[s13] ile płynu do automatu? problem z kolektorem wydechowym
Moderator: Moderator
- luki924
- Coś już wiem
- Posty: 57
- Rejestracja: pt 28 gru, 2007 23:18
- Lokalizacja: okolice Katowic
- Kontakt:
Witam wszystkich serdecznie, 2 dni temu stałem się posiadaczem mam nadzieję że szczęśliwym 200sx w automacie, wiem wiem automat kupa ale póki co tak musi być i tyle, stąd pytanie: ile tego oleju- płynu do automatu wchodzi? chciałbym go wymienić ponieważ autko pod tym względem jest zaniedbane. Na dodatek dzisiaj jak wymieniałem świece to 3 z nich były wypalone ngk a jedna z nich była z gwintem o 1 cm dłuższym wkręcona na chama i zardzewiała idiotyzm. Ale zmieniłem świece i jest wszystko ok, filterki olej i płyn w chłodnicy też wymienione. Powiedzcie, pomóżcie co dalej? Problem tego typu że mam wydmuchane 2 uszczelki pomiędzy głowicą a kolektorem wydechowym. Samochód po prostu pierdzi a turbo napewno nie działa na swoich najwyższych obrotach bo nie ma odpowiedniego ciśnienia, nie mylę się chyba? Pytanie czy da się jakoś wymienić te uszczelki bez zdejmowania turbinki? tzn czy da się odkręcić jakoś kolektor wydechowy? Zapomniałem dodać, że chodzi o silnik ca18det oczywiście pozdrawiam i proszę o pomoc ps. Przywitałem sie żeby nie było
wedlug stronki valvoline 7,4 litra
Nissan
200 SX
200 SX (1989-1993)
--------------------------------------------------------------------------------
Engine CA18DET Capacity 3,5 liter
Filter 0,4 liter
Use: Normal
Service intervals:
Change 10000 km / 6 months
MaxLife 10W-40
DuraBlend FE 5W-30
VR1 Racing Oil 10W-60
Use: Severe
Service intervals:
Change 5000 km / 3 months
MaxLife 10W-40
DuraBlend FE 5W-30
VR1 Racing Oil 10W-60
Differential, rear (4x2) Capacity 1,8 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 40000 km / 24 months
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90
HP GL-5 80W-90
Use: Severe
Service intervals:
Change 40000 km / 24 months
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90
HP GL-5 80W-90
Transmission, automatic Capacity 7,4 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km / 12 months
MaxLife ATF
SynPower ATF
ATF Dexron III/Mercon
Use: Severe
Service intervals:
Change 40000 km / 24 months
MaxLife ATF
SynPower ATF
ATF Dexron III/Mercon
Transmission, manual Capacity 2,4 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 40000 km / 24 months
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-4 75W-80
DuraBlend GL-4 75W-90
Use: Severe
Service intervals:
Change 40000 km / 24 months
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-4 75W-80
DuraBlend GL-4 75W-90
Hydraulic brakes/clutch system
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km / 12 months
Change 40000 km / 24 months
Brake & Clutch Fluid DOT 3/4
Power steering Capacity 0,9 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km / 12 months
MaxLife ATF
SynPower ATF
ATF Dexron III/Mercon
Grease points/nipples
Use: Normal
Service intervals:
Check 40000 km / 24 months
Multi Purpose Grease
Cooling system Capacity 7 liter
Use: Normal
Service intervals:
Change 40000 km / 24 months
Coolant Maxlife AF
Coolant AF Extreme
Coolant AF Extra
pozdro
Nissan
200 SX
200 SX (1989-1993)
--------------------------------------------------------------------------------
Engine CA18DET Capacity 3,5 liter
Filter 0,4 liter
Use: Normal
Service intervals:
Change 10000 km / 6 months
MaxLife 10W-40
DuraBlend FE 5W-30
VR1 Racing Oil 10W-60
Use: Severe
Service intervals:
Change 5000 km / 3 months
MaxLife 10W-40
DuraBlend FE 5W-30
VR1 Racing Oil 10W-60
Differential, rear (4x2) Capacity 1,8 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 40000 km / 24 months
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90
HP GL-5 80W-90
Use: Severe
Service intervals:
Change 40000 km / 24 months
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90
HP GL-5 80W-90
Transmission, automatic Capacity 7,4 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km / 12 months
MaxLife ATF
SynPower ATF
ATF Dexron III/Mercon
Use: Severe
Service intervals:
Change 40000 km / 24 months
MaxLife ATF
SynPower ATF
ATF Dexron III/Mercon
Transmission, manual Capacity 2,4 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 40000 km / 24 months
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-4 75W-80
DuraBlend GL-4 75W-90
Use: Severe
Service intervals:
Change 40000 km / 24 months
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-4 75W-80
DuraBlend GL-4 75W-90
Hydraulic brakes/clutch system
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km / 12 months
Change 40000 km / 24 months
Brake & Clutch Fluid DOT 3/4
Power steering Capacity 0,9 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km / 12 months
MaxLife ATF
SynPower ATF
ATF Dexron III/Mercon
Grease points/nipples
Use: Normal
Service intervals:
Check 40000 km / 24 months
Multi Purpose Grease
Cooling system Capacity 7 liter
Use: Normal
Service intervals:
Change 40000 km / 24 months
Coolant Maxlife AF
Coolant AF Extreme
Coolant AF Extra
pozdro
- dziubas
- -#Klubowicz
- Posty: 1020
- Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
- Lokalizacja: warszawa WOLA
- Kontakt:
Odkręcasz go razem z turbiną (nie zapominając o odkręceniu przewodów wodnego i olejowegowielkie dzięki za pomoc. Powiedzcie mi jeszcze co z tym kolektorem wydechowym?
