Strona 12 z 13

: pn 24 maja, 2010 17:28
autor: roball
Forest, nie chce mi się...
Ty jesteś jak Sztyrlic i tak powiesz że tylko pomarańcze przyniosłeś :lol: :lol: :lol:

@Tigra
Wyjdzie ci w czasie strojenia,
na pewno na tym nie stracisz a jest realna szansa że stuk pojawi się później - zwłaszcza że Twoje DE do niewysilonych nie należy ;)

: pn 24 maja, 2010 17:37
autor: TiGRA
Pytałem w kontekście CA :D :mrgreen:

: pn 24 maja, 2010 18:06
autor: Forest
heh teraz to Ci się nie chce a klepać posty bez sensu się chce. no ale ok.

więc odpowiem za was. Według mądrych głów co książki piszą każde 7stopni to 1% mocy.
Myślicie że będzie chociaż 2% różnicy w aucie turbo ?

: pn 24 maja, 2010 18:12
autor: TiGRA
Napiszcie w końcu jakie są wymierne korzyści założenia takich uszczelek do silnika...
Jakiekolwiek by to nie były wielkości...
Co można zyskać?
KONKRETNIE

: pn 24 maja, 2010 18:13
autor: Forest
@Tigra
Nie wiem dlaczego pytasz mnie skoro masz tu więcej speców od tuningu wszelakiego.

Moim zdaniem różnice temp będą tak marginalne że nic z zapłonem nie poszalejesz i na pewno lepiej te pieniądze dołożyć do firmowego intercoolera ,który więcej schłodzi powietrze niż ta uszczelka. Tak jak pisałem wcześniej jeśli ktoś akurat ściąga kolektor to warto założyć taką uszczelkę bo jest w cenie seryjnej a zawsze 1 mod więcej :P ale wymieniać na taką uszczelkę specjalnie licząc na jakiekolwiek przyrosty to niestety mocno naciągana historia.

: pn 24 maja, 2010 18:15
autor: TiGRA
Pytałem ogólnie ... nothing personal :wink:

: pn 24 maja, 2010 18:19
autor: Forest
TiGRA pisze:Napiszcie w końcu jakie są wymierne korzyści założenia takich uszczelek do silnika...
Jakiekolwiek by to nie były wielkości...
Co można zyskać?
KONKRETNIE
Tak jak pisałem mądre głowy piszą że każde 7 stopni to 1 % mocy.
Jeśli przyjmiemy że temp powietrza przed przepustnicą będzie miała 50 stopni , a kolektor odpowiednio dla wersji z uszczelka 40 a bez uszczelki 70 stopni, różnica w temp powietrza wpadającego do głowicy będzie najwyżej 10st max bo kolektor nie oddaje idealnie ciepła jak np IC. Czyli w praktyce w większości CA jakieś 2-3 hp. Na pewno większe przyrosty da firmowy IC czy też porządny stożek np ITG z dolotem zimnego powietrza,a nie firmy krzak z allegro .

EDIT odnosiłem się do tego :
TiGRA pisze:Forest mam pytanko...

Jaki Twoim zdaniem bedzie miała taka uszczelka wpływ na ewntualne stukowe?
Powinna pomóc odwlec w czasie pojawienie się stuku, czy tu też lipa?

: pn 24 maja, 2010 18:33
autor: TiGRA
Dziekować...

Reasumując... jest szansa na 2-3 hp gain jeśli różnica temperatur wyniesie ~10*C na korzyść.
W sumie niby nic wielkiego, ale dla walczących o każdego konika zawsze coś...
W połączeniu z innymi modami >> FMIC+CAI może być skuteczne :mrgreen:

: pn 24 maja, 2010 19:07
autor: Forest
podsumowując
warto to zrobić w silniku N/A bo tak każdy "koń" jest drogi. A w hondach np gdzie mamy po 100hp z litra jest bardzo drogi i wtedy warto na pewno.

W silniku turbo jeśli ktoś i tak ściąga kolektor np przy remoncie to warto to założyć bo koszt nie wielki , ale przyrostów bym się po tym nie spodziewał , więcej da chwilowy minimalny peak doładowania o 0,05bara spowodowany np użyciem mbc (zamiast ebc) niż ten mod .

: pn 24 maja, 2010 21:23
autor: roball
Forest, w swoim oświeconym podsumowaniu zapomniałeś wspomnieć że obniżenie temp. zasysanego powietrza o 10*C obniża EGT o ~50*C (AFR12.5 z 850 na ~800).
Sugerujesz też że wymiana uszczelek jest celem samym w sobie (wzrost mocy), tymczasem jest to mod podobny do wymiany seryjnego IC na FMIC (H2OIC) - w danym momencie różnica jest niezauważalna, ale zasadniczo zmienia się potencjał. Montaż uszczelki termicznej daje mniej, ale jest to modyfikacja tego samego typu...

Apropos, ile daje MOCY wymiana seryjnego IC na FMIC - może lepiej dmuchnąć +0.1b zamiast wywalać ponad 1kpln ;)

: pn 24 maja, 2010 21:29
autor: Forest
tak tak masz racje , tak tak

: sob 19 mar, 2011 21:54
autor: planetjdm
Polecam klik

: sob 09 lut, 2013 22:01
autor: conqeror
Nie wiem czy wbijam w odpowiednim czasie ale znam osobiście producenta wyrobów teflonowych więc jakby była jakaś potrzeba to chętnie pomogę. Ich adres to materspec.com.pl

: sob 09 lut, 2013 23:34
autor: domino
mamy tu takiego jednego co nam robił wyroby z teflonu

: ndz 10 lut, 2013 02:26
autor: scooter
ciekawe kogo :D