczas zakladania, albo podczas jazdy.
tu jest link do przeprowadzonych badan:
http://www.overboost.com/story.asp?id=1283
oraz
http://www.atiperformanceproducts.com/p ... _dinan.htm
mam nadzieje ze wszystko jasne ?
W takim wypadku, jedynym rozwiazaniem jest zalozenie aluminiowego kola pasowego, razem z tlumikiem. problem w tym, ze prawie nikt ich nie produkuje - znalazlem jedynie jak na razie, do SR, RB, oraz datsunow. Wszystko pod ponizszym linkiem.
http://www.atiperformanceproducts.com/p ... nissan.htm
pytanie nastepujace - czy do CA mozna wziasc kolo pasowe z innych silnikow ? czy ktores by przypasowalo ?
Lzejsze kolo pasowe...
Moderator: Moderator
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Ja pierdziele !!
Zamowiłem 2 aluminiowe koła pasowe !!. wygląda na to ze bede je musial w srodku wytoczyc, do tego wykonac nowy "lużny" srodek i oddac do znajomego do zwulkanizowania ze soba tych 2 elementow w 1 całość.
Koszt koła pasowego ok 300zl+ przeróbki na kolo 2 czesciowe oraz wylkanizacja ok 20zl za sztuke .
czy ktos jest chetny??
PS ogladalem 2 koła pasowe ca18det znalazlem z tyłu gume ale nieznalazlem ZADNEGO ŁĄCZENIA gumowego miedzy miejscem mocowania walu korbowego a reszta kol pasowych !! wyglada na to ze buma amortyzuje tylko i wyłacznie jakas dziwnie mala płytke na kole pasowym nic niekumam z tego !!
Zamowiłem 2 aluminiowe koła pasowe !!. wygląda na to ze bede je musial w srodku wytoczyc, do tego wykonac nowy "lużny" srodek i oddac do znajomego do zwulkanizowania ze soba tych 2 elementow w 1 całość.
Koszt koła pasowego ok 300zl+ przeróbki na kolo 2 czesciowe oraz wylkanizacja ok 20zl za sztuke .
czy ktos jest chetny??
PS ogladalem 2 koła pasowe ca18det znalazlem z tyłu gume ale nieznalazlem ZADNEGO ŁĄCZENIA gumowego miedzy miejscem mocowania walu korbowego a reszta kol pasowych !! wyglada na to ze buma amortyzuje tylko i wyłacznie jakas dziwnie mala płytke na kole pasowym nic niekumam z tego !!
ja moge byc chetny, jezeli bedzie fajnie zrobione oraz jezeli bedzie tlumic tak jak OEM'owe.
sugerowalbym podobne testy jak pod linkami, w miare mozliwosci...
sugerowalbym podobne testy jak pod linkami, w miare mozliwosci...
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
I dzis pojawił sie zonk !!!
A mianowicie tak jak przypuszczałem koło pasowe jest STAŁE a na gumie zamocowany jest tylko "amortyzator"-"równoważnik" drgań.
Edit 1.0 poprzeczytaniu dokladnie artykuLu spowodowal nową myśl.
Koło pasowe powstanie z aluminiuma rownoważnik będzie stalowy, calość bedzie naturalnie ze sobą zwulkanizowana.
za chwile zrobie fotki koła psaowego CA18DET po wygrzaniu w piecu !
A mianowicie tak jak przypuszczałem koło pasowe jest STAŁE a na gumie zamocowany jest tylko "amortyzator"-"równoważnik" drgań.
Edit 1.0 poprzeczytaniu dokladnie artykuLu spowodowal nową myśl.
Koło pasowe powstanie z aluminiuma rownoważnik będzie stalowy, calość bedzie naturalnie ze sobą zwulkanizowana.
za chwile zrobie fotki koła psaowego CA18DET po wygrzaniu w piecu !
Ostatnio zmieniony sob 03 mar, 2007 16:56 przez Pajak2444, łącznie zmieniany 1 raz.
12h... ty to masz "chwile"...za chwile zrobie fotki koła psaowego CA18DET po wygrzaniu w piecu !
