Izolowanie TERMICZNE kolektora ssącego
: ndz 14 cze, 2009 00:14
Panowie rozgryzamy właśnie pomysł izolowania kolektora ssącego w CA i w hondach u moich znajomych.
Z wiedzy dostępnej w necie to jest taki patent jak uszczelki z teflonu lub innych materiałów termoizolacyjnych montowane między głowicą a kolektorem ssącym.
U nas mozna by dać 2 uszczelki
1-miedzy głowicą a łącznikiem np.3mm
2-między łącznikiem a kolektorem ssącym np.3mm
ewentualnie
3-pod przepustnicę (ogrzewana ciepłą wodą) np 3mm
4-podkładki pod łapki trzymające kolektor ssący do głowicy
z wiedzy znalezionej w necie (cytat)
Hondata Heatshield
Uszczelka pod kolektor ssący wykonana ze specjalnego plastiku. Jej celem jest izolowanie kolektora ssącego od głowicy, aby wysoka temperatura głowicy nie przechodziła na kolektor ssący. Uszczelkę Hondata można używać kilkukrotnie. Zastępuje seryjną uszczelkę i zapewnia izolacje termiczną kolektora ssącego, co może dać nam wzrost mocy do 5%. Ze wzrostem temperatury o każde 3.3*C gęstość powietrza spada o 1%. Testy wykazały że obniżenie temperatury o 10*C zwiększa moc o ok. 3%.
Ktoś ma jakąś wiedzę w tym zakresie ?
Liczę na rozbudowaną dyskusję w temacie bo zysk 3-5% przez odizolowanie kolektora to impreza warta zabawy i paru zł
170KM +5% (8,5KM) = 178,5 KM
230KM +5% (11,5KM) = 240,5 KM
Z wiedzy dostępnej w necie to jest taki patent jak uszczelki z teflonu lub innych materiałów termoizolacyjnych montowane między głowicą a kolektorem ssącym.
U nas mozna by dać 2 uszczelki
1-miedzy głowicą a łącznikiem np.3mm
2-między łącznikiem a kolektorem ssącym np.3mm
ewentualnie
3-pod przepustnicę (ogrzewana ciepłą wodą) np 3mm
4-podkładki pod łapki trzymające kolektor ssący do głowicy
z wiedzy znalezionej w necie (cytat)
Hondata Heatshield
Uszczelka pod kolektor ssący wykonana ze specjalnego plastiku. Jej celem jest izolowanie kolektora ssącego od głowicy, aby wysoka temperatura głowicy nie przechodziła na kolektor ssący. Uszczelkę Hondata można używać kilkukrotnie. Zastępuje seryjną uszczelkę i zapewnia izolacje termiczną kolektora ssącego, co może dać nam wzrost mocy do 5%. Ze wzrostem temperatury o każde 3.3*C gęstość powietrza spada o 1%. Testy wykazały że obniżenie temperatury o 10*C zwiększa moc o ok. 3%.
Ktoś ma jakąś wiedzę w tym zakresie ?
Liczę na rozbudowaną dyskusję w temacie bo zysk 3-5% przez odizolowanie kolektora to impreza warta zabawy i paru zł
170KM +5% (8,5KM) = 178,5 KM
230KM +5% (11,5KM) = 240,5 KM