SKRZYNIA BIEGÓW PROBLEM

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Sputnik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 61
Rejestracja: pt 30 cze, 2006 18:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Najprawdopodobniej
Awatar użytkownika
piciu_s14
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 72
Rejestracja: ndz 16 wrz, 2007 19:44
Lokalizacja: Poznań

przy wszystkich zgrzytach czy problemach z wbiciem biegów zwłaszcza 1, 2 i trójki jeśli jest sie pewnym sprzegła zostaje do wymiany synchronizator i przesuwka danego biegu,jako elementy najszybciej zużywajace sie w czasie pracy przekładni..
Awatar użytkownika
raven155
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 80
Rejestracja: czw 13 wrz, 2007 10:57
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Przy redukcjach wszelakiego typu to proponuje dodawac nieco gazu.

Ja chcialem wymieniac skrzynie bo mi 2jka wypadala przy redukowaniu, jedynka tak samo nie chciala wskakiwac. Zamiast wymiany skrzyni nauczylem sie redukowac z miedzygazem i teraz nic nie wyskakuje nic nie wypada wszystko ladnie wchodzi nawet mimo zapowietrzonego sprzegla, ktore nie rozlacza do konca po wcisnieciu ;)
Awatar użytkownika
cypher47
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 106
Rejestracja: śr 18 cze, 2008 19:57
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

przy okazji tematu o skrzyni chciałbym zapytać o 2 rzeczy:

1. jak mocno kolegom "trzęsie się" drążek zmiany biegów po jeździe po nierównościach, bo mój (na moje oko) lata jak Żyd po pustym sklepie. głównie na boki tak po ok 1cm w każdą stronę...

2. jak wbijam 2 i 3 (w górę) to czuję na drążku uderzenie, coś jakby koła zębate się zazębiały, ale nie słyszę żadnych zgrzytów ani stuków. to wszystko zanim puszczę sprzęgło (na wciśniętym). poza tym 2 dosyć często wchodzi jakby na dwa razy, tzn wskakuje lekko do połowy, mały opór i wskakuje do końca.
Przy wszystkich tych manewrach nie muszę używać jakiś nadludzkich sił, tak mi się przynajmniej wydaje...
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"

"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

u mnie jest podobnie :) na nierownosciach troche rzuca skrzynia na poduchach i delikadnie drazek bedzie sie ruszal czy podskakiwal, a z wrzucaniem biegow to czuc na dloni jak sie zazebia przekladnia :D
Awatar użytkownika
cypher47
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 106
Rejestracja: śr 18 cze, 2008 19:57
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Ban0ff pisze:u mnie jest podobnie :) na nierownosciach troche rzuca skrzynia na poduchach i delikadnie drazek bedzie sie ruszal czy podskakiwal, a z wrzucaniem biegow to czuc na dloni jak sie zazebia przekladnia :D
no więc nie jestem sam... 8)
ale co to oznacza? trzeba wymienić poduszki pod skrzynią (i pod silnikiem pewnie też)?
synchronizatory padają?
jak bardzo powoli zmieniam biegi to jest prawie ok. co nie znaczy że normalnie wyżywam się na skrzyni...
dodam tylko że sprzęgło (łożysko) hałasuje na luzie (po nagrzaniu!!!), a jak pracuje to nie mam porównania bo w poprzednim samochodzie (Golf mkII) miałem je zjechane chyba na zero a u ojca (Escort) jest bez wspomagania i też powoli się wyciera...
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"

"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
Awatar użytkownika
Marcinrat1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 18:34
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

uffff..... a już się bałem że coś u mnie nie tak mnie też skrzynia się trzęsie.. (gałka zmiany biegów.... mnie nic nie wyskakuje chociaż czasem redukuje ostro i na wysokich obrotach (nawet 6 - 6,5 po redukcji)
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

ten typ tak ma :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”