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
chwila to 3 momenty... wiec musisz sie uzbroic w cierpliwoscODINN pisze:12h... ty to masz "chwile"...
[scroll][center]*** ORDYNUSS Team *** member # 000,5/06
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę[/center][/scroll]
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę[/center][/scroll]
Pojawiły sie nowe nieścisłości w tym co opisuja rozne firmy na temat dumperow koła pasowego.
Po 1 tłumieniem rezonansu w naszym wypadku zajma sie rowniez paski alternatora, pompy wody wiatraka , wspomagania itp.
Zmniejszenie wagi koła pasowego spowoduje mniejsze drgania- koło pasowe bedzie wyważane !! Z wałem rowniez bedzie ono wyważane !!
Wyważenia na oryginalnym dumperze maja tylko częściowy skutek i sa bardziej efektem dowazenia całego koła pasowego po procesie wulkanizacji i osadzenia pierscienia pochłaniającego ,gdyż przy takim procesie wulkanizacji jak jest tam uzyty nieda sie "wkleic" idelanie jednorodnej warstwy gumy, a doważenie tak czy owak jest przez ta gume tłumione !!
Opinia jaka mi przedstawiono w zakladzie tokarskim- zajmującym sie rownież wyważaniem ,zakłada ze koła te smiało można montować bez srtesu o drgania. Przy 4krotnym zmniejszeniu wagi paski będą w stanie zniwelować drgania pochodzące z silnika( ktorych niebedzie tłumił teraz wewnetrzny dumper.
Jesli to jednak niezda egzaminu to koszt 10 aluminiowych kół pasowych wraz z wwulkanizowanym dumperem stalowym i wykonaniem formy wtryskowej dla celów wulkanizacyjnych to koszt maksymalny 5000zl
Forma 1000zl
Wulkanizacja ok 70zl
Koło pasowe 250-350zl ( cena zalezna od ilosci)
Poki co za 3 dni bede mial pierwsze kółko.
Temat zapodam rownież na www.200sx-forum.com
wiec postaram sie zagwarantowac najlepsza mozliwa cene !!
Dla takich osób jak RAFI = 8500obr/min możliwe jest wykonanie kół pasowych o mniejszej srednicy wskutek czego pompa wody bedzie miała mniejsza predkosc i niebedzie rozrywało przewodów wodnych.
Po 1 tłumieniem rezonansu w naszym wypadku zajma sie rowniez paski alternatora, pompy wody wiatraka , wspomagania itp.
Zmniejszenie wagi koła pasowego spowoduje mniejsze drgania- koło pasowe bedzie wyważane !! Z wałem rowniez bedzie ono wyważane !!
Wyważenia na oryginalnym dumperze maja tylko częściowy skutek i sa bardziej efektem dowazenia całego koła pasowego po procesie wulkanizacji i osadzenia pierscienia pochłaniającego ,gdyż przy takim procesie wulkanizacji jak jest tam uzyty nieda sie "wkleic" idelanie jednorodnej warstwy gumy, a doważenie tak czy owak jest przez ta gume tłumione !!
Opinia jaka mi przedstawiono w zakladzie tokarskim- zajmującym sie rownież wyważaniem ,zakłada ze koła te smiało można montować bez srtesu o drgania. Przy 4krotnym zmniejszeniu wagi paski będą w stanie zniwelować drgania pochodzące z silnika( ktorych niebedzie tłumił teraz wewnetrzny dumper.
Jesli to jednak niezda egzaminu to koszt 10 aluminiowych kół pasowych wraz z wwulkanizowanym dumperem stalowym i wykonaniem formy wtryskowej dla celów wulkanizacyjnych to koszt maksymalny 5000zl
Forma 1000zl
Wulkanizacja ok 70zl
Koło pasowe 250-350zl ( cena zalezna od ilosci)
Poki co za 3 dni bede mial pierwsze kółko.
Temat zapodam rownież na www.200sx-forum.com
wiec postaram sie zagwarantowac najlepsza mozliwa cene !!
Dla takich osób jak RAFI = 8500obr/min możliwe jest wykonanie kół pasowych o mniejszej srednicy wskutek czego pompa wody bedzie miała mniejsza predkosc i niebedzie rozrywało przewodów wodnych.
jestesmy (ja) jak najbardziej zainteresowani.
proponuje zwrocic tez uwage na to czy ktos ma klime czy nie.
proponuje zwrocic tez uwage na to czy ktos ma klime czy nie.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Koło pasowe bedzie zawierało wszystkie 3 pasy wiec z klima niema problemu.ODINN pisze:jestesmy (ja) jak najbardziej zainteresowani.
proponuje zwrocic tez uwage na to czy ktos ma klime czy nie.
Jesli ktos ma klime to tym lepiej w przypadku kola bez amortyzatora.
jak dla mnie to tylko glowny, pompy wodnej, i wspomagania, reszte olewam
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
i jak tam temat zostal przyjety u naszych braci zza odry ?
kiedy startujesz z produkcja, bo ja juz chce (chcialbym sobie wal wywazyc ze wszystkim do kupy )
aha - jaka bedzie roznica w wadze ?
kiedy startujesz z produkcja, bo ja juz chce (chcialbym sobie wal wywazyc ze wszystkim do kupy )
aha - jaka bedzie roznica w wadze ?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Niemcy są podzieleni.
Część jest absolutnymi zwolennikami Aluminium, część niestety preferuje oryginalne części.
Jak wykonam pierwsza sztuke to bede mogł podac wage i dalej drążyć temat w niemczech.
No i rozkreciło sie.
2 chetnych na niemcy, 2 na polske.
Wiec jesli znajdziemy jeszcze 6 osob to projekt z amortyzatorem bedzie mial sens.
Ponizej 10 osob tylko i wylacznie bez amortyzatora bo koszta zrobienia formy i wulkanizacji beda zbyt wysokie.
Część jest absolutnymi zwolennikami Aluminium, część niestety preferuje oryginalne części.
Jak wykonam pierwsza sztuke to bede mogł podac wage i dalej drążyć temat w niemczech.
No i rozkreciło sie.
2 chetnych na niemcy, 2 na polske.
Wiec jesli znajdziemy jeszcze 6 osob to projekt z amortyzatorem bedzie mial sens.
Ponizej 10 osob tylko i wylacznie bez amortyzatora bo koszta zrobienia formy i wulkanizacji beda zbyt wysokie.
jak idzie ?
ile juz chetnych ? bo bym chcial do wywazenia walu juz to miec...
na poczatku kwietnia...
najlepiej daj opis projektu, albo zrob zakup grupowy zeby sie ruszylo
ile juz chetnych ? bo bym chcial do wywazenia walu juz to miec...
na poczatku kwietnia...
najlepiej daj opis projektu, albo zrob zakup grupowy zeby sie ruszylo
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
1-sze kółeczko jest gotowe i do odbioru-teraz jeszcze zastrzyk finansowy i bede mógł je wysyłac chetnym.ODINN pisze:jak idzie ?
ile juz chetnych ? bo bym chcial do wywazenia walu juz to miec...
na poczatku kwietnia...
najlepiej daj opis projektu, albo zrob zakup grupowy zeby sie ruszylo
Mam rownież lejek na przepustnice o srednicy 80mm - mozna go uciac na mniejsza srednice jesli bylaby taka potrzeba.
Kółeczko jest bardzo lekkie.
Postaram sie dzis wszystko zalatwic i zwazyc.
Jesli wywazasz wal w PL to niema problemu- bedziesz mial na czas-jak juz ktos z mechanikow napisal na niem forum dumpery po tylu latach uzytkowania mimo ze tłumia drgania( w bardzo ograniczonym stopniu bo guma stwardniala) powoduja niedoważenie bo gdzies guma napewno nierówno usiadla i powoduje tylko niekorzystne wibracje.
Wiec projekt kołeczek bedzie bez dumpera.
http://tbc-shop.com/catalog/product_inf ... ucts_id/55
http://www.tommisbillet.com/
czyli - projekt robisz bez dampera, a produkt koncowy bedzie z damperem ?
mnie tylko i wylacznie z damperem interesi
mnie tylko i wylacznie z damperem interesi
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.