Witam kupilem s14a w automacie ale chcialbym przelozyc na manual wiem ze zaraz beda posty to juz bylo lub uzyj wyszukarki i tak zrobilem przelecialem wszystko i byly posty na ten temat ale nikt nic konkretnego nie napisal.Wiec prosze o wyrozumialosc,no wiec jesli ktos wie konkretnie jak i co krok po kroku prosze o pomoc,moze inna skrzynia pasuje niz od s14a.
Wszystkim pomocnym wielkie dzieki z gory!!!!
S14a automat na manual prosba o pomoc
Moderator: Moderator
- rusek300zx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 693
- Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
- Lokalizacja: Zielona Gora
- Kontakt:
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Z tego co ja sie doszukalem to przy zmianie trzeba miec skrzynke,kolo zamachowe,tarcze i wal z manuala.O ile dobrze pamietam wyciaga sie jeszce jakis bezpiecznik-ale tego juz nie jestem pewien
Mysle ze przy wymianie tych elementow nie ma duzej filozofi i bez problemu mozna sobie z tym poradzic
Mysle ze przy wymianie tych elementow nie ma duzej filozofi i bez problemu mozna sobie z tym poradzic
Ale to wyjdzie plug and play tak mniej wiecej czy 3ba cos ostro kombinowac?
Napiszcie troche jasniej jak mozecie... chodzi o to czy 3ba cos gdzies wiercic, kombinowac by pasowalo itd...
Napiszcie troche jasniej jak mozecie... chodzi o to czy 3ba cos gdzies wiercic, kombinowac by pasowalo itd...
Oo\_____/oO VS Oo\_____/oO
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 38
- Rejestracja: pt 29 sie, 2008 20:26
- Lokalizacja: sieraków wlkp
niema kombinaci w przeróbce z automata na manual bo auta mają przygotowaną kaste i jeśli trzeba wiercić to jedynie przy montarzu pedału sprzęgła ale tam będzie zaznaczone gdzie.a w elektryce trzeba kable od rozrusznika inaczej połonczyć by działał ,bo w automacie działa tylko w pozyci parking.
Dziaa w 2 pozycjach, parking i neutral,
potrzebujesz 2 pedałów zarowno sprzegla jak i hamulca to hebel z automata jest za szeroki, chyba ze chce ci się ciac, ale wg mnie to by byla paranoja.
Wiercic trzeba miejsce na pompe sprzegla, wiekszość wierteł jest za mała wiec trzeba doszlifowywac sciernicą, chyba ze masz wykrawacz do kółek do zastosowania w blasze.
Spis elementow potrzebnych do konwersji automat>manual:
-koło zamachowe
-sprzęgło+docisk+łozysko oporowe ( zebyś sie nie zapomnial i zle kosztow nie obliczyl)
-pompa sprzęgła
-wysprzęglik
-przewod gumowy lub w oplocie buda- wysprzeglik
-przewody ciśnieniowe płynu idace od pompy sprzegla za silnikiem do mocowania z nadwoziem
-pedal hamulca+pedal sprzęgła
-skrzynia biegów
-wał kardana
-plastiki wnęt5rza osłaniające tunel
-(w s13 w elektryce potrzebny jest tylko zworek za lewa puszką bezpieczników) niewiem jak si to ma do S14 i S14A)
potrzebujesz 2 pedałów zarowno sprzegla jak i hamulca to hebel z automata jest za szeroki, chyba ze chce ci się ciac, ale wg mnie to by byla paranoja.
Wiercic trzeba miejsce na pompe sprzegla, wiekszość wierteł jest za mała wiec trzeba doszlifowywac sciernicą, chyba ze masz wykrawacz do kółek do zastosowania w blasze.
Spis elementow potrzebnych do konwersji automat>manual:
-koło zamachowe
-sprzęgło+docisk+łozysko oporowe ( zebyś sie nie zapomnial i zle kosztow nie obliczyl)
-pompa sprzęgła
-wysprzęglik
-przewod gumowy lub w oplocie buda- wysprzeglik
-przewody ciśnieniowe płynu idace od pompy sprzegla za silnikiem do mocowania z nadwoziem
-pedal hamulca+pedal sprzęgła
-skrzynia biegów
-wał kardana
-plastiki wnęt5rza osłaniające tunel
-(w s13 w elektryce potrzebny jest tylko zworek za lewa puszką bezpieczników) niewiem jak si to ma do S14 i S14A)
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
- rusek300zx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 693
- Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
- Lokalizacja: Zielona Gora
- Kontakt:
no i to jest odpowiedz ale wal tez musze wymieniac? czyli skrzynie sie roznia dlugoscia z tego wynika,a moze jeszcze wiecie jak z ta elektryka konkretnie co mam uciac i gdzie podlaczyc
- tomekzulek
- Coś już wiem
- Posty: 72
- Rejestracja: pn 28 lut, 2011 10:38
- Lokalizacja: Orneta
- Kontakt:
koledzy jeszcze jedno pytanie do tematu a co z łożyskiem w wale korbowym w które wchodzi wałek od skrzyni?? Mówię o manualu oczywiście. W 90% aut silnik od automatu nie ma takiego łożyska i przy zakładaniu manualnej skrzyni trzeba je wbijać. Wie ktoś jak ma się ta sprawa do SR-a??