)przy okazji sprawdz kolektor bo lubi pękać
- janeks13 200sx
- Coś już wiem
- Posty: 105
- Rejestracja: śr 28 gru, 2005 21:47
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
ja wymieniałem bez zdejmowania turbiny odkreć wszystke sruby z kolektora i podwaz jakąś breszką żebyś swobodnie wymienił uszczelki pod kolektorem a głową i wszystko w temacie ewentualne mozesz jeszcze polusować układ wydechowy aby sie zabardzo z nim nie męczyć ja tak robiłem 2 razy i napewno da się powodzenialuki924 pisze:wielkie dzięki za pomoc. Powiedzcie mi jeszcze co z tym kolektorem wydechowym?
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 13
- Rejestracja: wt 25 gru, 2007 00:51
niewiem jak wy ale ja zawsze aby miec czyste sumienie wyjmuje caly kolektor z turbem i dokladnie oczyszczam cala plaszczyzne bo uszczelka zawsze zostawia kawalki po jej wyjeciu.
- luki924
- Coś już wiem
- Posty: 57
- Rejestracja: pt 28 gru, 2007 23:18
- Lokalizacja: okolice Katowic
- Kontakt:
Przyjaciele chyba trochę źle sformułowałem pytanie. Nie potrafię dojść do dolnych śrub od kolektora, macie jakiś sposób? od dołu? od góry? coś wykręcić? wyjmę cały kolektor wraz z turbiną mam rozumieć tak? kurcze szkoda mi trochę kasy na mechanika w tak prostej sprawie pomożecie?
- janeks13 200sx
- Coś już wiem
- Posty: 105
- Rejestracja: śr 28 gru, 2005 21:47
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
klucz i to jeszcze obciety ( skrócony ) i oczywiście że od spodu musisz sie z nimi pobawić ( i weź sobie jakieś tabletki na uspokojenie ) poniewaz jest bardzo mało miejsca
powodzenia
powodzenia
- luki924
- Coś już wiem
- Posty: 57
- Rejestracja: pt 28 gru, 2007 23:18
- Lokalizacja: okolice Katowic
- Kontakt:
oki, w takim razie będę próbował do skutku Pytanko zupełnie z innej beczki ale nie będę zaczynał nowego tematu, mianowicie: Czy mogę holować około 7 km mojego nissanka z automatem? oczywiscie na biegu N czyli luzie nic sie nie stanie? wiele osob mi mowi ze nie holuje sie automatu. A holować muszę ponieważ dzisiaj jak włożyłem nowy akumulator (mam problem z ładowaniem i myślałem że to akumulator) no i autko ładnie odpaliło ale zrobiłem niecały kilometr po czym zaczęły przygasać kontrolki, dmuchawa zmniejszyła obroty a nagle samochodzik stanął i zupełny brak prądu. Ledwo udało mi się dosunąć szybę. Kurde nie potrafię się dogadać coś z moim nissankiem, mam nadzieję że to się zmieni. Pozdrawiam wszystkich i życzę Wam SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU
Jak wymieniłeś olej w skrzyni to na odcinku 7km nie powinno się nic stać tylko pamietaj że to automat, holuje się go nie szybciej niż 1/2 maksymalnej predkości na pierwszym biegu
wspopmnienia po nysce:/ Ale napewno będzie następna...