[s13] ile płynu do automatu? problem z kolektorem wydechowym

Wszystko co tyczy się napędów. Skrzynie biegów, RWD,AWD,FWD,szpery, wały, półośki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
luki924
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 57
Rejestracja: pt 28 gru, 2007 23:18
Lokalizacja: okolice Katowic
Kontakt:

Witam wszystkich serdecznie, 2 dni temu stałem się posiadaczem mam nadzieję że szczęśliwym 200sx w automacie, wiem wiem automat kupa ale póki co tak musi być i tyle, stąd pytanie: ile tego oleju- płynu do automatu wchodzi? chciałbym go wymienić ponieważ autko pod tym względem jest zaniedbane. Na dodatek dzisiaj jak wymieniałem świece to 3 z nich były wypalone ngk a jedna z nich była z gwintem o 1 cm dłuższym wkręcona na chama i zardzewiała :/ idiotyzm. Ale zmieniłem świece i jest wszystko ok, filterki olej i płyn w chłodnicy też wymienione. Powiedzcie, pomóżcie co dalej? Problem tego typu że mam wydmuchane 2 uszczelki pomiędzy głowicą a kolektorem wydechowym. Samochód po prostu pierdzi a turbo napewno nie działa na swoich najwyższych obrotach bo nie ma odpowiedniego ciśnienia, nie mylę się chyba? Pytanie czy da się jakoś wymienić te uszczelki bez zdejmowania turbinki? tzn czy da się odkręcić jakoś kolektor wydechowy? Zapomniałem dodać, że chodzi o silnik ca18det oczywiście :D pozdrawiam i proszę o pomoc :) ps. Przywitałem sie żeby nie było
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

wedlug stronki valvoline 7,4 litra


Nissan
200 SX
200 SX (1989-1993)

--------------------------------------------------------------------------------

Engine CA18DET Capacity 3,5 liter
Filter 0,4 liter

Use: Normal
Service intervals:
Change 10000 km / 6 months

MaxLife 10W-40
DuraBlend FE 5W-30
VR1 Racing Oil 10W-60



Use: Severe
Service intervals:
Change 5000 km / 3 months

MaxLife 10W-40
DuraBlend FE 5W-30
VR1 Racing Oil 10W-60



Differential, rear (4x2) Capacity 1,8 liter

Use: Normal
Service intervals:
Check 40000 km / 24 months

SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90
HP GL-5 80W-90



Use: Severe
Service intervals:
Change 40000 km / 24 months

SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90
HP GL-5 80W-90



Transmission, automatic Capacity 7,4 liter

Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km / 12 months

MaxLife ATF
SynPower ATF
ATF Dexron III/Mercon



Use: Severe
Service intervals:
Change 40000 km / 24 months

MaxLife ATF
SynPower ATF
ATF Dexron III/Mercon



Transmission, manual Capacity 2,4 liter

Use: Normal
Service intervals:
Check 40000 km / 24 months

SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-4 75W-80
DuraBlend GL-4 75W-90



Use: Severe
Service intervals:
Change 40000 km / 24 months

SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-4 75W-80
DuraBlend GL-4 75W-90



Hydraulic brakes/clutch system
Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km / 12 months
Change 40000 km / 24 months

Brake & Clutch Fluid DOT 3/4



Power steering Capacity 0,9 liter

Use: Normal
Service intervals:
Check 20000 km / 12 months

MaxLife ATF
SynPower ATF
ATF Dexron III/Mercon



Grease points/nipples
Use: Normal
Service intervals:
Check 40000 km / 24 months

Multi Purpose Grease



Cooling system Capacity 7 liter

Use: Normal
Service intervals:
Change 40000 km / 24 months

Coolant Maxlife AF
Coolant AF Extreme
Coolant AF Extra



pozdro
Awatar użytkownika
luki924
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 57
Rejestracja: pt 28 gru, 2007 23:18
Lokalizacja: okolice Katowic
Kontakt:

wielkie dzięki za pomoc. Powiedzcie mi jeszcze co z tym kolektorem wydechowym?
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

wielkie dzięki za pomoc. Powiedzcie mi jeszcze co z tym kolektorem wydechowym?
Odkręcasz go razem z turbiną (nie zapominając o odkręceniu przewodów wodnego i olejowego
)przy okazji sprawdz kolektor bo lubi pękać
Awatar użytkownika
janeks13 200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 105
Rejestracja: śr 28 gru, 2005 21:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

luki924 pisze:wielkie dzięki za pomoc. Powiedzcie mi jeszcze co z tym kolektorem wydechowym?
ja wymieniałem bez zdejmowania turbiny odkreć wszystke sruby z kolektora i podwaz jakąś breszką żebyś swobodnie wymienił uszczelki pod kolektorem a głową i wszystko w temacie ewentualne mozesz jeszcze polusować układ wydechowy aby sie zabardzo z nim nie męczyć :) ja tak robiłem 2 razy i napewno da się :) powodzenia
driven2madness
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 13
Rejestracja: wt 25 gru, 2007 00:51

niewiem jak wy ale ja zawsze aby miec czyste sumienie wyjmuje caly kolektor z turbem i dokladnie oczyszczam cala plaszczyzne bo uszczelka zawsze zostawia kawalki po jej wyjeciu.
Awatar użytkownika
luki924
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 57
Rejestracja: pt 28 gru, 2007 23:18
Lokalizacja: okolice Katowic
Kontakt:

Przyjaciele chyba trochę źle sformułowałem pytanie. Nie potrafię dojść do dolnych śrub od kolektora, macie jakiś sposób? od dołu? od góry? coś wykręcić? wyjmę cały kolektor wraz z turbiną mam rozumieć tak? kurcze szkoda mi trochę kasy na mechanika w tak prostej sprawie g:(\ pomożecie? :)
Awatar użytkownika
janeks13 200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 105
Rejestracja: śr 28 gru, 2005 21:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

klucz i to jeszcze obciety ( skrócony ) i oczywiście że od spodu musisz sie z nimi pobawić ( i weź sobie jakieś tabletki na uspokojenie ;) ) poniewaz jest bardzo mało miejsca



powodzenia
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

i komplet plastrów opatrunkowych tez sie przyda
Awatar użytkownika
luki924
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 57
Rejestracja: pt 28 gru, 2007 23:18
Lokalizacja: okolice Katowic
Kontakt:

oki, w takim razie będę próbował do skutku :) Pytanko zupełnie z innej beczki ale nie będę zaczynał nowego tematu, mianowicie: Czy mogę holować około 7 km mojego nissanka z automatem? oczywiscie na biegu N czyli luzie :) nic sie nie stanie? wiele osob mi mowi ze nie holuje sie automatu. A holować muszę ponieważ dzisiaj jak włożyłem nowy akumulator (mam problem z ładowaniem i myślałem że to akumulator) no i autko ładnie odpaliło ale zrobiłem niecały kilometr po czym zaczęły przygasać kontrolki, dmuchawa zmniejszyła obroty a nagle samochodzik stanął i zupełny brak prądu. Ledwo udało mi się dosunąć szybę. Kurde nie potrafię się dogadać coś z moim nissankiem, mam nadzieję że to się zmieni. Pozdrawiam wszystkich i życzę Wam SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

alternator ci padl
Awatar użytkownika
pioorek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 66
Rejestracja: wt 13 mar, 2007 23:39
Lokalizacja: piaseczno
Kontakt:

Jak wymieniłeś olej w skrzyni to na odcinku 7km nie powinno się nic stać tylko pamietaj że to automat, holuje się go nie szybciej niż 1/2 maksymalnej predkości na pierwszym biegu :!: :!: :!:
wspopmnienia po nysce:/ Ale napewno będzie następna...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”