Strona 9 z 13

: śr 31 mar, 2010 18:41
autor: Ban0ff
w rb nie ma to zadnego sensu, mozna co najwyzej zrobic ta gorna uszczelke ale co to da jak dol sie bedzie nagrzewal od wody?

: śr 31 mar, 2010 18:49
autor: Silicone
od poczatku o tym mowie, ale narazie scooter probuje mi wytlumaczyc jak ominac kanaly wodne bypasem...

: śr 31 mar, 2010 21:35
autor: Pajak2444
Właśnie wróciłem z garażu, żeby sprawdzić możliwość zamontowania bariery termicznej w RB25DET na kolektorze nieseryjnym:

Zacznijmy więc wyliczankę za i przeciw, tzn, rzeczy, które mogą nam utrudnic montaż bariery:
1. pod fabrycznym lacznikiem z wtryskami idzie listwa wodna, która łączy się z lącznikiem w 3 miejscach 1-2 3-4 i 5-6,
wejście i wyjście tej rurki to właśnie mostki 1-2 i 5-6
dla uproszczenia będę operował pojęciami x cylinder zamiast rura dolotowa x cylindra

rurka ta dostaje więc "zimną" wodę z chlodnicy przez bypass 1 cylndra

1 cyl wpuszcza wode do glowy i na w/w listwe pod lacznikiem- tego punktu więc nie unikniemy, możemy jedynie odciąć listwę od wody, a tym samym nie doprowadzić rurką zimnej wody na cylindry 3-4 i 5-6
i tu pojawia się kluczowe pytanie:
CZY GŁOWICA MA WSPÓLNE KANAŁY WODNE C< CZY JEST PODZIELONA NA 3 SEKCJE: 1-2 3-4 i 5-6

glowica rb25 moze miec więc 2 prawdopodobne konstrukcje
1na korzystna dla nas- laczenie pomiedzy wszystkimi cylindrami

lub
2ga podzial 2-2-2 cylindry ,a wtedy tymi 3 ma kanalami wpada "zimna" woda z chlodnicy zeby glowe chlodzic

ad 1 odcinamy przewód pod kolektorem i gotujemy ostatni cylinder jak w CA18
średnica rurki wodnej jest na tyle mała, a jej wejścia go głowicy na tyle duże, że ta rurka nie powinna mieć aż takiego wpływu na chłodzenie 5 i 6 tego cylindra
ale
lepiej 50% z czegoś niż 100% z niczego

ad 2 dementujące separacje par cylindrów:
jesli glowica miałaby niezalezne pary cylindrow, to jak przy zamknietym termostacie dostawalaby sie woda z pompy, obieg byłby za bardzo poprzytykany.

WNIOSEK
sama glowa ma polączenie wodne wszystkich 6ciu cylindrow

Można więc:

1."odciac" rurke i zaślepić dolne otwory aluminiowymi płytkami , a górne zatamować teflonem
tylko 1 mała dziurka pod 1 szym cylindrem ta tłocząca wodę do glowy zostaje otwarta i grzeje nam 1szy cylinder- mamy ciepłe powietrze z przodu i zimne z tyłu.
zimne powietrze, mniejsze teoretyczne temperatury powietrza= wyzsza moc 3-4 i 5-6 cylindra gdzie 5-6 generują najwięcej mocy, grzejąc sie bardziej, co skutkuje wyrównaniem temperatur na całej głowicy

CA18 mógł mieć problem gorącego 4tego cylindra bo było tam najmniej przelotów w uszczelce, a co za tym idzie zmniejszone odprowadzanie gorącej wody do reszty silnika- choć wątpię, żeby japończycy w tamtych latach popełnili tak kardynalny błąd.

opcja nr 2 nie ruszamy nic i sie poddajemy
jezdzący rb i pirometr laserowy by rozwiązał problem- przy rozgrzanym silniku strzał pirometrem na poszczególne kanały ssące oraz na rurkę zasilajacą głowicę i poszczególne pary cylindrów w schłodzoną wodę.

Ceny RB i zastosowanie tych silników w naszych powodują, iz ruletka z odcięciem podgrzewaczy-chłodnic kolektora/cylindrów jest niestety zbyt ryzykowna.
Uszczelkę teflonową można więc zastosować jedynie na łączeniu przejściówki z fabrycznym kolektorem ssącym
w GREDDY, Greddy style i innych plenumach nie można jej zastosować :(

Zdjęcia przejściówki RB25:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

: śr 31 mar, 2010 21:44
autor: scooter
tak więc albo uszczelka miedzy kolektor ssący a łącznik albo wcale.

Silicone zwracam honor ;)

Pajak2444 dzięki za pomoc.

: czw 01 kwie, 2010 17:22
autor: Silicone
luz...

uszczelka miedzy kolektor a lacznik tez nie ma sensu moim zdaniem.
seryjny kolektor jest do dupy, nie rowno rozprowadza powietrze, w dodatku jest nad silnikiem i sie grzeje, czesc dolotu jest rowniez nad silnikiem, a czesc nad kolektorem wydechowym :shock: i tez sie okrotnie grzeje. w dodatku na seryjnym kolektorze wiekszy lag, bo sporo wiecej rur.
takze panowie greddy czy freddy to mus!

: czw 01 kwie, 2010 17:31
autor: scooter
więc albo jak piszesz wymiana na inny kolektor typu te co w CA i SR albo kocyk/porcelanka lub inny sposób na odizolowanie od źródeł ciepła ;)

: śr 07 kwie, 2010 23:18
autor: scooter
miał ktoś doczynienia z czymś takim ?
http://www.hipeco.com/?s=kolektory_dolotowe

warto poczytać co mają w ofercie :D jest też coś dla panewkowców plamistych :D
http://www.hipeco.com/?s=cennik_panewek

: sob 08 maja, 2010 09:05
autor: henry200890
scooter,
Witam, gdzieś był temat, w którym miałeś do sprzedania uszczelki termiczne, teraz jakoś nie mogę go znaleźć, a było napisane, że masz jeszcze dwa komplety do CA18DET do sprzedania...Posiadasz je jeszcze może?

: sob 08 maja, 2010 13:42
autor: scooter
juz sprzedane
chyba ze znajdziesz jeszcze 4 chętnych to zamówię materiał i wytnę ;)

: wt 18 maja, 2010 18:48
autor: fox954
pierwszy chętny już jest :D

chciałem jeszcze przy okazji spytać scooter'a o : Engine damper CA18DET - amortyzator drgań silnika - masz na stanie?

: wt 18 maja, 2010 19:10
autor: scooter
no to jeszcze kilku wam brakuje :P

może będą za jakiś czas razem z Cooling Panelami do S13 ;) i zbiornikami wody z Nierdzewki

: czw 20 maja, 2010 14:02
autor: scooter
tu mozecie kupić amortyzator drgań :D

http://allegro.pl/item1031678353_nrg_am ... 200sx.html

: czw 20 maja, 2010 21:11
autor: domino
ale zes dowalił!!

: czw 20 maja, 2010 21:20
autor: scooter
brzydki ?? :d

: czw 20 maja, 2010 21:22
autor: domino
no jasne! :mrgreen: