SKRZYNIA BIEGÓW PROBLEM
Moderator: Moderator
Najprawdopodobniej
przy wszystkich zgrzytach czy problemach z wbiciem biegów zwłaszcza 1, 2 i trójki jeśli jest sie pewnym sprzegła zostaje do wymiany synchronizator i przesuwka danego biegu,jako elementy najszybciej zużywajace sie w czasie pracy przekładni..
- raven155
- Coś już wiem
- Posty: 80
- Rejestracja: czw 13 wrz, 2007 10:57
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Przy redukcjach wszelakiego typu to proponuje dodawac nieco gazu.
Ja chcialem wymieniac skrzynie bo mi 2jka wypadala przy redukowaniu, jedynka tak samo nie chciala wskakiwac. Zamiast wymiany skrzyni nauczylem sie redukowac z miedzygazem i teraz nic nie wyskakuje nic nie wypada wszystko ladnie wchodzi nawet mimo zapowietrzonego sprzegla, ktore nie rozlacza do konca po wcisnieciu
Ja chcialem wymieniac skrzynie bo mi 2jka wypadala przy redukowaniu, jedynka tak samo nie chciala wskakiwac. Zamiast wymiany skrzyni nauczylem sie redukowac z miedzygazem i teraz nic nie wyskakuje nic nie wypada wszystko ladnie wchodzi nawet mimo zapowietrzonego sprzegla, ktore nie rozlacza do konca po wcisnieciu
przy okazji tematu o skrzyni chciałbym zapytać o 2 rzeczy:
1. jak mocno kolegom "trzęsie się" drążek zmiany biegów po jeździe po nierównościach, bo mój (na moje oko) lata jak Żyd po pustym sklepie. głównie na boki tak po ok 1cm w każdą stronę...
2. jak wbijam 2 i 3 (w górę) to czuję na drążku uderzenie, coś jakby koła zębate się zazębiały, ale nie słyszę żadnych zgrzytów ani stuków. to wszystko zanim puszczę sprzęgło (na wciśniętym). poza tym 2 dosyć często wchodzi jakby na dwa razy, tzn wskakuje lekko do połowy, mały opór i wskakuje do końca.
Przy wszystkich tych manewrach nie muszę używać jakiś nadludzkich sił, tak mi się przynajmniej wydaje...
1. jak mocno kolegom "trzęsie się" drążek zmiany biegów po jeździe po nierównościach, bo mój (na moje oko) lata jak Żyd po pustym sklepie. głównie na boki tak po ok 1cm w każdą stronę...
2. jak wbijam 2 i 3 (w górę) to czuję na drążku uderzenie, coś jakby koła zębate się zazębiały, ale nie słyszę żadnych zgrzytów ani stuków. to wszystko zanim puszczę sprzęgło (na wciśniętym). poza tym 2 dosyć często wchodzi jakby na dwa razy, tzn wskakuje lekko do połowy, mały opór i wskakuje do końca.
Przy wszystkich tych manewrach nie muszę używać jakiś nadludzkich sił, tak mi się przynajmniej wydaje...
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
u mnie jest podobnie na nierownosciach troche rzuca skrzynia na poduchach i delikadnie drazek bedzie sie ruszal czy podskakiwal, a z wrzucaniem biegow to czuc na dloni jak sie zazebia przekladnia
no więc nie jestem sam...Ban0ff pisze:u mnie jest podobnie na nierownosciach troche rzuca skrzynia na poduchach i delikadnie drazek bedzie sie ruszal czy podskakiwal, a z wrzucaniem biegow to czuc na dloni jak sie zazebia przekladnia
ale co to oznacza? trzeba wymienić poduszki pod skrzynią (i pod silnikiem pewnie też)?
synchronizatory padają?
jak bardzo powoli zmieniam biegi to jest prawie ok. co nie znaczy że normalnie wyżywam się na skrzyni...
dodam tylko że sprzęgło (łożysko) hałasuje na luzie (po nagrzaniu!!!), a jak pracuje to nie mam porównania bo w poprzednim samochodzie (Golf mkII) miałem je zjechane chyba na zero a u ojca (Escort) jest bez wspomagania i też powoli się wyciera...
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
- Marcinrat1
- -#Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: pn 02 lip, 2007 18:34
- Lokalizacja: Wągrowiec
- Kontakt:
uffff..... a już się bałem że coś u mnie nie tak mnie też skrzynia się trzęsie.. (gałka zmiany biegów.... mnie nic nie wyskakuje chociaż czasem redukuje ostro i na wysokich obrotach (nawet 6 - 6,5 po redukcji)
ten typ tak ma