Zamiana skrzyni A/T na M/T

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Strzelec
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 47
Rejestracja: śr 02 lut, 2005 20:02
Lokalizacja: Antwerpen/Heidelberg/Łódź
Kontakt:

Mam dwa pytania:
1) Czy skrzynia automatyczna od SR20DET podejdzie pod silnik KA24DE z 240SX'a 1996r?
2) Czy wykonalne jest (w sensie "plug&play) włożenie skrzyni manualnej zamiast automatycznej do silnika KA24DE?

Jakieś sugestie, podpowiedzi mile widziane.
Volvo S60
Land Rover Defender 110
Awatar użytkownika
driftking.pl
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 92
Rejestracja: sob 17 mar, 2007 20:23
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

skrzynie można zmienić, ale trzeba także wymienić wał można też most (ma inne przełożenie), trzeba wspawać pedały, umocować serwo sprzęgła, oraz zmienić TPS i przeprogramować kompa (te ostatnie 2 operacje nie są konieczne, ale powinny zostac wykonane, silnik może mieć dziwne wolne obroty).

Ostatnio był na forum link do granatowego s13, w którym taka operacja została zrobiona (auto przygotowane profesjonalnie do driftu), generalnie rzecz biorąc, nie pchałbym się w naprawe/kupno AT, tylko wymienił go na MT
:: 4skills.pl :: Profesjonalne szkolenia ::
Strzelec
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 47
Rejestracja: śr 02 lut, 2005 20:02
Lokalizacja: Antwerpen/Heidelberg/Łódź
Kontakt:

skrzynie można zmienić, ale trzeba także wymienić wał można też most (ma inne przełożenie), trzeba wspawać pedały, umocować serwo sprzęgła, oraz zmienić TPS i przeprogramować kompa (te ostatnie 2 operacje nie są konieczne, ale powinny zostac wykonane, silnik może mieć dziwne wolne obroty)
To jest odnośnie wymiany A/T na M/T.

A co z wymianą automatu z 240sx na automat z S14?
Volvo S60
Land Rover Defender 110
Awatar użytkownika
driftking.pl
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 92
Rejestracja: sob 17 mar, 2007 20:23
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Strzelec pisze: A co z wymianą automatu z 240sx na automat z S14?
z tego co wiem, skrzynia w s13 do ke24de jest taka sama jak do CA18DET, więc myśle, że analogicznie w s14 skrzynie będą również pasować, ale co do kupna używanej skrzyni, nie masz pewności, że się nie wysypie po 2k km tak jak Twoja... więc jak już AT to polecałbym remont, sensowny zakmnie się w granicach 3k zł, a więc drogo.

aha a co do wymiany AT na MT pytaj użytkownika Maciek Vmax, on w projektach pisał, że jego białe s14 było najpierw wyposażona w AT i własnie zmieniali to na MT
:: 4skills.pl :: Profesjonalne szkolenia ::
Strzelec
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 47
Rejestracja: śr 02 lut, 2005 20:02
Lokalizacja: Antwerpen/Heidelberg/Łódź
Kontakt:

Dzięki za pomoc! Poczekam jeszcze aż ktoś potwierdzi to, że skrzynia automatyczna od S14 przypasuje zamiast automatu przy silniku 2.4

Mówiąc o kosztach w granicach 3000pln to w zasadzie można rozważać zakup raczej dobrej skrzyni A/T używanej (tylko jak to sprawdzić "na sucho") bądź tak jak pisałeś - remont starej.
Volvo S60
Land Rover Defender 110
Awatar użytkownika
guma
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 113
Rejestracja: wt 04 lip, 2006 20:02
Lokalizacja: Wronowice/Piaski

niestety te skrzynie roznia sie, inna jest w ka24 niz w ca18, dalej nic nie trzeba wspawywac, prprostu przekrecic, i niema zadnego serwa sprzegla, jest tlko pompka i wysprzeglik, ogolnie bardzo prosty swap auto > manual
s12v8
Strzelec
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 47
Rejestracja: śr 02 lut, 2005 20:02
Lokalizacja: Antwerpen/Heidelberg/Łódź
Kontakt:

Kurna! Ludzie!
Ja nie mam 240SX S13 tylko mam 240SX S14 z automatem. I mam do kupienia skrzynię z 200SX S14 (też automatyczną). I chodzi o to, czy da radę automat z SR20DET przełożyć w miejsce automatu z KA24DE...
Volvo S60
Land Rover Defender 110
Awatar użytkownika
driftking.pl
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 92
Rejestracja: sob 17 mar, 2007 20:23
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

guma pisze:niestety te skrzynie roznia sie, inna jest w ka24 niz w ca18, dalej nic nie trzeba wspawywac, prprostu przekrecic, i niema zadnego serwa sprzegla, jest tlko pompka i wysprzeglik, ogolnie bardzo prosty swap auto > manual
to właśnie nazwałem serwem, ale ok pomyliłem się, tak czy siak trzeba, ciac tą sciane grodziową i mocowac nowe pedały, z tego co ja slyszalem nie jest to taka zamiana plug&play... aczkolwiek moim zdaniem warto, bo pomimo, że automatem się bardzi przyjemnie jeździ i jestem jego zwolennikiem to w nissanie rwd jakoś średnio cieszy... ;)
:: 4skills.pl :: Profesjonalne szkolenia ::
Awatar użytkownika
driftking.pl
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 92
Rejestracja: sob 17 mar, 2007 20:23
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

AT->MT jest możliwe i nawet chodzi ładnie :)
:: 4skills.pl :: Profesjonalne szkolenia ::
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

z tym ze zapewne i skrzynia jak i most maja inne przelozenia, jak to sie zgra z twoim mostem trzeba by poszukac dokladniejszych danych i policzyc czy to bedzie sensownie jezdzic :)
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
driftking.pl
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 92
Rejestracja: sob 17 mar, 2007 20:23
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

to JUŻ jeździ sensownie, dokładniej zapie.... :D most jest nieco krótszy, przy 3tys. na 5 mam ok. 100km/h (seria 110), ale jak komuś przeszkadza (mi się bardzo podoba) zawsze można go wymienić, to już grosze...

Najbardziej podobało mi się "ogarnięcie" elektroniki przezemnie i Pająka, bo po telefonie do Jarka i informacji, że trzeba pruć całą instalacje mieliśmy małego ZONKA, jednak udało się bez tak drastycznych metod ;)

Zrobiliśmy całą foto relacje ze zmiany, niedługo (jak pająk bedzie miał chwile, pojawi się art.)
:: 4skills.pl :: Profesjonalne szkolenia ::
Marko6099
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 13
Rejestracja: sob 22 sty, 2011 08:10
Lokalizacja: Pszów
Kontakt:

Panowie, a jak wygląda przekładka AT/MT w KA24E? Chcę zmienić na manual, bo automatem nie lubię jezdzić i w przyszłości mam plan pośmigać trochę bokiem.
Na chwilę obecną, Nissan zabrał wszystkie moje pieniądze... RB25DET do remontu:/
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

a teraz inaczej

silnik ca18det, buda i silnik pierwotnie spięty z manualem

co potrzebne do konwersji z manuala na automat, tak dobrze słyszycie i widzicie

zamach+śruby , sprzęgło hydrokinetyczne, skrzynie, podporę, wał napędowy , usunięcie tulejki

Jeszcze coś?

i jak z wiązką co tam należy nabroić?




żadna zachcianka,przez pewien czas będę miał ograniczoną siłę i słabe władanie w prawej nodze
a nie chce za dużego zagrożenia stanowić hamując tą nogą a w auto to lewą bez gadania a gaz obsłużę prawą

Fer ma większość może poza śrubami i zamachem,

jak wiazkę zmodować by chulało?

any one?

Wiem że sygnał jest brany z tps, dropping rezistora, prędkości czujnik z szkrzynki, i z 4 czujniki samej skrzyni, revolution sensor i jakiś inhibitor switch(za akumulatorem) i jakiś komp sterujący pod siedzeniem pasażera czy w okolicach ecu

najszybciej wiązkę przełożyć i te dodatkowe elementy
Ostatnio zmieniony wt 02 sie, 2011 19:41 przez Tomek89, łącznie zmieniany 1 raz.
Rice is nice
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”